Nu e det för varmt......

Mavve skrev:
Hur fan vågar du köra runt naken under jackan????

Gör det inte ont att växla barfota?

Vet du om att det är olagligt att visa dicken på allmän plats?

Ta på dig byxor för faaan....

Fattar du väl att man ALLTID är naken under kläderna! Sen bara kör jag bara på ettan å har susp!

Passarej! :fatta!

yeeep idag åkte allvädersbrallorna av och på med kortbrallor känndes jävligt skönt och köra men konstigt på ett annat sett ovant hehe men hade naturligtvis jacka med skydd hjälm och handskar.

Jag var just ute och körde i ett svart Gore-Texställ (jag körde alltså inte I det, jag hade det på mig). Stövlarna är också G-Tex... :tungan :brinnerup

Nån som vet om vet finns ventilerade stövlar? Redan oändlig fotsvett och stövlarna gör det inte bättre precis :lol :gnissla

köpte raceställ idag.. fyfan va skönt, det blåser rakt igenom. Fan va skönt..

27 grader i lägenheten just nu, drar lite ljummet faktiskt, 26 grader ute, uäck tvi och vale, längtar efter tidig höst / sensommarn.

Bingo skrev:
I Florens var det 43 grader förra veckan. Det är för varmt för att bära en tung koffert i vardera handen i tolv kilometer. Det måste du fan hålla med om!?

Mavve skrev:
Öööhhh, JO!

Hur kallt det än blir så kan du alltid ta på dig mer kläder men hur varmt det än blir så kan du aldrig mer än att ta av dig så du går runt naken.

Jag menade Sverige givetvis.

Annars, jag svettas hellre än fryser, tycker inte om att dra på mig en massa tunga kläder. Och bära tunga grejer i tolv kilometer i fyrtiotregradig värme låter dumt, bättre att ta en en taxi isf :tummenupp

Bingo skrev:
I Florens var det 43 grader förra veckan. Det är för varmt för att bära en tung koffert i vardera handen i tolv kilometer. Det måste du fan hålla med om!?

När det är -35 grader på vintern och jag går mellan bilen så får jag stånd om jag tänker på nånting så härligt som att bära en tung koffert i 43 grader plus

honkiie skrev:
Körde i t-shirt och shorts idag, det var jävligt skönt men det kändes jävligt ostabilt på nått sätt :gnissla

Standardutrustning i Spanien, och det var inte varmare där. (T o m svalare förra helgen.)

Det dräller av hojar (framför allt vespor som forsar fram i full fart mellan filerna) och inte en käft har något annan skyddsutrustning än hjälm. Kyckling-Svenskar eller galna Syd-Europeér?

Dock en ganska festlig syn med alla kostym-nissar och karriär-tjejer i kontorsdräkt, som vandrar runt i de kvällsöppna boutiqerna med hjälmen under armen. Har inte vespor fack under sadeln?

Flagga skrev:
Dock en ganska festlig syn med alla kostym-nissar och karriär-tjejer i kontorsdräkt, som vandrar runt i de kvällsöppna boutiqerna med hjälmen under armen. Har inte vespor fack under sadeln?

Men dåm stjel ju som kårrpar där nere!! :kocko

Gnellspickar!!!

Det enda jobbiga är att det blir lite svårt att sova i värmen.

John skrev:
Det är jobbigare att vakna... helt matt i kroppen. Orkar inte göra mycket då inte...
Men det beror på all den öl som man halsade igår ju.....

äh, jag kör i shorts och t-shirt varje dag :)
Det steker. Skillnad om man ska ut och pressa småvägar eller om man ska till stranden lixom :jäs

Satan idag var det hett! Har fått en fin signal-röd nyans över hela kroppens efter några timmars vistande ute i det vackra vädret :yoparty

Såg också en annan lirare som försökte svalka sig på bästa sätt, genom att blåsa förbi med R1:a i 170+ endast iförd badbyxor :banana

Anton_Ljunghusen skrev:
Är det små ventillationsgrejer överallt eller hur funkar det? :)

jaa, typ.. eller det är nåt stretch tyg som det blåser igenom. Så det blåser in på alla möjliga ställen.

Hur skönt som helst!

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...