Nu börjar renoveringen.

Anderson

Det är farligt o leva, man kan dö
Gick med
7 Jun 2004
Hoj
CBR 900 Streetfighter
Har äntligen tagit mod till mig att gå ut i garaget och titta på liket. Var ute igår och fick lite fart i batteriet och j¤vlar vad hon small igång fint. Hade stor tur som fick behålla alla vätskor vid smällen.
Första uppgiften blir att motera ner henne helt o hållet och se så att ramen och motor har klarat sig, resten vet jag ju att det är ganska slut. Har frågat förut men är det nån som vet om -00 framgaffel passar på -97, borde ju inte vara alltför mycket jobb om man ändå ska byta kronor och dylikt. Skulle gjärna vilja ha -00 bromsar på min nämligen.

Bifogat

• P2230001.JPG
    P2230001.JPG
    78.3 KB · Visningar: 465
  • P2230003.JPG
    P2230003.JPG
    85 KB · Visningar: 358
  • P2230004.JPG
    P2230004.JPG
    73.7 KB · Visningar: 384
Oj vad du haft hård sex med den.
Kul att göra nått under vårvintern ändå kanske?
Ny lack? Alltså, annan färg.

Mech skrev:
Oj vad du haft hård sex med den.
Kul att göra nått under vårvintern ändå kanske?
Ny lack? Alltså, annan färg.

Har bestämt mig för att behålla samma lack även iår, har inte hittat nån annan som faller i smaken än. Var inne lite på flake men blev lite mycket
80-tal för min del. Den enda som inte tycker om färgen är lackeraren då den först läggs i silver sen effekt och till sist klarlack.
Men det känns som att det är en bit kvar till lackering än, ska plocka ner den ikväll.

Precis inkommen från garaget och förhoppningsvis så var det lite bättre än väntat. Bakramen var sprucken på två ställen och är skrot men däremot så är det inte säkert att svingen är sned. Ska montera ner den imorgon och kryssmäta den gentemot en riktig.

Bifogat

• demo.jpg
    demo.jpg
    59.2 KB · Visningar: 226
Kunde inte låta bli utan att tänka mig en chopper med race egenskaper och 130 hk. Skulle vara lagom brutalt, ha ha ha...

Bifogat

• chopper.jpg
    chopper.jpg
    51.4 KB · Visningar: 253
  • chopper1.jpg
    chopper1.jpg
    39.7 KB · Visningar: 164
  • chopper3.jpg
    chopper3.jpg
    43.6 KB · Visningar: 254
Anderson skrev:
Precis inkommen från garaget och förhoppningsvis så var det lite bättre än väntat. Bakramen var sprucken på två ställen och är skrot men däremot så är det inte säkert att svingen är sned. Ska montera ner den imorgon och kryssmäta den gentemot en riktig.
Det är mycket som ser snätt ut tycker jag. :3freak

Ajajaj, ser inte allt för kul ut det där? Får man fråga vad som hände? Av skadorna att dömma ser det ut som en bakhjulskörning som gått illa..

Lycka till med renoveringen :tummenupp

MackeNo1 skrev:
Ajajaj, ser inte allt för kul ut det där? Får man fråga vad som hände? Av skadorna att dömma ser det ut som en bakhjulskörning som gått illa..

Lycka till med renoveringen :tummenupp

Du har så rätt så, kom upp fint på ettan men tappade förmycket höjd när tvåan skulle i så när hojen tog mark så ryckte jag upp den på kopplingen igen.
Den måste fått kraft från ovan för så fort har den aldrig gått upp innan, slog runt innan jag visste ordet av. Sen var ju också hastigheten av den ringa grad mellan 130-140, men klarade mig med stukad tumme.

Det som gjorde att skadorna blev ganska omfattande var att hojen fick fäste i asfalten när den kanade iväg så den började studsa. Enligt folk som såg det så var den ett par meter över backen och gjorde många fina varv.
Så det blir noga syning efter sprickor och dylikt.

Nu börjar det arta sig, skadorna var bättre än väntat. I helgen så åker resterande isär sen börjar slitet.

Bifogat

• motor.jpg
    motor.jpg
    71 KB · Visningar: 169
  • ram2.jpg
    ram2.jpg
    71.2 KB · Visningar: 188
  • ram1.jpg
    ram1.jpg
    66 KB · Visningar: 239
Fan, du måste vara duktig på o mecka :tummenupp Själv skulle jag ALDRIG få ihop det där igen. Skulle garanterat bli X antal skruvar över när jag hade satt ihop allting. Så blev det på moppetiden iaf, 5-6 skruv som blev över var inget ovanligt. Men det gick bra ändå och moppen blev ju lite lättad varje gång man hade meckat med den :D

Nä, nått mer avancerat än mitt streetfighterbygge törs jag inte ge mig på :rolleyes:

Äntligen demonteringen klar. Ramen har klarat sig fint utan några skador alls och svingen ska efter några smärre justeringar inte vara några problem att åka med heller. Var bara ena gaffelbenet som hade gett sig också så det är mycket bättre än väntat. :tummenupp

Bifogat

• ram.jpg
    ram.jpg
    51.1 KB · Visningar: 95
  • sving.jpg
    sving.jpg
    79.3 KB · Visningar: 86
  • sving2.jpg
    sving2.jpg
    49.1 KB · Visningar: 97
  • sving4.jpg
    sving4.jpg
    75.9 KB · Visningar: 80
  • sving3.jpg
    sving3.jpg
    81.4 KB · Visningar: 77
Då blev ju inte den här tråden riktigt som jag hade tänkt mig men får väl avsluta nåt som man har påbörjat. Äntligen blir hojen klar dock inte i färdigt skick än med lack och dylikt men hon går snart ialla fall. Tänk vad lite ny bakram, styrkrona, styre, bakfälg, gaffelben, baklampa och dylikt kan göra. Helt plötsligt så var hon ju som ny igen. Säger bara en sak, jävlar vad det ska åkas hoj. :tummenupp :banana :tummenupp :banana

Bifogat

• kåpa1.jpg
    kåpa1.jpg
    56.3 KB · Visningar: 68
  • kåpa2.jpg
    kåpa2.jpg
    47.6 KB · Visningar: 65
  • ren1.jpg
    ren1.jpg
    70.6 KB · Visningar: 114
  • ren2.jpg
    ren2.jpg
    69.1 KB · Visningar: 114
Anderson skrev:
jävlar vad det ska åkas hoj. :tummenupp :banana :tummenupp :banana

Hoppas att du tar det lite lugnare med slangningen nu bara :pannkyss

Kul att du lägger upp bilder och vissar vad du gör, har tyvärr inte sett den förräns nu :(

Men men lycka till och ta det lungt :tummenupp

Nu är det nära, riktigt nära. Med en väldig massa tur så kommer den ihop innan helgen annars så får det bli i början på veckan. Fick lite bakslag när jag monterade gaffeln och upptäckte att även den nedre styrkronan var sne`. Men nu sitter det en ny sådan också, och i eftermiddag så ska den provstartas. Hann dra runt ett par varv på starten igår innan batteriet dog så väntar bara på att laddningen ska bli klar.

Bifogat

• 12.jpg
    12.jpg
    71.6 KB · Visningar: 56
  • 11.jpg
    11.jpg
    67.6 KB · Visningar: 63
  • 10.jpg
    10.jpg
    87.4 KB · Visningar: 75
  • 13.jpg
    13.jpg
    74.8 KB · Visningar: 75
  • 14.jpg
    14.jpg
    79 KB · Visningar: 134
Samma kåpor bara ny baklampa, man ska aldrig underskatta vad som går att göra med glasfiber.

Bifogat

• före.jpg
    före.jpg
    73.7 KB · Visningar: 65
  • efter.jpg
    efter.jpg
    64.5 KB · Visningar: 74
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...