Nu har jag miljökompenserat!

Fast, det har väl visat sig vara allmänt miljöovänligt som satan att köra på etanol?
Absolut inte. Räknat på genomsnittlig literförbrukning/mil, genomsnittligt miltal/år, förbränning och framställning av bränslet som krävs så skulle utsläppen sjunka med ca 84%. För privatpersoner som kör bil.

EDIT: Att köra på E85 är alltså en skitbra idé. Sen ger det ju bättre möjligheter för effektuttag också :D

allt är ju beroende på vad man gör etanolen av är det avfall från tex skogsindustrin så är den väldigt ren och nästa fråga man skall ställa sig vem som get fao jobbet att utreda saken är det stora oljebolag tex så är väl slutsatsen dom kommit fram till ingen sensation direkt:smasha

Jag cyklar till jobbet varje dag, varje vecka, varje månad, hela året, varje år. Det tycker jag kompenserar de få dagar per år som jag kör på bana.

Någon som vet får gärna förklara hur pengarna som utsläppsrätterna kostar hjälper till att kompensera utsläppen. Är det inte lite som att ge någon en käftsmäll och sedan lämna över en hundring för sveda och värk som kompensation? Skadan är ju redan gjord...

Vet du hur mycket du släpper ut när du cyklar? Ganska mycket extra CO2 plus en hel jäkla massa oförbrända kolväten.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph