Nu blir det ny hoj 2010

:tummenuppNu har jag lämnat iväg mina kåpor för motivlackering som min kompis gör(en riktig trollkonstnär) som kommer att sätta ett otroligt läckert avtryck som vi har skissat och gnotat i för att det ska synas och få folk att stanna till.
Tanken är just nu att den ska bli i utställnings skick då vi är med på Motormässan och Expo Norr varje år....
(Det blev väldigt mörka bilder):yoparty

Blit kanon:tummenupp Aven om det ar gnagets farger...:arsele

Blit kanon:tummenupp Aven om det ar gnagets farger...:arsele

Men inte är det något fel på Gnagets färger heller, 2 guld vart det ju för dom:yoparty

Dina kåpor ser bra ut och det är många som kommer att tycka det på tävlingarna också, ja knotten älskar färgen den kommer att se skitig ut hela tiden,spelar ingen roll hur mycket du putsar,kommer att vara svart prickig av knott o annat. Våran Funny-bike va gul förut o den såg prickig ut hela tiden,ja även våran Pro-stock bike var gul en gång i tiden,det spelade ingen roll hur mycket jag putsade dom va prickiga och det tokiga var att vi hade gula Team tröjor men det gick inte att ha uppe i Piteå tävlingen för man höll på att bli tokig på alla knott som älskade färgen...:mad:

Knottjävlar

Men inte är det något fel på Gnagets färger heller, 2 guld vart det ju för dom:yoparty

Dina kåpor ser bra ut och det är många som kommer att tycka det på tävlingarna också, ja knotten älskar färgen den kommer att se skitig ut hela tiden,spelar ingen roll hur mycket du putsar,kommer att vara svart prickig av knott o annat. Våran Funny-bike va gul förut o den såg prickig ut hela tiden,ja även våran Pro-stock bike var gul en gång i tiden,det spelade ingen roll hur mycket jag putsade dom va prickiga och det tokiga var att vi hade gula Team tröjor men det gick inte att ha uppe i Piteå tävlingen för man höll på att bli tokig på alla knott som älskade färgen...:mad:

Ha ha..ja det är ju som känt att knott och speciellt mygg älskar ljusa färger.
Bäst med mörka kläder. Kan ju va lite insekter i Piteå,undrar hur dom ser ut som sitter och pendlar på hoj i Norrland ??./wachen

:tummenuppNu har jag lämnat iväg mina kåpor för motivlackering som min kompis gör(en riktig trollkonstnär) som kommer att sätta ett otroligt läckert avtryck som vi har skissat och gnotat i för att det ska synas och få folk att stanna till.
Tanken är just nu att den ska bli i utställnings skick då vi är med på Motormässan och Expo Norr varje år....
(Det blev väldigt mörka bilder):yoparty

Den kommer att bli ganska lik min gamla.....:tummenupp

Lennart Karlsson byggt chassie, 1327cc, 8,0 första säsongen (1995).
Samma hoj gick 7,68 ett par år senare med 1500cc/2ventilare.
Det är nog så fort det går att åka med ett sådant chassie, åker du fortare är du grymt duktig. Jag har tyvärr ingenting kvar, jag sålde allt i garaget 2001 till en kille som tog den till Grekland.

Pumpen du visar i ett tidigare inlägg är en vacuumpump för att tömma vevhuset på luft. Det gav hågra hundradelar och ökade toppfarten med 4-5km/h.

Lycka till
/Stefan

Bifogat

• Untitled-3.jpg
    Untitled-3.jpg
    129.3 KB · Visningar: 109
Lite uppdatering....

Temat på karossen håller på att ta form och lite tillbehör håller på att inhandlas och ramen är det lite pyssel med nu....Styrhuvudet ska riktas lite för det var inte exakt rakt, så den spårade inte riktigt, men hela ramen är uppmätt och spik rak...

Bifogat

• GetAttachment.jpg
    GetAttachment.jpg
    18.7 KB · Visningar: 76
  • GetAttachment 1.jpg
    GetAttachment 1.jpg
    19.7 KB · Visningar: 76
  • GetAttachment 2.jpg
    GetAttachment 2.jpg
    19.5 KB · Visningar: 75
  • GetAttachment 3.jpg
    GetAttachment 3.jpg
    25.1 KB · Visningar: 87
Temat på karossen håller på att ta form och lite tillbehör håller på att inhandlas och ramen är det lite pyssel med nu....Styrhuvudet ska riktas lite för det var inte exakt rakt, så den spårade inte riktigt, men hela ramen är uppmätt och spik rak...

Ser snyggt ut.
Det har hänt nåt fel med den här tråden nästan alla dina inlägg e borta?

Kommer bli tjusigt Peter. :tummenupp

Det går frammåt, så snart så!!:yoparty
Lacken är det Lackbolaget i Östersund som har satt. Motivlacken har Tomas "Bone Yard" Andersson som skapat!
Sedan så kan jag meddela alla kritiker att ramen är nu riktad och rak. Dom som har haft detta chassie har driftat åt höger och vi hittade felet när vi satt upp den i jiggen. Styrhuvudet hade dom som byggt chassiet svetsat några grader fel och det gör mycket , så Lennart Karlsson riktade det och har nu mätt upp ramen så den är RAK!!
Nya fästen mm är påbyggt av den mannen med, så nu är det bara att gasa!!:yoparty

Bifogat

• 20100417090.jpg
    20100417090.jpg
    236.3 KB · Visningar: 96
  • 20100417091.jpg
    20100417091.jpg
    236.5 KB · Visningar: 88
  • 20100417092.jpg
    20100417092.jpg
    228.2 KB · Visningar: 90
  • 20100417093.jpg
    20100417093.jpg
    239 KB · Visningar: 128
  • 20100417089.jpg
    20100417089.jpg
    236.9 KB · Visningar: 107
Last edited:
Tjusigt tjusigt!:tummenupp
När och var blir premiären? Gardemoen 8 Maj kanske?
Mvh
Patrik

Det går frammåt, så snart så!!:yoparty
Lacken är det Lackbolaget i Östersund som har satt. Motivlacken har Tomas "Bone Yard" Andersson som skapat!
Sedan så kan jag meddela alla kritiker att ramen är nu riktad och rak. Dom som har haft detta chassie har driftat åt höger och vi hittade felet när vi satt upp den i jiggen. Styrhuvudet hade dom som byggt chassiet svetsat några grader fel och det gör mycket , så Lennart Karlsson riktade det och har nu mätt upp ramen så den är RAK!!
Nya fästen mm är påbyggt av den mannen med, så nu är det bara att gasa!!:yoparty

Tjusigt tjusigt!:tummenupp
När och var blir premiären? Gardemoen 8 Maj kanske?
Mvh
Patrik

Hej!
Nej det blir i Söderhamn på Test`n Tune. Lennart ska vara med och hjälpa mig att ställa in allt så som weeliebars, loock upp mm. Själv då vart blir premiären för dig då?:banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT