Nu får fan vädret bestämma sig!

Backblade

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2004
Hoj
Ingen
Här är man ledig en månad och skall premiärköra semestern. Så börjar det regna..dvs fort hem och in i garaget igen. När jag väl slår mig ned vid datorn så upphör regnet och solen kikar fram.

Då blir jag glad i hågen och ser framemot lite kvällskörning. Sen börjar det regna igen!

ARGH! Under tiden jag skrev detta hann det bli 3 uppehåll och 3 skyfall! :huvet

Backblade skrev:
2201191 Här är man ledig en månad och skall premiärköra semestern. Så börjar det regna..dvs fort hem och in i garaget igen. När jag väl slår mig ned vid datorn så upphör regnet och solen kikar fram.

Då blir jag glad i hågen och ser framemot lite kvällskörning. Sen börjar det regna igen!

Känner igen det där! Marken hinner nästan precis torka innan det är dags för nästa syndaflod till skyfall.

Idag när jag kom ut från jobbet och såg en blå himmel och sol tänkte jag att vädret äntligen bestämt sig. Vände mig och skall gå mot bilen och ser hur himlen är helt jävla svart. Och nu regnar det igen!!!! :huvet

tro oss vi vet när vi va på falken igår så va regnade det på halva banan sista timmen :3freak

nu är det sol.. :banana

jag väntar 30 min till sen drar jag ut och svänger ! :tummenupp

Last edited:
Stortryne kom hem o va sur. Han hade gått ner till garaget och det hade varit fint väder, när han låst upp hojen och kom ut så ösregnade det hela vägen hem från jobbet. När han gick in så slutade det...

hehe... glad att jag åkte bil idag...

Gick ut till hojen nyss. Hade på mig kallingar och en t-shirt och tänkte dra på mig grejerna...dom var ju dyblöta! glömde av det ! :huvet :huvet :huvet

Inget för mig ikväll =(

Backblade skrev:
2201644 nu är det sol.. :banana

jag väntar 30 min till sen drar jag ut och svänger ! :tummenupp

Är du fortfarande hemma?

EDIT: Verkar som vi skrev våra inlägg precis samtidigt nu :D

EDIT2: Jag har haft funderingar på att åka hela dagen men aldrig fått tummen ur riktigt..nu när solen äntligen är framme och det är blå himmel så har det plötsligt blivit snudd på minusgrader ute :näsblod.

Pinky skrev:
2201767 Är du fortfarande hemma?

EDIT: Verkar som vi skrev våra inlägg precis samtidigt nu :D

jag hade varit ute och brummat om jag inte hade våtställ! :argpådato

EDIT1: Skall vi åka omkring i mysbrallor? Det är iaf varmt

det va faan på tiden, äntligen blev det lite väder för att ta moppen till jobbet..gött!! enligt prognoserna ser det ut att kunna bli hojväder resten av veckan...men konstigare saker än att vädret har ändrat sig har ju hänt..såå vi får väl se.....

men så länge :yoparty

edit:...och så var det ju där med den alternativa guden...Murphy!

Last edited:
Idag är det blå himmel och SOL :banana

men ja ska jobba :( å andra sidag har ju inte sol och blå himmel hindrat att det blir regn iallafall så....

Förlåt gubbs... Jag dödade en spindel i måndags.. Därför som det regnade :(

Rash skrev:
2202934 Förlåt gubbs... Jag dödade en spindel i måndags.. Därför som det regnade :(

Förbannelsen verkar ha gått över nu iaf. Jag kom precis hem från en 3 timmars tur med hojen i solsken :banana :).

Vad håller molnen på med? Var ute i solen och brummade för en stund sen igen. Ser en massa moln bort mot Partille till som verkade dra sig in mot stan trots att det blåste MOT Partille. Jaja, körde hem till Kortedala iaf för att hinna undan regnet. Nu har jag suttit här i snart 1 timme och det har fortfarande inte kommit nåt regn...Jag är kluven, hjälp mig :).

Smet några timmar tidigt från jobbet för att ut och åka en sväng.
Hann med 3 st regnskurar på 12 mils körning. :huvet
Som tur var var det blå himmel när jag kom tebax så jag kunde tvätta bort allt :censored pollen som satt överallt på cykeln.
Nu känns det lite bättre i hjärtat. :)

Hann väl köra en timma eller så idag :) Blev några regnskurar mot slutet, men ingen större fara. Första gången med mc på regn..
Med det ställ jag har så kändes det nästan som att det regnade direkt på mig.. :huvet
Och mina handskar var väl inte de bästa heller :rolleyes: En jäkla massa småhål överallt, rejsigt, men inte så användarvänligt kanske..

Nåja, oerhört kul var det iallafall :) Speciellt då man inte kört på 4-5 dagar pga resor och väder.. Idag (eller igår onsdag..) så firar jag och hojen 1 vecka :tungan

Backblade skrev:
2201191 Här är man ledig en månad och skall premiärköra semestern. Så börjar det regna..dvs fort hem och in i garaget igen. När jag väl slår mig ned vid datorn så upphör regnet och solen kikar fram.

Välkommen till vårt avlånga Svea! :näsblod

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8