Nu får det vara slut! På riktigt!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ja, så tänkte jag vid lunchtid på söndag! På allvar! Gick och pratade med Ove Zelin om "Vad fan ska man köra efter detta?" Som är kul! Där materialet inte är så djävla bra; där man kan köra så fort det går och inte så fort man vågar"!!!

För det gick ju så jäkla lusigt! Lördagens race innebar en plats lååååångt ner, och det må vara ok, men det gick sakta också; 1.10,6!!! Och jag tyckte det var läskigt!
Kvalet på söndag blev ännu värre; tokSIST och 1.11,4!!!!!!!! Fan, jag var lika långsam som jag var gammal!!! Ok, däcken blev alldeles slut snabbt men ändå.... Jag var såååååååå mesig!!!

Då råkade jag prata lite med Tommy Sköld som fått en himla fart och kommit femma på lördagen. Frågade "Hur kan du köra så himla fort här när du körde så himla lusigt på Torpet senast?"
Tommy svarade "Däcken! Har bytt till Pirelli och sänkte PB med nästan 2 sekunder!!!" Hejåhallå, tänkte jag och som en sista utväg, mitt sista hopp att undgå sophögen, gick jag och skaffade ett set Pirellis.

Starten blev som en utlösning; så djeffla go! Plockade flera på väg ner mot trösen och väl där ett par till. Kom nog ut som 13-14e man och hade Jesse Maikola och Krister Bom alldeles framför. Coolt! Och de drog inte ifrån mycket! Hojen kändes stabil och det gick på varvstopp lite varstans; jag var snabb! Höll min position i flera varv och ingen körde om!!!! Efter ett slag tappade jag lite fokus och ett par gulflaggssituationer gjorde att jag tappade tempo så jag tappade ett par platser ner till 16:e.

MEN VAD FAN GÖR DET!!!! Jag satte PB!!!!!! 1.09,5!!!! Och det är djäkligt bra!!! Så nu projekteras det för en fet säsong 2011!!!:tummenupp

Så, jag är inte gammal och ful och långsam, jag är gammal och SNABB! Och snygg!:banana

Last edited:
Mental träning är bästa träningen kanske?
Alltid lika roliga rapporter från dig. Själv peppar jag inför Mantorp med ett set HELT NYA däck. Har aldrig kört på nya däck utan bara köpt begagnade. Fatta hur fort det kommer gå. :)

Fan -Jag som hade hoppats på att jag skulle kunna värva dig till Borelia Racing 2011... Där hade du varit gammal, snygg och dominant!

Jaja, grattis da! Det var bra!!!!!:tummenupp

Grattis :tummenupp
Och allt var bara däcken :)

Fan -Jag som hade hoppats på att jag skulle kunna värva dig till Borelia Racing 2011... Där hade du varit gammal, snygg och dominant!

Jaja, grattis da! Det var bra!!!!!:tummenupp

Gammal, snygg och dominant har jag varit länge, men nu är jag dessutom SNABB!:tummenupp

Men tack ändå!:tummenupp

Grattis :tummenupp
Och allt var bara däcken :)

Ja... hade jag inte satt på ett set Pirelli hade det inte gått så fort, det vill jag tro. Sedan kanske det hade gått lika fort med ett set Conti om jag trott det var ett set Pirelli...

Last edited:
Inte med i rejscirkusen själv, men jag älskar att läsa dina rapporter! Keep it up! :tummenupp

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!