Nu har jag äntligen fått min drömhoj (SXV)!!!

96.900 kr är mycket pengar, men det känns på nåt konstigt sätt som om den är värd varenda krona, eftersom den är som medicin för själen.

Man är helt lycklig hela tiden när man kör.

I kurvor där man tidigare kännt att 120 km/h är inte så långt ifrån gränsen, känns det nu som om man ligger och fis-kör när man ligger i dom farterna. Helt över-stabil, och den går som ett skollat troll. Jag tror aldrig att jag kommer vänja mig och tycka att det saknas effekt iaf.

Grattis till en grym hoj :tummenupp

Aprilia har den effekten på förarna... man kör omkring med ett brett leende hela tiden :D

Ska han med ut och åka med fler märkesvänner på lördag nu då? :)

razor: Vi MÅSTE fixa en date snart så man får provköra :drool :drool

så jävla najs cyklar, strypt? pga begränsat A kort eller?

så jävla najs cyklar, strypt? pga begränsat A kort eller?

Nej pga 3h inkörning. NOLL strypning kvar nu, jag misstänker att de monterade ett lustgassystem när de ändå höll på också (kändes iaf så igår på hemvägen)

Kan bara säga grattis till jäkligt coola hojar!! Såg en i GBG för några dagar sedan. Syns även på håll att det inte är en vanl motardmoppe som kommer :tummenupp

Hur är det med servicar och annat på dom?

Själv väntar jag otåligt på att motorn skall komma i en RS250 ersättare. Hoppas att det blir snart :gnissla

Kan bara säga grattis till jäkligt coola hojar!! Såg en i GBG för några dagar sedan. Syns även på håll att det inte är en vanl motardmoppe som kommer :tummenupp

Själv väntar jag otåligt på att motorn skall komma i en RS250 ersättare. Hoppas att det blir snart :gnissla

första efter 30h sen varje 300ade mil tror jag

Om man ska använda hojen ostrypt till gatkörning i huvudsak är första servicen vid 3 timmmar, då den även avstryps och mappas om, sedan är det var 15:de timma.

Detta kan låta tätt men jämför då med Husaberg som är den som är närmast jämförbar (men ändå en hel del slöare tydligen) prestandamässigt så har ju dom var 5:te timma.

Det man ska vara medveten om är ju att det inte är en gathoj med tävlingsambitioner, utan en ren tävlingsmaskin som regats om för att få framföras på gatan.

Om man ska använda hojen ostrypt till gatkörning i huvudsak är första servicen vid 3 timmmar, då den även avstryps och mappas om, sedan är det var 15:de timma.

Detta kan låta tätt men jämför då med Husaberg som är den som är närmast jämförbar (men ändå en hel del slöare tydligen) prestandamässigt så har ju dom var 5:te timma.

Det man ska vara medveten om är ju att det inte är en gathoj med tävlingsambitioner, utan en ren tävlingsmaskin som regats om för att få framföras på gatan.

Det kändes lite tättare än var 300mil? Tippar på att var 15:e timma innebär någonstans runt 120-160 mil?

antar att jag fått tag på intervallen för dom strypta...
låter mer rimligt med var 15:e timma

Gärna det, den är jävligt slö över hela registret. Går inte upp på bakhjulet ens på ettan utan rejäl övertalning. Motorn suger helt enkelt :gråta
Den vibrerar inte mycket iaf...

Och chassiet är löjligt bra! Och frambromsen, och fjädringen, och och... allt!

Men på måndag är inkörningen klar och strypningen åker bort! :hoppa

jaså strypning... hur mycket är dom strypta till då?

Det påstås vara 35 hk, men det känns som 15 hk ungefär.

Å andra sidan så ska den leverera nånstans mellan 70 och 80 hk ostrypt, och de känns som 150 hk ungefär:tungan .

hehe jo kan tänka mej det, måste ju vara härligt eftersom dom är så lätta :)
ne blir det supermotard sen nån gång så ska de nog bli en sån där, men vet någon om de finns 25Kw sats till dom så att man kan regga den som 25Kw ?

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti