Nu har det hänt KRASCHAT!!!!!

Skorpan skrev:
Uppenbarligen gör du det då du skriver inlägg som "Only in Göteborg, som sagt."
Jag tolkar det då som om det bara är vi i Gbg som kraschar hela tiden OCH SÅ ÄR INTE FALLET!!! :fatta!
Och du,även om det nu skulle vara så,så kan du fan INTE DRA ALLA ÖVER EN OCH SAMMA KAM!!! :fatta! :fatta! :fatta!
Ge dej nu för helvete!!!! :fatta! :fatta! :fatta!
Hur du tolkar mina inlägg kan jag knappast lastas för. Du glömde förövrigt de där sju kulsprutesmiliesarna igen, fy skäms.
Skorpan skrev:
Det kanske inte är hets mot folkgrupp men likförbannat är dina inlägg mot oss som bor i Gbg jävligt obehagliga som alltid.
När ska det ta slut?? :huvet
Obehagliga? Läs trådskaparens inlägg, och de inlägg som försvarar hans beteende. Det kallar jag obehagligt.
Slappa skrev:
När Swedie bannar Valmers aka viktigpetter vilket aldrig kommer hända!
Jag har ju varit bannad tre gånger, vad gnäller du för?
Skorpan skrev:
Ja man undrar ju när swedie ska börja agera men det kanske inte gäller alla?
:3freak
Tyvärr slipper moppefuckon i varierande åldrar undan banning alldeles för ofta.
Slappa skrev:
"Innegänget" får väl göra lite som dom vill, har ju varit så ganska länge..
Vilka är "innegänget"? Räknas jag dit? I så fall vill jag snarast begära utträde ur detta gäng.

Texas skrev:
Försäkringsbolagen har väl räknat med att en viss % kraschar och han tillhörde den % som kraschat?

Och nu lite försäkringsteori för nybörjare!

Försäkringsbolagen sätter en premie som gör att de tror att de kommer att få in de pengar de kommer att betala ut plus omkostnader och vinstmarginal. För att kunna bedöma hur hög premien måste vara gör de ett antagande om hur många och hur stora utbetalningar de kommer att måsta göra.

Tiotusenkronorsfrågan lyder: Hur gör FB sitt antagande om hur många motorcyklar som kommer att krascha nästa år, för att kunna sätta premierna?

A) De spår i kaffesump
B) De tar reda på hur många av MC-förarna som haft en 50cc när de var sex år gamla
C) De tittar på hur många hojar som kraschade tidigare år

Bonusfråga: Vilket av dessa alternativ skulle göra att en kraschad hoj i år leder till högre premier nästa år?

Rätt svar: C, C. Alla som svarade rätt vinner en resa ner till Nürburgring*!

*) Transport, förplägnad och allt annat får vinnarna själva stå för, resten ingår i priset.

jolla skrev:
det är väl ändå inte farten som dödar

tror ändå att det kan hända alla, undrar om inte alla jävla moral kärringar här leker lite i trafiken ibland de oxå.

En olycka kan hända alla. Den här olyckan kunde bara hända den som körde idiotfort utan att ha tillräckligt sikt och/eller uppsikt. Många fler olyckor kommer att drabba de som kör tokfort med dålig uppsikt eller hastighetsanpassning än för de som uppvisar de främsta tecknen på att vara duktiga förare (oavsett ålder och erfarenhet): Att anpassa framfarten efter situation och förmåga.

Och nej, det är inte farten som dödar. Det är fartskillnaderna. Nu är det ju dock så att de flesta saker här i världen står stilla i förhållande till marken, vilket innebär att den som färdas med hög fart även exponerar sig för avsevärt större fartskillnader...

$noop skrev:
Kan ju säga att man för det första inte såg att det var en traktor, den körde runt med ett stort jävla släp som täckte traktorn.

Missade alla detta guldkorn?!

"Nä för fan, klart jag stod på! Det var inga traktorer på vägen, bara ett traktorsläp som kuskade på i 30 knyck på egen hand..." :tummenupp

Lysande citat, jag väljer att hedra det om än i lätt anonymiserad och förkortad version!

Texas skrev:
Men om det kraschar lika många tex cbr600 som förra året, leder det till högre premie då...

Ja. Högre premie än det hade blivit om färre hade kraschat.

Texas skrev:
Men om det kraschar lika många tex cbr600 som förra året, leder det till högre premie då...
Kom ihåg att det är personskadorna som är boven i dramat, inte skadorna på hojarna. En av dessa kraschade CBR600:ors förare kanske blir permanent förlamad, vilket kostar mångmiljonbelopp.

de e ju knappt lönt å svara på denne tråden men som vanligt passa er för traktorer dom tar upp stor del av vägen å har oftast inget ljuse/speglar sen finns de dom som sköter sig men tyävrr finns de många rötägg
men folk verkar ju inte förstå de att utanför stadsgränserna så finns de maskiner som går lite långsammare än en sporthoj

dessa stabor :7peta

ft skrev:
Ja. Högre premie än det hade blivit om färre hade kraschat.

Om folk kör säkrare och krockar/skadar sig mindre....sänker olyckorna
Och det leder ändå till högre premier...(bortsett från kronans värde)???

Är ju lite som en ond cirkel...

ft skrev:

"Nä för fan, klart jag stod på! Det var inga traktorer på vägen, bara ett traktorsläp som kuskade på i 30 knyck på egen hand..." :tummenupp

Lysande citat, jag väljer att hedra det om än i lätt anonymiserad och förkortad version!

Näe, jag såg det, men läste det totalt tvärtom jämfört med dig.

Om ett släp ska kunna "täcka en traktor", måste det vara ett väldigt högt släp. Då finns risken att en person som själv håller mycket hög hastighet, råkar identifiera det som ett lastbils-släp, och därför tror att släpet färdas med en hastighet på cirka 80-100 km/h.

Om vederbörande är väldigt ovan vid traktorer på vägarna, ökar risken för denna missbedömning ännu mer, och när han till slut upptäcker att han närmar sig mycket fortare än han tänkt sig, kan det vara för sent.

Det bör tilläggas att undertecknad själv kommer från vischan, och brukar kunna avgöra om ett släp tillhör en traktor eller inte. Det har dock hänt synnerligen otäcka olyckor, när personer "tagit fel" och kört rakt in i släpet.

:D :D :D :D
ft skrev:

:D :D

Victor skrev:
Ja, jag måste nog förtydliga mig. Jag har nu fått fem PM med fotobevis på att inte alla göteborgare har "Korta stubiner".
Jag talade om humöret och inte bokstavligen om era "stubiner". Nog om detta nu.
:hihi

de luktar testosteron i den här tråden :rolleyes:

Hahaha

Tigerman skrev:
Du bajs janne..hålkäften.... :mad: tyvärrrrrrrrrrrrrrr så blir ja så förbanad på såna idioter som du..hoppas du inte kör sport hoj för då e du dum i huvudet..köp en 3 hjuling eller nått...
Det kanske är du som ska ha 3hjul. :) 2verkar ju vara för lite :tummenupp

Jag brukar gilla Götlaborgare, men i den här tråden framstår ni som en bunt humorbefriade cry-babies! Detta är ett internetforum, chill för fan!

Kurt skrev:
Jag brukar gilla Götlaborgare, men i den här tråden framstår ni som en bunt humorbefriade cry-babies! Detta är ett internetforum, chill för fan!
Lite "Veiron i ottan" varning :lol :lol :lol

ft skrev:

eller så kan man ju tolka det rätt...men det är ju tur att iallafall du kan bedömma andra fordons hastigheter ett par hundra meter bakifrån, eller kanske du har röntgen-syn som gör att du ser exakt vad för fordon som kör släpet....jävla nöt :kocko

Flagga skrev:
Näe, jag såg det, men läste det totalt tvärtom jämfört med dig.

Om ett släp ska kunna "täcka en traktor", måste det vara ett väldigt högt släp. Då finns risken att en person som själv håller mycket hög hastighet, råkar identifiera det som ett lastbils-släp, och därför tror att släpet färdas med en hastighet på cirka 80-100 km/h.

Om vederbörande är väldigt ovan vid traktorer på vägarna, ökar risken för denna missbedömning ännu mer, och när han till slut upptäcker att han närmar sig mycket fortare än han tänkt sig, kan det vara för sent.

Det bör tilläggas att undertecknad själv kommer från vischan, och brukar kunna avgöra om ett släp tillhör en traktor eller inte. Det har dock hänt synnerligen otäcka olyckor, när personer "tagit fel" och kört rakt in i släpet.

Iallafall EN som förstod mitt inlägg rätt...

Last edited:
När man tar körkort så får man lära sig betydelsen av en stor röd triangel som sitter bakpå alla fordon som inte får framföras med högre hastighet än 30km/h. Traktorer och släp efter traktorer har LGF skylt. Kan man inte skilja på ett traktorsläp och en lastbil ska man inte köra över 200 km/h på en smal landsväg.

Flagga skrev:
Tvärtom. Om du först lägger lite tryck på bakhjulsbromsen, "niger" hojen framåt. Då har du mer tryck på framhjulet redan när du börjar bromsa med frambromsen, vilket istället minskar risken för låsning. (Lär de inte ut det i körskolorna längre?) :tungan

Att genomföra det korrekt i en paniksituation är däremot inte helt enkelt. Det krävs mycket rutin, och manövern måste mer eller mindre "sitta i ryggmärgen". Annars är risken att vederbörande smäller på alldeles för hårt på bakbromsen, låser upp och går omkull.
Ett framhjulssläpp i hög fart hinner man oftast känna och släppa innan det är för sent (förutsatt att man inte svänger samtidigt). En bakhjulslåsning kan däremot ge ganska ruggiga kast.

Kanske funkar så på touringhojar...som din Fazer, men inte på de flesta sporthojar :D

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra