Nu behöver jag lite åsikter & förslag

Gillar du utseendet på Kawasaki GPZ600 blir du nog inte besviken på GPX600R :tummenupp Eftersom jag själv har en så rekommenderar jag den om du är i den tanken, då GPX600:n är lättare och har några fler kusar än vad GPZ600:n har samtidigt som den ser lite modernare ut :tummenupp

Mitt tips är att ett måste är att se hojarna "live" innan du åker och kollar hos folk. Provsitt i hojbutiker.. :tummenupp

Sen måste jag säga att tänk på sittställningen, plastracers med krökta ryggar och all kroppstyngd på händerna fungerar inte för alla..

Hojbutiker med hojar i klassen 15-20 tusen? Dessa hojar han letar efter har inte funnits i butik sedan tidigt nittiotal...

Köp en Yamaha tr-1, v-tvin och bra pulver inom din budget.

Gillar du utseendet på Kawasaki GPZ600 blir du nog inte besviken på GPX600R :tummenupp Eftersom jag själv har en så rekommenderar jag den om du är i den tanken, då GPX600:n är lättare och har några fler kusar än vad GPZ600:n har samtidigt som den ser lite modernare ut :tummenupp

Jag har varit inne på GPX600R, den är ganska snygg.
Men det är ju en 600 och den har ju "bara" 85hk
Tänkte att om jag ändå köper så vill jag ha så många hästar jag kan få,
En fzr 1000 kostar inte så mycket mer och har ca 100hk, fast vad vet jag.
Kawan kanske rör sig smidigare?

Ballhead!
Det var ju 130 hästar i Fj 1200:an.
Men jag gillar verkligen inte kåpan, går det att byta mot ngt annat månntro???

Last edited:

Ballhead!

Spara lite till o köp en Kawa ZZR 1100 vetja. Hyffsat billig försäkring o ca 150 hk. Hitta en -92 på blocket för 26k. Finns fler runt 30k men det är kanske lite för mycket för budgeten. Såg att några rekomenderade Yamaha XJ 600. Har en själv, men väger frugan din mer än 60 kg är den inte att rekomendera, anser jag. Väger själv runt 85kg. Annars e den bra.

Lycka till

Last edited:
Spara lite till o köp en Kawa ZZR 1100 vetja. Hyffsat billig försäkring o ca 150 hk. Hitta en -92 på blocket för 26k. Finns en del runt 30k.

20 är gränsen för att fixa amorteringar.
Blir så vettu när man har hus o grejer.

Sen vill jag gärna ha helförsäkrat och har de 20 år på nacken så kostar det ju bara 1600:-

Och jag vill ha en NU, inge sparande.
Så fort jag lyckats övertala banken så blir det affär

Hittade denna under Touring, blir perfekt!
http://www.blocket.se/vi/17749484.htm?ca=5_s

Last edited:

Ballhead!

FZ 750 har 100hk och okej väghållning med dagens mått - som sagt bland det värsta som fans under 80-talet. Du kommer nog inte att bli besviken!:)

Annars skulle jag som nämn titta på GPZ/GPX 750, som väger något mer än FZ:an, och inte på stora touringåk. Fast det kanske det du är ute efter...:rolleyes:

Eller ännu hellre den übercoola Kawasaki ZXR 750!:yoparty

Undersök exemplaret noggrant innan köp bara, annars blir det lätt en dyr affär. Bara fräscha däck kostar 2500kr...

Last edited:
FZ 750 har 100hk och okej väghållning med dagens mått - som sagt bland det värsta som fans under 80-talet. Du kommer nog inte att bli besviken!:)

Annars skulle jag som nämn titta på GPZ/GPX 750, som väger något mer än FZ:an, och inte på stora touringåk. Fast det kanske det du är ute efter...:rolleyes:

Eller ännu hellre den übercoola Kawasaki ZXR 750!:yoparty

Undersök exemplaret noggrant innan köp bara, annars blir det lätt en dyr affär. Bara fräscha däck kostar 2500kr...

Jag vet nog inte riktigt vad jag är ute efter. :va
Gillar Fzr 1000 och Gsx-r 750 för dess utseende.
Vill ha en hoj där jag kan gasa på ordentligt om det behövs.
Och samtidigt skall frugan orka med att sitta bakpå i en 60-70 mil.
Zxr:n är skitsnygg, men hittar ingen i min prisklass.

Vill ha en hoj där jag kan gasa på ordentligt om det behövs.
Och samtidigt skall frugan orka med att sitta bakpå i en 60-70 mil.

Tror du behöver mer än en 600cc då. Kolla på ZX10 från 88 el. 89. Lär väl kosta runt 20.000 numer. Haft en själv (för ganska många år sen) och jag var helnöjd med den och att skjutsa var inga problem.

Nåt i stil med: http://www.blocket.se/vi/17432478.htm?ca=5_s

//daniel

Köp FZR1000 hade en -87, Fan vad jag ångrar att jag sålde den. Startade jämt och gick som en skållad bäver

YES!
Jag fick lånet.
Efter mycket förslag från er (tack) så står valet mellan Kawa GPZ 1000/1100, GSX-R 750/1100 och kaaanske FZR1000.
Jag har också pratat med bilsport mc, och jag kan inte köpa en 89:a för att ställa av den utan åker på att betala fullt ut, GSXR 1100 från 89 skulle alltså kosta mig 13000:- :gnissla

Last edited:
Fan va svårt det blev att hitta hoj nu.
Alla som sett fina ut är sålda, jag har inga problem med att åka 20-30 mil för att köpa men då skall jag veta att den verkligen är ok.

Denna är kvar http://www.blocket.se/vi/16910903.htm?ca=5_s
Men så börjar jag vela, är det min stil?.....är inte 88:a bättre än 86:a?...

Hilfe, nu är det bara några veckor kvar sen är säsongen slut!

varför inte köpa så nytt som möjligt för dom pengarna o skita i helförsäkring och nöja sig med trafik.. försäkringskostnaderna står ju ändå inte alltid i proportion till värde och repkostnad.
ex.. ett bolag ville ha 90 000 om året för att försäkra min förra zxr750 som man kan köpa för 25 000typ.

Edit. såg att du hade haft kort länge o kunde komma ner lite i försäkringskostnad så lyckas du komma ner i 1600 så är det klart helf. är att föredra.

Last edited:
YES!
Jag fick lånet.
Efter mycket förslag från er (tack) så står valet mellan Kawa GPZ 1000/1100, GSX-R 750/1100 och kaaanske FZR1000.
Jag har också pratat med bilsport mc, och jag kan inte köpa en 89:a för att ställa av den utan åker på att betala fullt ut, GSXR 1100 från 89 skulle alltså kosta mig 13000:- :gnissla

Köp en -89:a och ta vilket försäkringsbolag som helst med en avställningsbar försäkring. Ska du bara köra några veckor till så kan det väl inte bli så många hundralappar du får pröjsa. Sen kan du ju ta Bilsport-MC nästa år när hojen fyllt 20.:tummenupp
Såg förresten en GSX1100F -89 på blocket för ett tag sedan (men den har tyvärr försvunnit nu). Ca 130 hästar (nerstrypt GSX-R-motor) och enligt mig mycket bättre än ZX10:an.:D

En zx9-r 94-95 kostar max 150-200:- i försäkring och är en toppen sporttouringbåge! Man sitter skönt både i fram och baksätet.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph