Nu fick man klartecken för E-ropa resa :)

Hur brukar ni som åker neråt Italien göra med boendet, bokar ni innan eller letar ni boende på plats? Ska ner till Norra Italien i början av juni.

Tänkte åka ner till Riva Del Garda för att sedan åka ner och besöka Ducati-fabriken och sedan upp mot Dolomiterna.

Hur brukar ni som åker neråt Italien göra med boendet, bokar ni innan eller letar ni boende på plats? Ska ner till Norra Italien i början av juni.

Tänkte åka ner till Riva Del Garda för att sedan åka ner och besöka Ducati-fabriken och sedan upp mot Dolomiterna.
Kör tills du inte orkar mer, kolla in booking.com efter lediga hotell/rum i närheten. Funkade för oss hela resan. Var just också o vände i Riva del Garda. :)

vi har använt oss av gps , slagit boende så kommer en massa alt upp,, det vimlar av hostels o liknande
ett litet tips eftersom det är första långturen ?
vattentäta stövlar + handskar , kör helst inte i skinnställ , tar evigheter o torka
kedjespray lite enklare verktyg o packa lätt , strumpor o sånt skit kan inhandlas på vägen
väntar du tills vecka 28 kan du få sällskap ner , vi har nog spikat Italien eftersom , England är så förbannat knöligt o ta sig till

Vi var i början av Juni och förbokade aldrig, passerade man något fint ställe så där lagom på eftermiddagen så nyper man in bromshandtaget och svänger in.
Det var bara vid ett tillfälle som det var fullbokat, Bruden såg lika bra ut som bröllopstårtan men dom höll koll på oss så vi smakade inte utan åkte till ett annat hotell 500 meter bort.

dom sydligare länderna har semester väldigt sent på året.

http://www.resdagboken.se/m/bonde456/mc-touring-i-europa-448796/

vi har använt oss av gps , slagit boende så kommer en massa alt upp,, det vimlar av hostels o liknande
ett litet tips eftersom det är första långturen ?
vattentäta stövlar + handskar , kör helst inte i skinnställ , tar evigheter o torka
kedjespray lite enklare verktyg o packa lätt , strumpor o sånt skit kan inhandlas på vägen
väntar du tills vecka 28 kan du få sällskap ner , vi har nog spikat Italien eftersom , England är så förbannat knöligt o ta sig till

Första långturen :-) vi har bokade biljetter till autozug i fredags (1900 T o r , rena fyndet). Åker första veckan i juni :-D Tack för tipsen!

Att åka genom Tyskland utan att nyttja autobahn är underskattat, det finns fantastiska fina vägar.
Boende är oftast inget problem finns det inte på första stället så finns det på andra, eller tredje ....

Antagligen blir det en solo-resa till Milano eller Bolzano, -dit frugan flyger. Sen blir det bara korta sträckor mellan pensionaten ..:huvet

ta till några extra dagar. jag var borta 11 dagar i alperna och utgick från sthlm. autozug är bra om du vill spara tid och komma fram utvilad till de ställen som är roliga att åka. åker du med andra fixa intercom! goretex är heller inte fel då du kommer stöta på regn.

Gick inte och skicka bilder i PM.

Fin bild från Italienska alperna Svd. Vattenreservoar ?
OBS ! Den som vet vart detta är taget någonstans posta gärna !
vakra vägar 7.JPG

Hitta dessa i nån år gammal motorard tidning. Italian legendery tour.
IMG_20140729_223447.jpg

Dolomiten_${11705898}.jpg

Hitta förra årets packlista som tog en bra stund och knåpa ihop :rolleyes:
packlista 2.png

Lite länkar för inspiration:

http://biker-hotel-harz.de/

http://www.schwarzwaldregion-belchen.de/en/motorrad/

http://www.forshall.se/mc_vagar.html

http://www.bilaieuropa.se/temarutter.html

http://alpenrouten.de/

Håll till godo : )

Last edited:
Hitta förra årets packlista som tog en bra stund och knåpa ihop :rolleyes:
View attachment 415685
Saknar kattstrypare och silvertejp på din lista,
När jag var i Norge så lade en av oss ner hojen i en serpentin så att packväskan sprack sönder helt och hållet, silvertejp löste problemet.

Kör du slanglöst så kan ett däcklagningskit från Biltema rädda dig. art.nr 82573

Reflexväst hade du, det är lag i några länder att ha med sig.
Det jag däremot inte såg är första förband vilket ger böter i några länder.

och så ska man ha med sig fordonshandlingarna, (det ena pappret vilken färg det nu är?)

Äsch!...skippa autozug och brassa supersmå vägar ner och upp :)

Som alla andra säger: Kör själv!
Du upplever mer, har roligare, träffar fler nya människor, får fler intryck och slipper ta jobbig jävla hänsyn hela tiden.
Lätta och dra! Låt inte ditt nick smitta av sig...:7peta
Håller med till 100 %! Du bestämmer allt själv, kan alltid ta nya beslut och andra ser att du är ensam så ensam är det minsta man är! :fyllisar
Gruppkörning är överskattat. :smasha

Mitt nick har en mer ironisk inriktning då det inte betyder förlorare utan lösare. Förlorare stavas Loser.

Nu är jag kanske inte så bra på språk :va men jag skulle säga att det betyder lossare inte lösare, även om loose betyder lös...

Maj nejm iss Sölve, spelld sållv vidd too pricks! :D

Last edited:
Gick inte och skicka bilder i PM.

Fin bild från Italienska alperna Svd. Vattenreservoar ?
OBS ! Den som vet vart detta är taget någonstans posta gärna !
View attachment 415682
Känner inte igen exakt just dammen på din bild, men här är en liknande jag åkte över när jag kom från Stelvio och körde norrut, ganska vanlig syn därnere:
IMG_0011.jpg
Italienska gränskontrollen i bortre kanten och Schweiziska i den hitre.

Såhär såg det ut i andra änden:
IMG_0009.jpg

Last edited:
Känner inte igen exakt just dammen på din bild, men här är en liknande jag åkte över när jag kom från Stelvio och körde norrut, ganska vanlig syn därnere:
View attachment 415702
Italienska gränskontrollen i bortre kanten och Schweiziska i den hitre.

Såhär såg det ut i andra änden:
View attachment 415703

Tyvärr ver det inte det stället. Har vart vid den stora dammen och såg inte likheter med bilden.

-Kullersten som vägbeläggning och ganska smalt.

Tack ändå :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...