Nu har det kanske skett...

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Ja nu har nog det omöjliga hänt. Hondan är kanske inte den bästa hojjen längre. Provkörde 07ans KTM 450SX idag och den var grymt fin. Nu känns den inte lika stel i chassiet och inte lika tam i motorn som förut, dessutom verkar den faktiskt gå skruva i.

Fan fan fan, vart är jag påväg? Ni kanske ser mig på en KTM nästa sommar... Bara de fixar fram en slirkoppling och ett bra pris åt mig :P

http://www.ktm.se/450-SX-F.208.15.html

Men är 4-växlat bra på en SM 450 tro? Fast det går nog bra förutom i Linköping då.

Själv ska jag knattra 250sx -07 snart :)

rejser skrev:
2454966 Men är 4-växlat bra på en SM 450 tro? Fast det går nog bra förutom i Linköping då.

Själv ska jag knattra 250sx -07 snart :)
Jag har oftast drevat så jag bara använder fyra växlar, det är väl på de stora banorna man eventuellt petar i femman. På Anderstorp är jag säker att jag petade i femman men annars har nog fyra växlar räckt!

Provkörde en sån 250exc-f och visst är det en klar utveckling men man saknar umpf:et i 450n. Däremot som cross tror jag nog den e grym, iaf på de tightare banorna! :) KTM verkar som om dom har höjjt ribban några steg.

Olof Eriksson skrev:
2455191 Jag har oftast drevat så jag bara använder fyra växlar, det är väl på de stora banorna man eventuellt petar i femman. På Anderstorp är jag säker att jag petade i femman men annars har nog fyra växlar räckt!

Provkörde en sån 250exc-f och visst är det en klar utveckling men man saknar umpf:et i 450n. Däremot som cross tror jag nog den e grym, iaf på de tightare banorna! :) KTM verkar som om dom har höjjt ribban några steg.
Jag som trodde att du skulle satsa på enduro, såg att du låg och jagade bakom mig i endurospåret var det med sxen eller? Kul att testa lite hojar man åker dit kör ett par varv, käkar lite korv, snackar lite hoj, sen hem, inget tvättande eller skruvande. KTM är proffsiga i sin testverksamhet.
Jag testade också 250excf och håller med i din analys. Tror dock att man måste lära sig att växla mer och gå på hårdare hela tiden i endurospåret.

Schvidja skrev:
2455372 Jag som trodde att du skulle satsa på enduro, såg att du låg och jagade bakom mig i endurospåret var det med sxen eller? Kul att testa lite hojar man åker dit kör ett par varv, käkar lite korv, snackar lite hoj, sen hem, inget tvättande eller skruvande. KTM är proffsiga i sin testverksamhet.
Jag testade också 250excf och håller med i din analys. Tror dock att man måste lära sig att växla mer och gå på hårdare hela tiden i endurospåret.
Jag tror det var EXC-Fen som jag hade då, SXF ska man hålla till med på crossbanan ju ;D Inte gick det då hänga på iaf. Insåg som att enduro är inte min grej. Saknas några cm ner te marken.

Det är klart bättre med en sån grej som KTM gör att de tar med sig ett gäng hojjar och åker runt än att man ska provköra en hoj som man vet att firman ska sälja sen. Känns som om man vågar känna på grejjerna ordentligt då!

*/ ?>
Back