loser
Född förlorare
Efter att ha ha legat vaken och haft ångest, över att kanske bli tvingad att byta bort min älskade pärla mot en Speed Triple eller BMW R1100S, så tillbringade jag eftermiddagen med att kolla försäkringar. Hade en polare vars bror har en likadan hoj som min, han skulle få betala 40k per år, så döm om min förvåning när inbetalningskortet dök in i brevlådan med 16k per år på, iof en höjning med 100% men ändock. Ringde runt och kollade lite med andra bolag och fick svar ifrån 41k - 12k. Övervägde att byta, men kom ihåg att Tennant (som jag har nu) har någon deal med hemförsäkring. Ringer och kollar, tjejen säger att dom drar 30 % på mc-försäkringen om jag tecknar hemmet hos dem också = styft 11k. Sedan så påpekar hon att jag fyller ju 30 strax efter det att den nya perioden skall börja gälla, så om jag godkänner hemförsäkringen så skall hon putta upp mig en bonusklass också. Så nu kan jag ha kvar min pärla utan att gråta alltför mycket, 9k hel/hel är inte så mycket att tjaffsa om. Meep Meep!