Nu åker den snart i sjön !

Inte för att jag vet Jack Skit om förgasare men jag pratade en del med MotoSpeed ang ett projekt för länge sedan och upplevde att de har ordentlig koll på vad som funkar och utbytesgrejor.
Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express

Inte för att jag vet Jack Skit om förgasare men jag pratade en del med MotoSpeed ang ett projekt för länge sedan och upplevde att de har ordentlig koll på vad som funkar och utbytesgrejor.
Sent from my RM-821_eu_euro1_349 using Board Express

Alla som kunde något på Motospeed har slutat, ingen idé att prata med dom ..

Jag tror du behöver en förgasarsynkning, då går den som en påse skit på lågvarv.. kvarstår ditt problem så kontakta www.braigasen.se för då kan det vara så att grejerna är utslitna och kan behöva en renovering, och Bra i gasen är kung på förgasare!!

Tack för tipset.

Då om man ska byta rören + nålar landar vi på 1500:-

Det får man en komplett brygga för på Ebay men då är det ju minst 90% risk att dom är slut med eller på väg att bli dåliga så jag satsar nog på att renovera dom jag har. Hojen har ju gått 3500 mil nu och antar att dom aldrig blivit byta så det låter som en bra affär tycker jag :fyllisar

Och en förgasarsynkning som Vegas skrev åvan.

Kan någon som vett säga om man måste byta nålarna eller om dom är så pass hårda så dom inte slits så hårt mot mässingen ? Jag titta på dom och dom ser ut som nya.

Last edited:
Släng förgasarna och köp RS om du är säker på att det inte är skit bakom spakarna hos han som skruvar...

Nya nålar och delar till dina befintliga kostar på tok för mycket för att det skall vara värt besväret.

Släng förgasarna och köp RS om du är säker på att det inte är skit bakom spakarna hos han som skruvar...

Nya nålar och delar till dina befintliga kostar på tok för mycket för att det skall vara värt besväret.

Skruvat hojar och bilar hela livet så skit bakom spakarna är det inte.

Kan säga att det GÅR inte att få skiten att gå som den ska helt enkelt.
Har börjat undra skälv om det är jag som börjar bli gammal eller om det bor troll i hojen.
Det är nog bara så helt enkelt att dom är slut som andra har sagt.

Bästa priset jag kunde hitta och går att få med rätt brygga: http://viewitem.eim.ebay.se/Mikuni-...-Cb-Kz900-Drag-Bike-ZR1-ZRX/181173475373/item

Finns det billigare ?

Jag vett att det blir en jävla skillnad med RS eller FCR men blir ju iaf betydligt billigare att renovera dom jag har iaf.

Last edited:
Ett rimligt pris för en beg men fräsch RS brygga är typ 3kkr och skall du köpa 4st emulsionsrör 4x nålar 8x munstycken lite packningar osv så går det lätt lös på 2kkr.

Lånar tråden. Är detta problemet samma vid kall motor som vid varmkörd motor?
Alltså, skulle man märka någon skillnad? :rodnar

Ett rimligt pris för en beg men fräsch RS brygga är typ 3kkr och skall du köpa 4st emulsionsrör 4x nålar 8x munstycken lite packningar osv så går det lätt lös på 2kkr.

Jo får man en brygga för 3kkr så är det ju inget att prata om.
Men hur är det att köra RS på gata ? Hört att det ska vara ett helvete men man ska inte tro på allt man läser på internet :fakta

Mikunis RS är underbart enkla och tillförlitliga, men de funkar inte på din hoj. Du behöver downdraft-förgasare. Keihin FCR är alternativet. Dyra men bra.

Inte riktigt säker på att du har rätt justerade förgasare, verkar djävligt märkligt att dom ändrar sig från gång till annan !
hur mår flottör, nålventil, insugsgummi, trottelgummi, Gasspjäll, choke krets, är dom rengjorda !?
Är dom synkroniserade..

kolla alla ovan nämnda saker först, inte säkert att du ser med blotta ögat om nålar och rör är slitna.
när det är kollat kan du fundera byta Gasare :tummenupp

som någon skrev, du kan inte har RS fuggar,Keihin FCR Downdraft eller Mikuni TDMR måste du ha...

Sen det där med att byta förgasare Vs. renovera.. Om du byter till bättre beggade så vet du inte hur länge det håller, det kan funka i flera år men det kan vara skit från början.
Om du renoverar så blir ju förgasarna som nya om du lämnar till rätt ställe, visst det kanske kostar 2-3k spänn, men då är dom "nya".
Ska du köpa nya förgasare så kostar Mikuni TDMR 18k, och Keihin FCR typ lika mycket, MEN när dom blir slita, så är det dubbelt så dyrt att renovera.

Sen ska du komma ihåg att RS, FCR och TMDR är racingförgasare, kan vara lite jobbiga att använda om man ska fisåka inne i stan, då är CV att föredra.

Btw, ska det inte vara Keihin CVK40 förgasare på din ZX9R?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman