Nu har jag f.. i mig gjort det IGEN!

Inte för att jag begriper HUR man kan lyckas inte bara EN gång utan TVÅ?!

Brukar du glömma huvudet hemma också? Oh well, ingen annan än du själv fick ju lida för det. Men hade jag varit du så hade jag hållt det för mig själv...

Du vet att det finns skivbromslås med inbyggt larm? Har ett själv, inte för att jag glömmer utan för larmets skull. Ruckas låset ur sitt läge, eg hjulet rör sig, så börjar det tjuta i 100db, går inte att missa...

Låter som en klok investering.

/R

Jag lider med dig.
Inte för att jag någonsing gjort den grejen.
Däremot har jag nu glömt nyckeln i tändningslåset 3 gånger på 2 veckor. :huvet

"Snälla herrar tjuvar och adnan. Kan ni inte själa min hoj?"

Jag har en liten "nyckelatrapp" med magnet på som jag alltid sätter över tändningslåset. Funkar skitbra!

BTW....Jag har också lärt mig den hårda vägen.... :huvet

JoS skrev:
True! Vanemänniska som man är så låser jag hojen varje gång jag lämnar hojen. Därför måste jag låsa upp hojen varje gång jag skall iväg igen. Enkelt. :tummenupp

Utom innan jag blev den vanemänniska jag blivit då jag på morgonen backade ut från min parkering med låset i... Flisan som släppte gick att limma fast på jobbet. *Doh!*
Samma här. (bortsett från backningen dårå :p)

Gör man det varje gång så blir det rutin.

Ha. Nästan varje gång jag åker iväg slänger jag en extra titt på bromsskivan fram och tänker på dig :tummenupp

JoS skrev:
Blir man inte betraktad som senil om det hänger snören mellan lås och handtag på hojen? :va

Det är nog tänkbart att vissa jämför det med snöre på fingret (som folk inte minns varför de har där - Typ den håriga varelsen i Notting Hill).

Nu gällde det ju dock att försöka hjälpa en stackars Sporthojare som...ehum...uppvisar vissa senilitetsdrag. :)

(Har inget snöre själv, och sätter inga låsväskor på tändningslåset heller.)

KawaZX12r skrev:
Knäckt en bromsskiva med låset. Favorit i repris då, för det var så sent som i påskas det hände sist.

Been there, done that, även om det var ett par år sen sist. Bromsskivan gick på 3200:-, dyrt misstag :) Sen dess lägger jag alltid en sten på sadeln eller vid instrumentpanelen om jag har låst med bromsskivelås, fungerar bra.

JÄVLA KLANT!!!!!

Har själv lyckats med min gamla Dominator, skulle hem från jobbet en solig sommardag och hade parkerat med nosen utåt för att komma iväg snabbt, eller nått.... Fast den broskivan lyckades jag rikta :) Blinkersarna och topkåpan fick också lite vård.
Jag håller dock med att två gånger innom loppet av 3 månader är i värsta laget.

EasyRider skrev:
Ja vad skall man säga? Antingen är man typen som gör det eller så är man inte det. Det lär nog inte vara sista gången du gör detta. Sannolikheten har snarare ökat att du gör om det igen än minskat.

För övrigt så såg det ut såhär i din första post (vilket du verkar ha glömt):

och jag kan ju inte annat än instämma så jag fattar inte varför du lackar till?

Jag lackar inte till, sorry om du uppfattade det så. Men visst är du lite Bror Duktig :tungan

har 3 stora jack i min framskärm efter bromsskive låset... Har med andra ord lyckats inte bara en, eller två utan 3ggr.... :kocko har en ny skärm ligger men vet inte om jag vågar byta...

provade sätta fodralet över bromsvätskebehållaren men den var ju någon tvungen att nalla... :mad:

men nån gång kanske man lär sig

Har en sån där fin gul Disc Memory från ABUS över, om du är intresserad. Körde med den i hela den dag eller två jag hade gamla hojen med skivbromslås (där nyckelhelvetet passade på gula grejen) och det funkade... Man tänker liksom till lite då. ;)

Nu försöker jag baar komma ihåg att jag satt i låset... Har funkat, so far. *peppar peppar* :gnissla

Syss skrev:
Har en sån där fin gul Disc Memory från ABUS över, om du är intresserad. Körde med den i hela den dag eller två jag hade gamla hojen med skivbromslås (där nyckelhelvetet passade på gula grejen) och det funkade... Man tänker liksom till lite då. ;)

Nu försöker jag baar komma ihåg att jag satt i låset... Har funkat, so far. *peppar peppar* :gnissla

Jag provar med ett gummiband som jag stal från min dotter. Ett sånt där man sätter upp hästsvans med. Ett väldigt gult.
Men tack för erbjudandet :)

Och tack till alla som bidragit med efterfrågade glåport och även med egna "bekännelser".
Nu känner jag mig i alla fall inte ensam längre :)

Det jobbiga är att bli påmind om hur kort minnet är, och det lär ju inte bli bättre :) Det bästa är att lindra fallet. Jag sätter låset nära bromsoket så farten är låg när det är dags...eller tvärt om om jag parkerar i cykelstället. Det borde ge bromsskivan större chans att överleva :näsblod

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti