Nu behövs hjälp!

SM_Putte

SDC Racing Team eller nå´t.......
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Sesame street. Gbg
Hoj
Moddad WR400 SM + Volvo V40 -03 + släp -73
Har en kompis vars son börjat köra cross (80cc). Problem uppstod då vi packade om ljuddämparn med ny ull. Efteråt så går den bättre, och tystare MEN när man lägger på gas så pissar det ur förgasaren. På tomgång inget pissande, lite gas lite pissande och mycke gas ger en stor strale ur förgasarn(undertill)! Vad är felet?? Flottör...ngt knas med ngt munstycke?? Vore mycket tacksam för hjälp!
 
SM_Putte skrev:
Har en kompis vars son börjat köra cross (80cc). Problem uppstod då vi packade om ljuddämparn med ny ull. Efteråt så går den bättre, och tystare MEN när man lägger på gas så pissar det ur förgasaren. På tomgång inget pissande, lite gas lite pissande och mycke gas ger en stor strale ur förgasarn(undertill)! Vad är felet?? Flottör...ngt knas med ngt munstycke?? Vore mycket tacksam för hjälp!


Är det efter ni packade dämparn :va Är det samma skit om ni plockar av dämparn?

Har aldrig hört nåt liknande...
 
Zana skrev:
Är det efter ni packade dämparn :va Är det samma skit om ni plockar av dämparn?

Har aldrig hört nåt liknande...


Har inte provat med det, men det skall vi göra. Visst e de konstigt....:huvet jag har inte varit med oim ngt liknande heller, därför vilkl jag ha all hjälp jag kan vi här!
 
Några enkla garagetips som jag använde i lumpen på min hoj som gjorde lika dant ibland. 1. Knacka lite på förgasaren med en mejsel eller så. 2. Blås med tryck luft in i dränerigshålen på förgasaren.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top