Nu får Svea Rikes bus akta sig.

Kittlar dödsskönt i kistan...

:rolleyes:

Tur att man inte beblandar sig bland löst folk å andra kriminella, så den lär man väl forhoppningsvis slippa...

några värmesökande sådana i garaget så har man nog hojen säkrad :)

Stun Gun, Väldigt lätta att göra!

Tänk om de använder den på såna där otäckingar som kör för fort och smiter igenom poliskontroller! :skrämd

:lol

Penguin skrev:
Tänk om de använder den på såna där otäckingar som kör för fort och smiter igenom poliskontroller! :skrämd

Om valet är att bli skjuten av en 9mm SigSauer eller en Taser. Så väljer jag nog Tazern.
Inte för att jag är en sådan där otäcking som smiter ifrån farbror blå.

Last edited:
kaZmur skrev:
några värmesökande sådana i garaget så har man nog hojen säkrad :)

Ja hehe, behöver inte ens vara värmesökande, fäst en tråd mellan avtryckare och dörr och se till att den pekar rätt, när dörren öppnas... :rolleyes:

Wiseguy skrev:
Om valet är att bli skjuten av en 9mm SigSauer eller en Taser. Så väljer jag nog Tazern.
Inte för att jag är en sådan där otäcking som smiter ifrån farbror blå.

pepparspray eller tajzhern då?

d1ce skrev:
pepparspray eller tajzhern då?

Pepparspray (att hellre drabbas av alltså) eller för all del tårgas. Sånt kan man till och med vänja sig vid till en viss grad.

TomK skrev:
Pepparspray (att hellre drabbas av alltså) eller för all del tårgas. Sånt kan man till och med vänja sig vid till en viss grad.

Tårgas är det enda jag har haft lyckan att prova själv och det var naturligtvis obehagligt men absolut inte i den utrstäckningen som pepparspray och den här elstöt makapären verkar dela ut(om man ser till de reaktioner som folk ger när de testar). Blir man skjuten av tazer pickan verkar man ju få sig en riktigt skön resa faktiskt.

Värsting Tasern ligger på 100 000 volt. Härliga grejar det där, kan ju fan bedöva en val med en sån!
Synd bara att de inte går att köpa i sverige.

To_Xtrem skrev:
Värsting Tasern ligger på 100 000 volt. Härliga grejar det där, kan ju fan bedöva en val med en sån!
Synd bara att de inte går att köpa i sverige.

Tur att den inte går att köpa i sverige...

Som det står i artikelt, som ni som orkade läsa den vet, så är ju målet att minska antalet gånger polismännen måste dra och bruka sitt tjänstevapen. Alla saker som inte innebär en 9mm kula är ju ett bra alternativ.

Förr: Batong + Tjänstevapen
Sen: Batong + Taser + Tjänstevapen

Seeee vad bra det blir. :D

Plåtniklas skrev:
Som det står i artikelt, som ni som orkade läsa den vet, så är ju målet att minska antalet gånger polismännen måste dra och bruka sitt tjänstevapen. Alla saker som inte innebär en 9mm kula är ju ett bra alternativ.

Förr: Batong + Tjänstevapen
Sen: Batong + Taser + Tjänstevapen

Seeee vad bra det blir. :D

Men en taser skulle väl snarare vara ett substitut till batongen än pistolen.

Det går faktiskt att vänja sig vid tårgas helt och hållet. Brittiska SAS opererar utan skyddsmask i tårgasmiljö. Det finns en hel del kul historier om det. När de hade varit och övat i dödshuset och sen kom till puben på Hereford utan att ha bytt om så flög varenda pubgäst ut därifrån fortare än kvickt. Hårt....

To_Xtrem skrev:
Jo du har nog rätt, bätte folk skaffar riktiga vapen som knivar och pistoler :3freak

Jo precis, eller så kan vi sälja 100 000volt tazers på ICA så kan vem som helst leva rövare... låter som en bättre idé! att jag inte tänkte på det

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...