Nu går ni inte säkra längre! ;)

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
Idag hämtade man äntligen hojjen då, så ska vi se vart den tar en.. Har dock inte skaffat några kläder än, det är prio ett som fan :)

Nån som vet var det är billigt o bra här i Borås?

Ringde o hörde lite på Lugnets, samt Bikepoint, o de första kör med Shoei, Arai, Nolan o så och priserna handlar om typ 2800 för hjälm. De senare har andra märken såsom Marushin, som tydligen ska vara ok kvalle, lite billigare än de andra, men ändå Kevlar o så (ej platshjälm alltså). Vet inte om man vågar köra sånna märken dock, men det kanske är OK?

Svårt som attan det här :huvet

kolla stibix.. dom ska nog vara ganska billiga... på allt... :)

uj, en go transvalp... var min första hoj också! lagom, bekväm och framför allt billig.. grattis till hoj o kort! ;)

frekke skrev:
2179066 uj, en go transvalp... var min första hoj också! lagom, bekväm och framför allt billig.. grattis till hoj o kort! ;)
Tack :)

robb skrev:
2178575 kolla stibix.. dom ska nog vara ganska billiga... på allt... :)
Jag var där typ 10 minuter o kollade på saker o tyckte det var asdyrt. Men det kan nog ha varit så att jag kollade på dyra saker bara :> Ska dra en titt till, det hjälper inte hur mycket man kollar på nätet, enda raka är att dra dit o skaffa ett ställ.

finns några billiga ställen här i gbg.. kommer fan inte på ett enda just nu dock, :va inte alltid lätt att vara hjärndöd :tomten

sven666 skrev:
2179871 finns några billiga ställen här i gbg.. kommer fan inte på ett enda just nu dock, :va inte alltid lätt att vara hjärndöd :tomten
Hehe.

Handelsboden? Sportdepån?

Kanske något ställe som ligger vid något hotell också, hm. Säljaren av hojjen snackade om det..

Flying Eagle ligger på backaplan Hisingen helt okey priser framförallt om man plockar ihop ett paket dom har mycket goretex och fransar
men även KBC hjälmar i min smak klart sjysta till hyfsat rätt priser kör själv med VR-1 och är helnöjd

KBC hjälmar äger :tummenupp

sportdepån va det jag köpte mitt ställ.. fick helt kit med ryggskydd, helställ, stövlar för under 5000, bra skit oxå.. har hållit i flertalet vurpor! :tummenupp

Tack för tipsen! Ska kolla, förmodligen köra en heldag i gbg om jag inte köper grejjer på Lugnets eller Stibix. Ja, eller var som helst, Bikepoint också. Hm. Men det vore nog bra o kolla i GBG också :)

Kollade hjälmar idag, helvete va svårt d ska va. Fastnade mest för en AGV S4, men trots att den var S så tyckte jag inte att den tryckte så mycket som jag fått intrycket att en ny hjälm ska göra. Visserligen provexemplar men iaf. Givetvis fanns inte XS hemma heller. Rent allmänt trodde jag dock att M skulle vara det jag ska ha, känns även mer logiskt med tanke på att spännena på typ alla låg emot mitt adamsäppla :I

Nå, imorrn blire Marushin-koll.

Vafan, det är juh sommar.... åk i shorts o t-shirt, så får du lite bränna också! :tummenupp
Hjälm är svårt å köpa.... ska sitta åt bra men trycker den lite för hårt någonstans blir det outhärdligt efter någon timmes åkning och det är omöjligt att känna när man provar i affären! Gå på passform snarare än märke.

Glöm inte att om du är medlem i SMC har du 20% rabatt på kläder på kläder och tillbehör hos stibix. :tummenupp

frekke skrev:
2184030 Vafan, det är juh sommar.... åk i shorts o t-shirt, så får du lite bränna också! :tummenupp
Hjälm är svårt å köpa.... ska sitta åt bra men trycker den lite för hårt någonstans blir det outhärdligt efter någon timmes åkning och det är omöjligt att känna när man provar i affären! Gå på passform snarare än märke.
Yeah. Hittade faktiskt en HJC FG-14 på StibiX idag o den satt bra. Trycker ganska bra på kinderna just nu men hoppas det går ut sig. Det är tydligen där det går till sig mest sägs det..

Ortefon skrev:
2184355 Glöm inte att om du är medlem i SMC har du 20% rabatt på kläder på kläder och tillbehör hos stibix. :tummenupp
Vet du, det har man även om man inte är medlen :D De kör det på all utrustning och reservdelar =)

*/ ?>
Back