Nu bygger vi racesläp.

Köp klar plast och blanda färgen i plasten nästa gång.

Funkar bra med svart iaf, något gram sot i plasten och det blir svart som natten.
Borde funka med andra färgämnen också.

Hoppas du sätter drag på caminon så att du kan dra kärran med värdighet!

Köp klar plast och blanda färgen i plasten nästa gång.

Funkar bra med svart iaf, något gram sot i plasten och det blir svart som natten.
Borde funka med andra färgämnen också.

Hoppas du sätter drag på caminon så att du kan dra kärran med värdighet!

Så blir det !

Jag lämnade mitt signum på ditt nyr"ollade" släp igår, har du hittat det ännu? :-)

Fan hela bilen luktade färg och plast långt senare efter att ha besökt dig, dina lungor måste vara som ett par fryspåsar, för att inte tala om hjärnan ;))

/Nitrous

Jag lämnade mitt signum på ditt nyr"ollade" släp igår, har du hittat det ännu? :-)

Fan hela bilen luktade färg och plast långt senare efter att ha besökt dig, dina lungor måste vara som ett par fryspåsar, för att inte tala om hjärnan ;))

/Nitrous

Det är ju nyår !

Ha ett bra sånt och krama Lillan.

Murphy var snäll och gav fan i färgen så nu skiner släpet som en hundkewk i månskenet !
Nu blir det paus under helgen då hemmet invaderas av Skåningar, Smålänningar, Dalmasor och Norrköpingspatrask för festligheter i dagrna två.

Gott nytt år på er alla !

IMG_0889.jpgIMG_0891.jpg

Last edited:
Helt OT men jag vill ändå meddela att på min antikmobils plutteskärm ser bilderna på ditt släp mest ut som de suddbilder vi på 60-talet såg av amerikanska ubåtar under nordpolen.

Helt OT men jag vill ändå meddela att på min antikmobils plutteskärm ser bilderna på ditt släp mest ut som de suddbilder vi på 60-talet såg av amerikanska ubåtar under nordpolen.

Sitter & funderar på att bygga något liknande.

vill man ha ett recesläp, så finns det inte mycket att välja på

hästsläp = litet, trångt, dyrt & ingen sovplats
Större skåpsläp = dyrt som fan, måste moddas för sovplats
husvagn = finns 100 st på blocket för småpengar, ev riva bakdel & bygga lastramp. ev riva allt o bygga som pucken

så min fråga är, hur många timmar är lagt hittills ? 1, 2, 3 pers som jobbat på det ?
kostnad ?

husvagn = finns 100 st på blocket för småpengar, ev riva bakdel & bygga lastramp. ev riva allt o bygga som pucken

så min fråga är, hur många timmar är lagt hittills ? 1, 2, 3 pers som jobbat på det ?
kostnad ?

Dessvärre så är det egentligen bara chassiet som är något att ha på husvagnarna.
Får man tag på en med soffa fram och köket strax bakom, så går det nog att kapa av resten och använda framdelen.
Men vagnar med det upplägget brukar vara ganska små.
Och vikten hamnar fel med en lättbygd framdel och en kraftigare verkstadsdel bak.
Det går ju naturligtvis att byta ut gasollådan fram (på draget) mot ett rejält verktygsförråd, men det är inte helt bra att få till viktfördelningen genom två stora tyngder på varsin sida om axeln.
Tyngden (inte tyngdpunkten) skall ligga över axeln.

Husvagnskonstruktionen i original är alldeles för klen för att använda till något praktiskt.
Blir inte bättre av tjugo års fuktskador.
Anser jag.

kostnad ?

Räknar med 3 veckors byggtid av yrkesman och ca 25-30 k i material.

När räknar du med att det kommer ut billigare Kinakopior på racesläpet då Puckstång?

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla