Nu drar jag till solen....

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Ville bara säga till er alla bleka vintertrötta människor att kl 04:25 sticker jag till Makadi Bay i Egypten för lite solbad, snorkling, sol & god mat!
Ville bara upplysa.....:D

Bifogat

• 061.jpg
    061.jpg
    27.3 KB · Visningar: 48
  • 2t2o7zjvno_18.jpg
    2t2o7zjvno_18.jpg
    34 KB · Visningar: 52
Googlade på Makadi bay och alla som varit där verkar bara ha dåligheter att säga om stället.

Ett exempel på hur det kan låta på resforumen..

Vi kom hem från Domina Makadi Bay i förra veckan. Tyvärr så måste jag säga att hotellet inte levde upp till mina förväntningar. Standarden på maten var i sämsta laget, dåligt utbud och trist. Gårdagens middag kom ut som dagens lunch. Och jag förväntar mig inte att äta rester på ett så pass "exklusivt" hotell... Mycket ingick inte utan man var ofta tvungen att lägga till pengar för olika service.

De parasoll-drinkar jag sett framemot fanns inte. Allt serverades i små vita plastmuggar. Totalt oproffsigt och billigt! (Undantag i lobbybaren där det användes riktiga glas. Dock kostade drinkarna ca 60 egyptiska pund. Och dom var inte ens goda...)

Å jag är inte bitter :död

Nyss hemkommen från kairo,upplevelsen fick sig en liten petning när dom sprängde på marknaden vi skulle till men inte orkade gå till på söndagen för vi hade traskat runt pyramiderna hela dagen,detta efter blivit stoppad av en medelålders man som frågade om var var amerikaner,log och tyckte vi skulle besöka en moske och leva i fred(bomben small utanför en moske vid basaren)

Koppling? Tror inte det men det kändes lite ändå.(small 5 timmar efter)

Inte så kul att besöka turistmål efter det då,för nära hojsäsongen för det.

Men men,blir säkert bra för dig ändå,flyg inte turkiskt bara. :)

Henrik

Tur att vi valde 5 stjärnigt hotell vi bara läst gott om då... ;)

Söker man på google på Makadi Bay 5 stjärnigt hotell så kan man blandannat läsa..

När charterbussen stannade vid vad som skulle vara vårt femstjärniga hotell så såg vi till våran stora förskräckelse att det var bara en lerig åker med gamla militärtält uppsatta, vi grät oss igenom våran 2 veckor långa "semester"

Känn på den då! :7peta

Ännu mer saxat:

Våran semester till Makadi Bay började mycket fint, med bra reseledare och höga förväntningar. Dock byttes reseledarna ut mot grönklädda beväpnade dito när vi kom till det "5-stjärniga" hotellet. Våran 2-veckors semester blev lite drygt 4 månaders straffarbete med att röja minor med stamp-tekniken.

+ Den autentiska upplevelsen, kom i god form, lärde sig vad arbete innebar
- Maten! Gick inte att äta, jag gick ner över 15kg, de nya reseledarna, de var inte trevliga alls, och vi blev färre och färre ju längre tiden gick.

= Skulle jag resa till Makadi Bay igen? Kanske, om det skulle serveras bättre mat, och om alla familjemedlemmar kommer hem oskadda nästa gång.

Ha det så kul!

detta kan ju bli spännande.

Vårat 5stjärnia hade utsikt över pyramiderna och 24timmars fullständig roomservice!
Egyptisk roomservice=du kan få en del beroende på klockslag och tro inte på listan utan du får något i den stilen.
Fanns nog 3 rum som hade toppen på pyramiderna synliga.

Så jo,dom är bra på försköningar.

Ett tips,handla allt dricka du ska ha i taxfree innan avresa,pilsner kan du handla på flygplatsen i egypten när du kommer ner om du inte är kräsen på sort(finns minst en)cigg handlar du i taxfree i egypten(120 för en limpa marlboro)

Ha med tvättsprit och sprita händerna efter du hanterat sedlarna,världens skitigaste pengar och en stor anledning till magsjuka,kolla även att det inte står piaster på växeln du får utan pund,vanligaste blåsningen man går på(piaster=öre och är även de i sedelform)

Ha en kul semester,själv blev jag mätt på egypten på en vecka.

Henrik

Sen kom väl inte uttrycket "butt-fucking Egypt" inte till utan anledning heller...

Ha det gött!

Haha! kul att folk fortfarande åker dit, hade knappt åkt tillbaka om jag fått betalt.

Egypten är helt ok för dykning men allt ovan ytan gör det knappt värt besväret.

Hoppas du får det bättre än ja haft det på mina 2 vändor där...

Lycka till på resan, själv har jag bara vart i egypten 1 gång och jag åker inte dit igen om jag inte måste. Själv sitter jag i mexico nu, betydligt skönare folk här.

Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back