Nu bygger vi racesläp.

När jag byggt arbetsbänkar, så har jag använt vanlig masonit (sisådär 3mm tjock) som ytskickt,
Bara ett tips.

Dom flesta plåtslagarverkstäder häromkring brukar ha en stabil stålstomme med vinkeljärn som kantskydd och sen precis som du säger en masonit som ytskikt som dom byter efterhand när det blir slitet, jäkligt smart faktiskt dock inte så funkis i en släpvagn :tungan

Nu tror jag det inte blir så mycket bankande på den bänken...mest bonkande, å då kan det ju va bra om den ser bra ut oxå :-P

Skulle du inte bara ha ett lager väv? Eller menar du att du ska pensla på mer plast enbart?

Japp, slipa av och rolla en vända så att ytan blir blank och glänser som en hundkewk i månskenet.

Priset lär bli avskräckande, typ 25k i material och sen lite lull lull.

När jag byggt arbetsbänkar, så har jag använt vanlig masonit (sisådär 3mm tjock) som ytskickt, endast fastsatt med en plåtvinkel i framkant.
Ett trevligt material att arbeta på, ety det är ganska tåligt utan att vara halt eller slamrigt.
Då kan man banka, spilla och förstöra med gott samvete.
När det ser förjävligt ut så byter man skiva.
Bara ett tips.

EgSaCkT, och har man ett möbelsnickeri så skickar man på ett nytt laminat den dagen detta ser ut som faen.

Helvete, hela lustiga ligan har flyttat in i min tråd ! :)

Fölåt , Känner mig elak

Men tyckte den var vansinigt rolig , Fnissar som en skolflicka:hihi

Riktigt häftigt bygge :D Följt de en stund nu och hoppas på att få följa med till den är färdig! Glöm inte massor med bilder och gärna någon film också hehe

Elva forumsidor och ingen har kommenterat den überläckra röda El Caminon på första sidan. Skandal! :gnissla Är den din Pucken? Isf behöver den dragkrok snart ;)

Är det isolerat redan eller bara träväggar?

Elva forumsidor och ingen har kommenterat den überläckra röda El Caminon på första sidan. Skandal! :gnissla Är den din Pucken? Isf behöver den dragkrok snart ;)

Är det isolerat redan eller bara träväggar?

Japp och krok ska den få.
Rivs förövrigt nästa vecka för hellack !:yoparty

Hela bodelen är färdigisolerad !:tummenupp

fast pilgrimsbilen var väl inte i denna tråden?
Aber sehr übeläcker
Pilgrimsbilen? Förklara gärna. I min värld betyder El Camino - 'vägen' och den syns på bild i inlägg #12 Visst går väl pilgrimmer på vägar men det är ju nästan långsökt :) Finns det nån historia bakom det smeknamnet?

Ser ju fin ut ändå Pucken. Årsmodell? Lacka en motsvarande racingstripe på kärran?

Sorry för lite offtopic

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey