Nu BÖrjar Det Bli NervÖst

Evil_Henke skrev:
jag har uppkörning på tisdag.. dvs den 11:e.. har ingen hoj än att köra upp på! :va
haha ja för fan hela garderoben full :hihi
men du kan ju alltid hyra en på någon körskola
good luck

Hade min i torsdags. :tummenupp Nu slipper jag åka med den äckeljävlagröna (konstigt ord...) skylten någe mer!!!! :yoparty :banana (Ifall inte polajsen tar mig...) :notme JAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!! Hurraaaaaaaaaaaaaaa!!!:fyllisar :banana :tuttar :D :hoppa :squid

pinsam fråga men vad ingår i säkerhetskontrollen!? mycket kan man ju lista ut med sunt förnuft men om det finns nån vänlig själ som kan skriva det punkt för punkt så vore det underbart! :)

Evil_Henke skrev:
pinsam fråga men vad ingår i säkerhetskontrollen!? mycket kan man ju lista ut med sunt förnuft men om det finns nån vänlig själ som kan skriva det punkt för punkt så vore det underbart! :)
Det står i boken från körskolan..

om man säger så här.. i kumla och örebro är det ingen lek att köra upp, är kanska omtalat för att vara en pina men lycka till :)

blom skrev:
om man säger så här.. i kumla och örebro är det ingen lek att köra upp, är kanska omtalat för att vara en pina men lycka till :)

Tack som fan för info det va precis det jag behövde :näsblod :död

Hur mkt körning i trafik är det vid uppkörning? Är det först banan och allt det där och sen lika mkt. körning som vid biluppkörning?

Evil_Henke skrev:

Jag har en fusklapp som vi fick på körskolan, den kanske kan vara till ngn hjälp :va

Daglig säkerhetskontroll:
Ställ upp cykeln på centralstödet.
Kolla parkeringsljus, framljus, bakljus, bromsljus, reflex,
nummerplåtsbelysning, helljus, ljustuta, den vanliga tutan :)
Sen alla blinkers.
Efter det, fram/bak däck samt fälgar, kedjan, drev, ryckutjämnare.
Hoppa upp på cykeln sen och kolla fram/bak- bromsen & fram/bak
fjädringen, sen stöden så dem åker upp.!

Det var nog allt.. Men som sagt det är så vi gör på min skola, det kan väl kanske vara lite olika nån annanstans men tror inte det :tummenupp

Kör hårt nattis. Det löser sig alltid, läs min story under uppkörningstabbar så ser du att det kan ordna sig fast gudarna flinar åt en. :)

Nyheter
Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2