.mac
Hajjper Spårts
Hade under semestern exakt samma problem med min Passat (audi wanna be)
Multitronic låda dessutom.
Slog på låga växlar, varvräknaren pendlade i intervall rpm etc etc.
Flera felsökningar gjordes på två firmor. Förra veckan kom en "meckaguru" tillbaka från semestern som tittade på den och fann felet (fy fan va gla man blev)
Visade sig vara Gasspjällshuset. Där det fanns ett minimalt glapp. Bytte denna (4 papp + arbetskostnaden). Går nu helt perfekt...
...Btw, Ryktesvägar från polare ska visst http://www.kwbilservice.se i Tumba vara rätt vassa. Bor i byhåla, så det är rekommendationer från folk från Hufvudstaden ;-). Ingen personlig erfarenhet.
Lycka till
Jag skulle bli riktigt glad om det var något sådant med min bil med tanke på alternativet trasig låda.
Jag tror dock inte det eftersom jag fått bekräftat från Audi Järva att oljebyte inte varit gjort vid 6000 mil och att den lådan är askänslig tydligen.
Jag hoppas höra från Audi Sverige under dagen och få positiva nyheter. Annars blir det Sverker
Tack för tipset på verkstad.
polarn praktiserar på audi sthlm (östermalm om det finns fler) jävla lekstuga han bärettar jämnt om att han fixat massa saker men när man frågar lite konstaterar man att dom inte har nån koll alls. Som att byta reglerdonet till accn när säkringen gick när man slog på full efekt på fläkten, sen bytte dom fläkt, felsökte kablar osv i 2 h innan dom kom på att säkringen dom satte i va en 10A och det skulle va en 30A.
så om du har en audi a6 och haft det felet och undra varför dom bytte allt så vet du det nu..
Känns ju jävligt stabilt att lämna dit bilen
Även om jag nu skulle få jobbet utfört på garanti, skulle jag hellre lämna till nån annan verkstad om ovan stämmer...
Last edited: