Nu har jag klantat de IGEN!!! :P

Nash

KUNG Fotpinne! ;)
Gick med
19 Jan 2008
Hoj
Vilken av alla 10 hojar? =)
Tjena!

Skratta inte åt mig nu.... men för några veckor sen tog jag hojen ner till Göteborg för att dra på en födelsedagsfest.
Blev lite mycket o dricka och glömde bort vart jag lagt ifrån mig nycklarna...
Och nu har den stått i Göteborg i snart 4 veckor och har ingen aning hur jag ska få hem den. Har ingen reserv och hojen är låst på 2 sätt styr och skivbroms...

Skivbromslåset har jag inga problem med, värre är tändningen... Är det NÅN som råkat ut för samma problem.

Har en Suzuki GS 500 E -02.
Prövade att ringa AVA MC o kolla om dom har en extranyckel som kan fixa fram eller gå på typ ramnummer och ta fram en ny men det va lite tveksamt.

HUR SKA JAG GÖRA DUUUDES! Hjälp mig jag vill fan åka NUUUU!!!

Har du ingen reservnyckel så får du väl byta tändningslåset. Nästa gång bör du nog ha en reservnyckel..

Jo jag vet, JÄVLIGT korkat att jag inte gjorde en kopia... :S Beställde igår så det lär väl ta 3 veckor innan jag får beställningen

Byta tändningslåset dessutom tror jag inte att det blir så billigt heller!Lycka till

Ne bara delarna går på 3700 kr... Sen är det ju arbete o det lär väl gå på 2000... JIPPIE!

Ne bara delarna går på 3700 kr... Sen är det ju arbete o det lär väl gå på 2000... JIPPIE!

Ber du tjejen/killen på macken om hjälp att tanka den också ?

att byta ett tändningslås e ju inte alls svårt
av med övre styrkrona
2-4 skruvar, beroende på modell, till tändningslåset (ev brytskallar så du får borra, som du sedan ersätter med "vanliga" skruvar)
1-2 snabbkontaktdon för elen.

KLART

Fungerar det inte som på bil?
Polaren tappade sin sista nyckel till en gammal Lancer från typ -85, men han kontaktade en återförsäljare av Mitsubishi och så fixade dom fram en ny nyckel. Han gav dom reg nr och fick visa ägarbevis samt körkort när han skulle hämta ut den. Inga problem alls. 3-400 spänn kostade den om jag inte minns fel.

Fråga Stefan här på forumet, han vaknade upp en söndag på Sweden Rock, bakfull, nypiercad och utan hojnyckel. 50 mil hemmifrån :D

Om du kan få ur låskistan, den cylinderformade du stoppar nyckeln i, kan du ta med den till en låssmed som gör en ny nyckel. Vet en bekant som gjorde detta och fick betala runt 200 kr för den första nyckeln, sedan var det billigare att göra kopior.

Så testa att få bort låskistan före du betalar dyra pengar på ett nytt kit ;)

Mvh,

Anton

Ber du tjejen/killen på macken om hjälp att tanka den också ?

att byta ett tändningslås e ju inte alls svårt
av med övre styrkrona
2-4 skruvar, beroende på modell, till tändningslåset (ev brytskallar så du får borra, som du sedan ersätter med "vanliga" skruvar)
1-2 snabbkontaktdon för elen.

KLART

Alla är ju faktiskt inte lika duktiga som du.

Har för mig att det ska kosta typ 24000kr på en r1-04

Alla är ju faktiskt inte lika duktiga som du.

det var inte så jag menade, tror för många är rädda för att göra fel & vågar inte ens prova sig fram

Fast nu är den ju låst,hur får du av övre gaffelkronan ?

men sluta ...

OM nu styrlåset är låst, är det bara att skjuta ner båda gaffelbenen, så kommer övre styrkorna att vara helt lös, då är styrlåset "ur funktion"
och det är bara att vända upp o ner på kronan

Last edited:
det var inte så jag menade, tror för många är rädda för att göra fel & vågar inte ens prova sig fram

men sluta ...

OM nu styrlåset är låst, är det bara att skjuta ner båda gaffelbenen, så kommer övre styrkorna att vara helt lös, då är styrlåset "ur funktion"
och det är bara att vända upp o ner på kronan

Va fiffig du e..:tummenupp

Nu vet jag inte om hojen vi dsikuterar har imobilizer det. Men det är inte "bara" byta tändningslås på en hoj som har det.

Nu vet jag inte om hojen vi dsikuterar har imobilizer det. Men det är inte "bara" byta tändningslås på en hoj som har det.

Tändningslåset brukar inte ha så jättemycket med imobilizern att göra förutom att antennen sitter uppepå själva låset. Men ska man byta nyckel är det lite krångligare om man har tappat bort alla nycklar. Fast hojen i det här fallet har knappast startspärr.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back