Nu gör Banditen 250+

Bandit1200 skrev:
Satte på ett öppnare system på B12:an. Den gjorde ca 225-230 tidigare, men i dag skulle jag testa hur mkt Viper-systemet gör. Jag inbillar mig att den har tappat lite på låg och mellanregistret men oj-oj, det den tappat där har den fått tillbaka med råge på högfart. Vågade inte låta den varva ut för fullt, måste kolla stiften först så att jag vet om den får tillräckligt med soppa. Hojen accelerarade snabbt förbi både 220 och 230, passerade 240 utan att visa någon som helst antydan till att plana ut. Jag tippar att den gör minst 250, om inte 260-270 nu. Djävligt skoj.

Hade en 96á b12 tidigare, den gick så in i h-vete mycket bättre med slipon
än utan, ca +20km/h har för mig att den drog bättre redan från 5000varv men det är ju högst subjektivt.

Kul för dig i alla fall :tummenupp

Jag funderar starkt på att öppna luftburken och ombestycka förgasarna i vinter. Frågan är vilken storlek på munstycken jag skall ha. Har ett V&H SS2R på idag... (njutbar sång)

Jag måste passa på att tacka Anders Brink för att han sålde sitt mellanrör till mig. Utan det så hade jag aldrig kunnat sätta på mitt Bolt-on. Min Bandit är en 04:a och på den är ljuddämpare och mellanrör i ett stycke. Så med Anders mellanför från 98 (eller var det 99) så passade Viper Bolt-on som hand i handske. Anders Brink är en klippa här på Sporthoj.com och säkert väldigt uppskattad av många. Jag vet att om jag undrar något om min Bandit så kommer jag att fråga Anders först och om toppen ska portas så ska den fraktas till honom (om han har tid förstås). TACK Anders!

andersbrink skrev:
All extraeffekt kommer över 8000 varv, det känns väldigt tydligt. Drevningen gör att den inte orkar varva ur på 5'an i originalskick.

Last edited:
Elgasen skrev:
Jag funderar starkt på att öppna luftburken och ombestycka förgasarna i vinter. Frågan är vilken storlek på munstycken jag skall ha. Har ett V&H SS2R på idag... (njutbar sång)

Vill du vara absolut 100 säker på att din hoj inte går för klent... Gör ett 5 cm stort hål bredvid ditt ordinarie insugshål i luftburkslocket. Ta bort gummibälgen/insugstratt ur det ordinarie insuget i luftburkslocket. Installera storlek 132.5 på huvudmunstycket samt gå ned från 37.5 till 35 på lågfartsmunstycket. För att det ska ge någon effekt _måste_ du ha en öppnare ljuddämpare än originalet.

andersbrink skrev:
För att det ska ge någon effekt _måste_ du ha en öppnare ljuddämpare än originalet.

Mitt V&H SS2R borde väl vara öppet nog? Tack för svaret med modden! Du är en klippa! :yoparty

På den B12 -99 jag hade gjorde jag modden Anders beskriver ihop med en hembyggd highpipe med Yoshidämpare.Vid bromsningen gav den ca 110 på bakhjulet.Luftburken öppnades lite till(ett stort hål ca 10x15cm totalt)och munstycken hamnade på 138 efter lite provande.Då gav den 116Hk med en jämn och fin kurva.

andersbrink skrev:
Vill du vara absolut 100 säker på att din hoj inte går för klent... Gör ett 5 cm stort hål bredvid ditt ordinarie insugshål i luftburkslocket. Ta bort gummibälgen/insugstratt ur det ordinarie insuget i luftburkslocket. Installera storlek 132.5 på huvudmunstycket samt gå ned från 37.5 till 35 på lågfartsmunstycket. För att det ska ge någon effekt _måste_ du ha en öppnare ljuddämpare än originalet.

Om jag gör som det står här med min bandit 1200 97a.
Är det bara det :kocko eller är det något mer man ska tänka på.
Var köper man munstycken och vad kostar dom :confused:

T-Jan skrev:
Om jag gör som det står här med min bandit 1200 97a.
Är det bara det :kocko eller är det något mer man ska tänka på.
Var köper man munstycken och vad kostar dom :confused:

Läs på Anders hemsida,där står allt steg för steg.

Munstycken köper du hos din lokala Mc-handlare och det är inte dyrt(några hundringar för alla åtta).

Hade bolton, 5" hål i luftburken, GSX-R insugskam,127,5 huvodmunstycke och original pilot. Provade att byta ner till 35 men det funkade inte på min. Flottörhöjden har jag för mig var 14mm och blandningsskruven ut ca 2,5 varv. Labbade med nålarna,men originalinställning var bäst. Fick nog riva av gasarna ca 5 ggr innan det blev bra.Gick klockrent sen,inga svackor i registret. Lär ge runt 125 på slangen. 132,5 låter mycket Anders,ok bättre för fet än för mager.

*/ ?>
Nyheter
IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...