Nu har jag även gjort det klassiska misstaget!

Ni som inte har larm i låset: sätt låset på rätt sida gaffeln och dikt an gaffeln eller bromsok så du endast hinner en cm när du ska iväg.

Eller så sätter du en liten slangbit på tändningsnyckeln. När du sen ska sätta i nyckeln så går inte det och då inser du att du glömt skivbromslåset. Du låser upp det och flyttar slangbiten till nyckeln för låset. När du sen ska låsa hojen så måste du göra av slangbiten någonstans och vad passar då bättre än att flytta den till tändningsnyckeln igen?!

Foolproof-lösning utan kludd med spiral som du uppenbarligen ändå kan glömma!

Motocross vm i Uddevalla någon gång runt 2004-2006... Stod på grusplanen vid ingången till banan/depån. Skynda oss iväg efter avslutad tävling för att hinna före den värsta trafiken. Sätter oss på bågen (jag satt bak) kör 0.5m och sedan SMÄLLER det till och 1 sekund senare så ligger båda fastkilade under cykeln :gnissla

Lagomt pinsamt med tanke på att detta hände vid ingången till depån precis efter avslutad tävling, vet inte hur många som såg oss med det var nog flera hundra iaf :D

Vi fick iaf hjälp upp av två stycken kockar som kom springandes från deras mattält :)

Mitt abus skivlås piper när jag rör hojen, så när jag låser upp styrlåset så startar den. Ganska bra påminelse, dock är mitt problem att jag glömmer sätta dit skiten när jag kört klart:huvet

Sätter en hårsnodd runt gas och bromshandtag så jag inte ska glömma. När jag låst upp låset så lägger jag det under sadeln med hårsnodden runt

Missade låset gick omkull med höger foten under knäckte ett ben i foten bara ställa in semestern:huvet

Fan, nu är det läge att du slutar trilla!!! Ingen, inte ens du kan ha sån tur, gång på gång!

Per

Haha ganska roligt att läsa denna tråden..
Hände mig med för 3 veckor sen, kolfiberskärmen sprack på en gång. Trodde jag var ensam om detta..

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT