Nu åker jag till Norrland & kör över Norrlänningar

Skulle vilja se idioterna springa framför en skoter!! :fatta!

HönaPower skrev:
åhh vad jag vill veta vilka som gjort detta

Förmodligen några som tröttnat på att det mesta av rovdjurspolitiken inte bestämms på lokal nivå utan av förståsigpåare nere i stockholm (riksdagen) alt EU :3freak

Mr o skrev:
Förmodligen några som tröttnat på att det mesta av rovdjurspolitiken inte bestämms på lokal nivå utan av förståsigpåare nere i stockholm (riksdagen) alt EU :3freak

Jag hoppas jag missförstår dig nu....du menar inte att du på något sätt förstår deras beteende?

Tror mer på att det är unga killar som gjorde det klassiska felet; handlade först tänkte sedan...ev kanske dom inte tänkte alls!

HönaPower skrev:
Jag hoppas jag missförstår dig nu....du menar inte att du på något sätt förstår deras beteende?

Nej jag skulle givetvis aldrig köra över några lodjur med skoter.

Fotrally skrev:
Tror mer på att det är unga killar som gjorde det klassiska felet; handlade först tänkte sedan...ev kanske dom inte tänkte alls!

Nja... I söder blir man irriterad för att lodjuren tar rådjur. Här finns inga rådjur men väl renar som blir tagna av lodjur. Å vilka äger renar och åker runt med skoter i sitt "jobb"? :gnissla

marst060 skrev:
Nja... I söder blir man irriterad för att lodjuren tar rådjur. Här finns inga rådjur men väl renar som blir tagna av lodjur. Å vilka äger renar och åker runt med skoter i sitt "jobb"? :gnissla

Rädda rovdjuren - skjut samerna!

An3Azz skrev:
Finns bara ett ord "idioter"
För att vara lite fördomsfull så skulle jag ha sagt renägande samer... Men visst, "idioter" kan man ju också säga.

marst060 skrev:

Möjligt att det var samer...men tror knappast att äldre generationen av dem skulle ha gjort så.. Men vi lär knappast få veta vilka som är skyldiga! :(

Men jag står fast vid att jag tror att det var ett gäng unga killar som börjat hetsa lodjuret och sedan hetsat upp hela gänget, sedan spårar det ur totalt.

kan juh tom varit en olycka....svårt att tvärnita med en skoter... :tomten

Med tanke på samernas inställning till rovdjursstammen så är det inte så svårt att gissa vem/vilka som är skyldiga....

Tjuvjakt är en fråga som iaf går att diskuteras, såna här handlingar däremot är utförda av sjukt folk.

Teorin att det kan vara ungdomar som gjort det har en poäng, kan vara så enkelt att de helt enkelt inte hade skjutvapen och därför gjorde som de gjorde.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg