Nu börjar det bli kallt att åka till jobbet

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Börjar bli mycket minus på termometern när man ska till jobbet, kör idag med hood över huvudet. Har kollat på "rånarluva" men hittar bara tunna små grejjer. Har någon testa dessa, funkar de bra?



Imorse:
 

Bifogat

  • kallt.JPG
    kallt.JPG
    122.3 KB · Visningar: 469

Nickeluring

Lurig som få...
Gick med
29 Jun 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld! :(
Det finns Buff i vintermodeller med fleece, men jag har inte provat någon. Jag tänker investera i en i alla fall, för det börjar bli lite kallt om öronen...
 

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Ort
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
aci skrev:
Börjar bli mycket minus på termometern när man ska till jobbet, kör idag med hood över huvudet. Har kollat på "rånarluva" men hittar bara tunna små grejjer. Har någon testa dessa, funkar de bra? Imorse:

Sambons bror har det. Kör i och för sig fyrhjuling (kan inte köra motorcykel pga amputation) men det fungerade bra enligt honom i kombination med en varm halskrage och en vanlig buff utanför. Halsduk fick inte plats..det blev lite väl knöligt. Körde i max hastigheten 90km/h. .. Såg ut som värsta michellingubben när han körde hem ifrån oss igår.
 

Bifogat

  • peter.JPG
    peter.JPG
    64.1 KB · Visningar: 425

Nicks

LIVE ON THE EDGE
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Sala
Hoj
hojlos
det e bara att dra på skoter overallen utanpå skinnstället :tummenupp
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Kör med Goretexställ och det funkar fint iaf ner till -4/5 om man håller farten någorlunda och inte åker längre sträckor än några mil. Men fryser duktigt om kinderna då man ofta får köra med hjälmen öppen för att inte få imma/is på visiret.
 

DwD

Med lem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
Stockholm(Nacka)
Hoj
KTM 990 SMR 2010,XR400R-2004
1.1+ var det när jag drog ivägtill jobbet.. var lite kallt om halsen.. annars ingen fara,funderar på att dra på ett par handtagsvärmare nu till "vintern" :hihi
 

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Fido/Bulle
aci skrev:
Börjar bli mycket minus på termometern när man ska till jobbet, kör idag med hood över huvudet. Har kollat på "rånarluva" men hittar bara tunna små grejjer. Har någon testa dessa, funkar de bra?



Imorse:

Vad är en hood över huvudet vs. en rånarluva?
 

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Du kan få låna mina extravantar. Jag börjar bli svettig om fingrarna.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
aci skrev:
Börjar bli mycket minus på termometern när man ska till jobbet
Äsch va fan, smärta är bara vekhet som lämnar kroppen, det som inte dödar härdar och så vidare :).

Underställ + flera lager tröjor under stället, buff och halsduk runt halsen, balaklava på huvudet, ordentliga handskar, värmehandtag på hojen samt raggsockor fixar biffen.
 

BlueNote

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 660 och ZX10R
Kroppen är ju lugn. Det är ju fingrar och fötter som blir lite kyliga! Handtagsvärme förlänger säsongen brutalt!
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Gustav1 skrev:
Du kan få låna mina extravantar. Jag börjar bli svettig om fingrarna.
Dum dummare...?


Hantagsvarme kan jag rekomendera, det är super, man blir varm i hela kroppen av det... Men nu va det väll inte riktigt att du frös som va problemet... Utan att det va kallt om kinderna.
 

Jonathan

Guest
2fast4hjo skrev:
Sambons bror har det. Kör i och för sig fyrhjuling (kan inte köra motorcykel pga amputation) men det fungerade bra enligt honom i kombination med en varm halskrage och en vanlig buff utanför. Halsduk fick inte plats..det blev lite väl knöligt. Körde i max hastigheten 90km/h. .. Såg ut som värsta michellingubben när han körde hem ifrån oss igår.


OT nu!

Men vad är det han har amputerat :confused:
Ser ut på bilden som att han har alla delar där dom ska vara så att säga:)


Är starkt imponerad av de som fortsätter trots hinder :tummenupp
 
Gick med
27 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
YZF Yamaha R6
Hojen går perfekt i 6gr synd att inte fästet är detsamma i marken. Körde lite idag t-shirt å kalsonger nu precis. Jag gillar inte vinter, burr..
 

Melin

Gasar till det rasar!!!!
Gick med
27 Jul 2003
Ort
Järvsö
Hoj
HONDA CRF 450 -04
Jag åker med rånar luva som har neopren runt hals å nacke funkar från -30 till +30 :)
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top