Nu får det vara nog!

Kungen

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2003
Hoj
R1-05,Suzuki GSX550ES-82 MED Växelindikator
Efter läst dagens HD med killen som lånat sin kompis hoj och dragit upp farten så den stegrade på bakhjulet och wobblate när han gick ner.

Detta är ett det klassiska "köra ihjäl sig Problemet vi har.
1: Lånat hoj. testa hur fort den går.
2: bil som svänger vänster och hojåkaren tänker (Shit ponfritt)
3: drogpåvärkade fyllisar som kör runder på stulna hojar.

Nästa gång jag är med och är ute o köra då vill jag inte se EN ENDA som ens försöker köra mer än 50% av vad du klarar av.
o jag vill att ALLA som kör med oss kommer till knudan på SMC dagarna.

1 Köpa hoj för 130.000:-
2 utrustning för 20.000:-
3 Försäkring för 15.000:-
--------------------------
Totalt 165.000:-
och sedan har ni inte råd att lägga 950:- på en hel dag för att bli en bättre mc förare. = skitsnack.
1 kväll på krogen = 500 Om man är snäll ute.
skippa utekvällen 1 eller 2 gånger. sedan kan jag GARANTERA att du kommer bli en bättre MC förare, som gör att du kan hålla samma hasighet och sänka risken för en ev olycka.

Detta var dagens moral snack. men ni skall veta jag mår skitdåligt över det som hände i dag och kommer inte acceptera en sådan händelse bland oss.

Slut från Kungen. roger and out!

Apropå SMC... Kungen, har du hört något om min bokning? Måste ha svar snarast så jag kan ta ledigt från jobbet. ok?

Fårstår inte vad en SMC-kurs på bana skulle förhindra att cykeln börjar wobbla efter
en bakhjulskörning?
Det har hänt mig många gånger, det ända rätta är att montera styrdämpare på hojen.

Om jag kommer in på YC och köper en R1 så är det ingen som talar om att jag behöver
en styrdämpare för hojen är så jävla instabil under gaspådrag i kurvor eller efter ett nedslag vid bakhjulskörning, nä man fösöker kränga massa lullull istället.

Kungen skrev:
Nästa gång jag är med och är ute o köra då vill jag inte se EN ENDA som ens försöker köra mer än 50% av vad du klarar av.
o jag vill att ALLA som kör med oss kommer till knudan på SMC dagarna

Jag tycker ni ska respektera gällande hastighetsgränser istället :rofl

Vi behöver inte inleda en diskution här. men vad det handlar om på en SMC kurs är att man försäker påvärka attityden på folk så man inte ens funderar på att köra på slangen med sin polares hoj.

Jag kan lova dig att kommer du in på YC och vill köpa en R1-03 (slut iofs samt det finns styrdämpare på 04). men iaf så är inte vi så att vi försöker sälja en massa lulul till din nya R1. utan du får köpa det du vill och det sista jag säger till alla kunder som köper en sporthoj är "kör lungt o jag vill inte läsa om dig i tidningen" När det gäller psorthojar är det ingen hoj man kränger iväg längre som det var förr i tiden. vi försöker ta vårt ansvar där.

Holy Rider skrev:
Fårstår inte vad en SMC-kurs på bana skulle förhindra att cykeln börjar wobbla efter
en bakhjulskörning?
Det har hänt mig många gånger, det ända rätta är att montera styrdämpare på hojen.

Om jag kommer in på YC och köper en R1 så är det ingen som talar om att jag behöver
en styrdämpare för hojen är så jävla instabil under gaspådrag i kurvor eller efter ett nedslag vid bakhjulskörning, nä man fösöker kränga massa lullull istället.

Jag tycker ni ska respektera gällande hastighetsgränser istället :rofl

Kungen skrev:
Vi behöver inte inleda en diskution här. men vad det handlar om på en SMC kurs är att man försäker påvärka attityden på folk så man inte ens funderar på att köra på slangen med sin polares hoj.

Jag kan lova dig att kommer du in på YC och vill köpa en R1-03 (slut iofs samt det finns styrdämpare på 04). men iaf så är inte vi så att vi försöker sälja en massa lulul till din nya R1. utan du får köpa det du vill och det sista jag säger till alla kunder som köper en sporthoj är "kör lungt o jag vill inte läsa om dig i tidningen" När det gäller psorthojar är det ingen hoj man kränger iväg längre som det var förr i tiden. vi försöker ta vårt ansvar där.

jag kan hålla med dig kungen, när jag fick testa din, så tog jag det jävligt lugnt med gaspådrag iom att det inte var MIN hoj, samt att det var en hoj jag aldrig kört förr. min egen olycka beror mycket på att jag "kände mig för bekant" med min egen hoj och därmed kanske tappat lite respekt för den.

men samtidigt tror jag inte att det är enda orsaken till olyckan.
vi alla som var med har kommit med så många spekulationer om varför det hände. och det är just vad det är.. spekulationer...

jag kommer iaf att ta det lugnare hädanefter samt att "gå" kursen nästa år.
(tror inte jag hinner detta året)

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back