Nu får det vara nog med spegeltext i förhandsgranskningen!!

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Jag tycker rubriken säger det mesta, här har jag tagit en bild över ett vanligt längre inlägg som förhandsgranskats (syns det inte får ni trycka på miniatyren och zooma in):

Spegel.jpg

Det som händer är att om ens text fortsätter på nästa rad så speglas texten i slutet av raden över till nästa rad så det blir en förvirrande upprepning, har stryckit under det i bilden jag tagit. Detta uppkommer endast om man tryckt på förhandsgranska och det försvinner om man börjar skriva just på den raden man börjat skriva på (men finns fortfarande kvar på de andra raderna).
Hoppas att detta kan fixas då det har sett ut så här nu i typ 2 år här på sporthoj.com och det är riktigt irriterande om man vill förhandsgranska sina inlägg och ändra eller lägga till saker i dem!

Bifogat

• Spegel.jpg
    Spegel.jpg
    178.9 KB · Visningar: 149
Aldrig sett nåt sånt????
Taskiga drivrutiner???

Har upplevt exakt samma sak många gånger här på forumet. Det är rätt så störande i längden. Jag kör med IE.

Sporthojsbugg.jpg

Använder.
IE
Google crome
Firefox
Safari

Inte haft detta bekymret sen jag registrera mig mig på denna sidan.

Haft samma fenomen på alla IE versioner jag kört. Har det nu med.. Även mobilt med Opera Mini.
Håller med. Rätt irriterande.

en dum fråga kanske, men varför använder man IE??

Har du provat att ändra storleken på sidan? Med ctrl + eller ctrl och scroll på musen. Jag själv är jävulskt irriterad på att inte return/radbryt funkar i snabbsvar för mig i IE, händer inte ett skit när man trycker på return.

Kör Firefox, Explorer och Safari och har aldrig sett fenomenet.

Det låter väl inte riktigt som ett problem som vore i forumet, då ingenting har rörts runt scripten i forumet (vBulletin). Och i övrigt, har det snarare minskat i antalet script.

Jag vet att jag i en lite äldre mobil hade problem med att när man skrev text så var mobilen så långsam, att den knappt han med det jag skrev. Då kunde det bli duplicerade text m.m.

Jag kan tyvärr inte felsöka det här. Jag har provat i IE och Chrome osv. Får inte fram problemet.
Är det någon annan webbnisse här som får problemet, felsök gärna i debug-konsolen och se om där finns någon hint om vad det vore som orsakar detta.

OBS, det KAN vara så pass att det är ett annons-script (behöver ej vara SH:s egentligen) eller malmware på ens dator som övervakar intryckta tangenter. Men vill ju inte skrämma upp er för mycket med konspirationsteorier.

Jag använder både IE och Chrome och har aldrig sett problemet någon gång.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT