Nu har jag klantat mig

Fjordmannen skrev:
Du är inte den förste!
Gjorde likadant på min förra cykel :( . Bromsoket höll men skivan blev sne.
Nu har jag en magnet på styret som jag sätter över tändningslåset när jag låst cykeln :tummenupp

Jag har också ett sådant skivbromslås där man fick en liten magnet till. Först tänkte jag; "ahhh, hur dum får man vara om man glömmer låset i skivorna..." Ja, jag är tydligen så dum. Nu används magneten flitigt kan jag säga :tummenupp

Tråkigt med hojen med tanke på hur ny den var.. :brinnerup

Tiger302 skrev:
Hjälpte inte mig att hojen stog så att jag var tvungen att backa ut den...

Men det blev ju bara en liten spricka i framskärmen, som knappt syns.
Men jag vet ju om den :huvet
Du är inte ensam om detta.....har också hojen ståendes så att jag är tvungen att backa ut den. Var stressad när jag skulle ta ut hojen ur garaget, hade inte en tanke på låset i hjulet :huvet . När jag skulle backa hojen så hade jag rätt bra kraft bakom, och fick höra ett ljud som man INTE vill höra - nämligen plast som har gått sönder!

Vad fasen har hänt nu då, tänkte jag? Kolla ner mot hjulet och fick se vad det var som lät :rodnar. Har inte heller bytt skärmen, lagade ihop det så gott det gick, så länge iaf!

Playingcrowd skrev:
Ville bara berätta för alla hur klantig jag var i morse. Jag glömde skivbromslåset :( så bromsoket gick sönder kåpor och ja mycket trasigt blev det men låset höll, så nu är jag utan hoj ett tag framöver, tur att man har helförsäkring.
haha ja fyfan! jag hatar det där..
jag har själv glömt det jävla låset flera gånger på gammelgixxern, har dock klarat mig från alvarliga skador.

på Hayabusan har jag ABUS extrem chain och det glömmer man fan inte ; )

h01hmt skrev:
haha ja fyfan! jag hatar det där..
jag har själv glömt det jävla låset flera gånger på gammelgixxern, har dock klarat mig från alvarliga skador.

på Hayabusan har jag ABUS extrem chain och det glömmer man fan inte ; )
Har en kedja med men den ligger oanvänd kanske skulle börja med den finns plats under sadeln att lägga den.

Gör så här. Så fort du ska låsa skivbromslåset sätter du hylsan på den andra nyckeln. Omöjligt att missa.

Bifogat

• keys.jpg
    keys.jpg
    27.7 KB · Visningar: 54
Är jag unik som aldrig glömt låsen i skivorna?

Iofs gjorde idioten som ägde hojen det innan, så jag fick likförbannat byta en skev skiva, men ändå.

eckeph skrev:
Min strategi också! Rekomenderas!

/E

Samma här...Fast bäst är nog om man lär sig göra en daglig tillsyn innan man åker iväg. Det gör jag alltid innan jag åker,har den rutinen från flyget...hittade en spik i bakdäcket häromdagen :-l...satt inte djupt men den hade nog suttit riktigt illa om jag hade kört iväg...Gör en liten lista på saker att kolla på innan du åker iväg...typ kedjelås(om du inte har nitat),däck, bromsar m.m.

Det är billig försäkring,2minuters koll kan spara tusenlappar och ev nåt liv...Det är bra timpenning det :tummenupp

Playingcrowd skrev:
Ville bara berätta för alla hur klantig jag var i morse. Jag glömde skivbromslåset :( så bromsoket gick sönder kåpor och ja mycket trasigt blev det men låset höll, så nu är jag utan hoj ett tag framöver, tur att man har helförsäkring.
Fy fan. Tyvärr måste jag nog säga välkommen till klubben!

Nicke skrev:
Gör så här. Så fort du ska låsa skivbromslåset sätter du hylsan på den andra nyckeln. Omöjligt att missa.
Ska fixa något sådant idag har jag bara en lös nyckel till tändningslåset vill inte att det ska ligga där och skramla när man kör, men med facit i hand så hade det varit mycket bättre.

hållundan skrev:
Är jag unik som aldrig glömt låsen i skivorna?

Iofs gjorde idioten som ägde hojen det innan, så jag fick likförbannat byta en skev skiva, men ändå.
Tack ska du ha :gnissla Menar du att alla vi som HAR glömt låset i skivan är idioter, eller var bara din hojs förre ägare det (idiot alltså)ändå :confused:

Gixxer 1 skrev:
Tack ska du ha :gnissla Menar du att alla vi som HAR glömt låset i skivan är idioter, eller var bara din hojs förre ägare det (idiot alltså)ändå :confused:
Han var nog både det ena och det andra, skulle jag vilja påstå :)

Fick tebax mc:n idag dom har bara lagat bromsarna men ska ta resten senare, bara delarna går på 43.000:- . Ringde och kollade med försäkringsbolaget och jag behöver inte ens ha skivbromslås det räcker med styrlåset på Honda sa dom, skulle jag ha vetat förra veckan :huvet

Playingcrowd skrev:
Fick tebax mc:n idag dom har bara lagat bromsarna men ska ta resten senare, bara delarna går på 43.000:- . Ringde och kollade med försäkringsbolaget och jag behöver inte ens ha skivbromslås det räcker med styrlåset på Honda sa dom, skulle jag ha vetat förra veckan :huvet
Vad har du för bolag?

Playingcrowd skrev:

Been there...done that.... :rolleyes:

"Lustiga" är att man tror man är den ende...tills typ alla andra oxå "erkänner"... :D

Playingcrowd skrev:

Vad hände egentligen? Hur kan det gå på 43 lök för skiva, ok och framskärm?

Dickhead skrev:
Vad hände egentligen? Hur kan det gå på 43 lök för skiva, ok och framskärm?
Känns spontant som verkstaden blåst If som återigen kommer att höja allas premier p g a ökade kostnader. Tänk om det vore så lätt i andra brancher, klarar du inte lönsamheten så höjer du inkomsten, undrar varför inte alla kommit på det? :rolleyes:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT