Nu ger jag upp!!! Det blir ingen hoj:(

• Thread starter Thread starter Mingves
  • Start date Start date

Mingves

Guest
Kollade försäkringen på KTM 640 SM -03 och nu ger jag upp. Jag vågar inte köpa en med tanke på vad försäkringen kostar på alla utom ett bolag...när höjer dom? 1/4-04 som alla andra?

Jag är 29 år i år bor i centrala GBG och har haft kortet i 2 år....

///M

Bifogat

• försäkring.JPG
    försäkring.JPG
    57.8 KB · Visningar: 931
Last edited:
Köpa hoj med några år på nacken?
Lägre försäkringsskydd? Man kanske klarar sig med lägre försäkringsskydd om man har en äldre (mindre värd och mindre stöldbegärlig) hoj. Dessutom gråter man inte lika mycket om man ställer till det med en hoj som redan är smårepig.

Har du kollat försäkringen på nån BMW på sistone?

Asså... en motard behöver du ju knappast helförsäkra. Har du garage och ordentliga lås behöver du fanimig inte ens halvförsäkra den. Släpp sargen nån gång!

Grejen är den att jag inte vill ha en gammal KTM, de körs ju ganska hårt....
Sedan vill jag inte ha mindre än halvförsäkring för i gbg finns det mycket skummisar. Och halv kostar ju ungefär halva summan av ovan nämt och det är för mycket när det bara är en leksak. Så roligt är det inte:(
Blir nog till att skita i hoj nu, trodde inte att det skulle stiga så grymt tills i år i försäkringsdjungeln :gråta

///M

Mingves skrev:
Grejen är den att jag inte vill ha en gammal KTM, de körs ju ganska hårt....
Sedan vill jag inte ha mindre än halvförsäkring för i gbg finns det mycket skummisar. Och halv kostar ju ungefär halva summan av ovan nämt och det är för mycket när det bara är en leksak. Så roligt är det inte:(
Blir nog till att skita i hoj nu, trodde inte att det skulle stiga så grymt tills i år i försäkringsdjungeln :gråta

///M

Vad hade du väntat dig egentligen? 4800:- är väl inte mkt med tanke på vart du bor mm.?

Chris Husky skrev:
Vad hade du väntat dig egentligen? 4800:- är väl inte mkt med tanke på vart du bor mm.?

Nä 4800 är billigt, men jag gissar att den försäkringen kommer vara ett minne blott om ett litet tag. Alla andra tar ju det 10 dubbla så varför skulle BSoMC idka välgörenhet?

Då kommer man stå där med en Supermoto som ingen vill ha, varför köara SM när man kan köra riktig sporthoj för samma summa?

///M

Mingves skrev:
Kollade försäkringen på KTM 640 SM -03 och nu ger jag upp. Jag vågar inte köpa en med tanke på vad försäkringen kostar på alla utom ett bolag...när höjer dom? 1/4-04 som alla andra?

Jag är 29 år i år bor i centrala GBG och har haft kortet i 2 år....

///M

Jag fixade försäkring på min husa idag. 2150:- halv/hel(jag 22år och mindre stad) hos folksam. Ring dem igen och påpeka att du faktiskt ska ha full bonus, då kommer du få en annan premie!

Fick nämligen oxå en sådan premie till en början innan jag påpekade detta.

//andreas

Mingves skrev:
Hur kan man få full bonus bara så?

Folksam kör väll så att alla har fullbonus från början, tills de kvaddar eller nått? om jag fattat det rätt... :va
Sjuka priser du fick förövrigt!

Men komigen, köp en hoj, vad var annars vitsen med att ta MC-kort?

Kör på Bilsport&MC, är du för feg för det så köp då en äldre billigare hoj istället, allt är väl bättre än alternativet ingen hoj?

De höjer det datumet du tecknar försäkringen (varje) år.
Det som du får betala hos LF är ca 8000 dyrare än det som jag får betala för en GsxR 1000 -03a på mej (inte tjejförsäkring), bor i zon 2 (19 år, körkort sen 23/8 2002)...

Last edited:
Jag vet att man kan köpa en gammal hoj, men det finns inte så många gamla motarder som är fina och från <-98 :(

Jag vill ju inte ha en 14 år gammal hoj.....alltså en från 90 eller så...

Klart jag kan ju bygga en egen fighter men frågan är vad den kostar i försäkring....man vill ju ha minst 900cc i en fighter....

Men nu lutar det nog mot att köpa en klotad 900 och göra en streetfighter....har nån en kawwa 900 till salu från typ 94-96? För rimlig peng? Vad tror ni halv/trafikförsäkring kan kosta på en sådan?

//Mats

Det kostar deg att ligga på topp, helförsäkring är inget alternativ, kolla på triumph och de hojar som har märkesförsäkring...

Köp en hoj nu, inte när man är 50 ledbruten och egentligen har råd... du är bara ung en gång vet du..

Men vilket gnäll.
Vill du inte handla en hoj för att försäkringen kanske kommer att gå upp? Kör halvf. en sommar då och sälj den när du vet att det inte är kul att köra hoj, svårare är det inte.

Mingves skrev:
Jag vet att man kan köpa en gammal hoj, men det finns inte så många gamla motarder som är fina och från <-98 :(

Jag vill ju inte ha en 14 år gammal hoj.....alltså en från 90 eller så...
Ehhh? Så i valet mellan ingen hoj och en 14 år gammal hoj så väljer du alternativ a, ingen hoj?

Jag skulle hellre åka runt på en 30 år gammal hoj än att inte åka runt alls.. Men smaken är ju som baken.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT