Nu behöver ja HJÄLP!

Biifer

gemigettvettigtjobb.nu
Gick med
14 Jun 2003
Hoj
Suzuki TL1000R
Tjena!
Jag var ute och körde på min fina hoj när den helt plötsligt bara dog. Jag kan inte få igång den :( Det kommer ingen gnista. Jag har kollat tändstiftet och det fungerar fin fint. Har också kollat nere vid svänghjulet och där ser jag inget fel! Så det återstår bara "Tändspolen och CDI boxen" Någon som vet om en verkstag kan kolla ifall dessa enheter fungerar?
Hjälp mig nu! Måste få igång hojen annars blir ja galen! Åkte ju på böter i går oxå! Men det är en annan historia...

koppla bort allt onödigt mög och prova med endast matning till cdi+tändspole. Funkar det då inte konsulterar man sin Haynes manual där det finns fina guider om hur man felsöker om det är CDI eller tändspolen som pajat

Dödarknappen som MoosE skrev. Lätt att det blir strul med kablarna då dom slits ganska bra där under dödarknappen. Det behövs bara att någon av kablarna är lite slitna och kommer emot syret så är det tvärdött.

Biifer skrev:
Åkte ju på böter i går oxå! Men det är en annan historia...

Har du pratat med Fabror Blå? Det var väl onödigt, lyssna på Ebba Grön istället (inte lika dyrt hehe).

Men som de andra sagt, kolla dödarknappen. Min blåste farsan en gång innan jag hade mellan-lappen och han hade varit och vägt den inför regbesiktningen, han fick ju motion av kickande innan han upptäckte det iaf :D

Att CDI-boxen lägger av är väl inte så vanligt? Och tändspolen brukar ju försämras graderligt, mät med ett ohm-meter annars (en dyr som kan visar lååågt motstånd exakt, biltema duger inte)

Nu har jag varigt ute och pillat lite! Det jag kommigt fram till är att generatorn produserar bara hälften av den ohmvärde av vad den ska producera i vanliga fall! Kan detta vara felet???
Tacksam för svar!

Har du ingen som helst gnista på stiftet?
Javisst kan det vara felet, hm kolla upp vad en ny tändspole kostar. Även om du kanske bara behöver byta..transformator? Aja någonting på tändplattan :D

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!