Nu brände jag något!

Rammstein

Bättre fly än illa fäkta.
Gick med
11 Apr 2003
Hoj
cbr600 stunt, nsr250sp
Skulle bygla testuttaget "tog säkert fel". Hursom helst så brann säkringen till tändningen...jag satte i en ny säkring och provade vrida på tändningen igen. Då klickar det ett par gånger i nåt relä men soppapumpen hörs inte :huvet Motorn går runt men hojen startar inte :(
vad har jag sabbat?

Last edited:
Någon som vet vad detta är för relä? Står 8X30 på det. Öppnar man relät så så ser man en ring som hänger löst. Ska den verkligen vara lös?

Bifogat

• PICT0016.JPG
    PICT0016.JPG
    11.6 KB · Visningar: 81
  • PICT0017.JPG
    PICT0017.JPG
    12.3 KB · Visningar: 129
messa kristian salö här på forumet.... han e bra på gixxers av den årsmodellen

Med största sanoliket är det din tiltswitch. Den ska döda motorn när du gjort bort dig. Kolla så att pumpen får späning. Du kan ev ha 2st soppareläer så kolla båda.

Kolla samtliga säkringar
Kolla om du får gnista om du ej får det kan det vara så illa att du bränt din cdibox (tändningsboxen).

Last edited:
Rammstein skrev:
Någon som vet vad detta är för relä? Står 8X30 på det. Öppnar man relät så så ser man en ring som hänger löst. Ska den verkligen vara lös?
Det är tippsensorn. När hojen vält vid en vurpa så glider ringen upp på U:et och stänger av bränslepumpen m m. Bra att ha men en del säger att de är för känsliga så de tejpar fast ringen. Tror det var just Suzuki som nämndes när det sades att om man kör på ett gupp med nedlägg så kan motorn hacka till, inte vad man behöver.

I alla fall, alla insprutningshojar har en tippsensor.

EDIT: bara fjärde plats... :gnissla :)

Tackar för alla svar :Bugar

Misstänker att det är nåt av reläerna som pajjat då... för det klickade några gånger i nåt relä innan pumpen slutade gå. Är reläer dyra?

Jag som ska resa bort nu över helgen också....har man ju nåt att grubbla på hela helgen :huvet :huvet

/Micke

Både Tändningen och soppapumpen har tackat för sig... kan jag räkna med att köpa ny CDI box nu?

Zana skrev:
Fan va jobbigt... Otur, otur... =(

Funderar på om tippsensorn kan pajja :confused: Vet att den krånglade på polarens -00 förut...

Fö så ringde du mig igår, utan att du ens visste om det :D Jag la på ganska fort iaf, så du inte skulle bli så fattig :hihi

Rammstein skrev:
Funderar på om tippsensorn kan pajja :confused: Vet att den krånglade på polarens -00 förut...

Fö så ringde du mig igår, utan att du ens visste om det :D Jag la på ganska fort iaf, så du inte skulle bli så fattig :hihi

Haha, ringde jag... Jaja, måste kommit åt någonting hittade mobilen liggandes i lakanet, slängde mig på sängen efter jobbet, hade feber och låg och vred å vände på mig... Och om du har comviq kostade det bara 50öre eftersom jag har "kompis"

Skumt att den hittade just ditt nummer... :hihi

Hoppas du pejlar problemet med hojen, du har ingen du kan switcha lite sensorer och reläer med?

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...