Joniboi
Ny medlem
1. Om det ställs några krav på hur min hoj ska vara byggd för att få genomföra risk2 och uppkörning? Jag känner till effekt- och viktkrav, men tror att jag läst nåt om att hojen också ska ha ABS-bromsar. Men det om bromsarna är något jag inte längre hittar, och tänkte fråga er som är experter! Länka gärna till källa..
2. Som det ser ut i nuläget kommer jag köpa en hornet 600 att övningsköra med, en årsmodell -99 som gått knappt 4000 mil. I förhållande till andra motorcyklar jag tittar på är det ganska långt, hur länge överlever koppling och andra dyra slitagedelar i motorn? Är det dumt att köpa en mc som gått "så långt"?
3. Det här är ett sidospår men jag har många gånger undrat vem som bestämmer vilken typ en viss motorcykel är, alltså om en motorcykel klassas som touring, sport etc etc. För när jag klickar mig runt på blocket kan två likadana motorcyklar ha olika klassningar. Var ska jag se för att veta vilken typ/klass som är den riktiga? Det har stor påverkan när det kommer till försäkring.
Tack på förhand!
2. Som det ser ut i nuläget kommer jag köpa en hornet 600 att övningsköra med, en årsmodell -99 som gått knappt 4000 mil. I förhållande till andra motorcyklar jag tittar på är det ganska långt, hur länge överlever koppling och andra dyra slitagedelar i motorn? Är det dumt att köpa en mc som gått "så långt"?
3. Det här är ett sidospår men jag har många gånger undrat vem som bestämmer vilken typ en viss motorcykel är, alltså om en motorcykel klassas som touring, sport etc etc. För när jag klickar mig runt på blocket kan två likadana motorcyklar ha olika klassningar. Var ska jag se för att veta vilken typ/klass som är den riktiga? Det har stor påverkan när det kommer till försäkring.
Tack på förhand!
