Nu är våren här, men...

rfb

Klor, Juice och avfettning
Gick med
22 May 2006
Hoj
YZF600 Thundercat(såld) Suzuki TL1000s -97(såld) Suzuki SuperBike (TL1000R) (såld) Husaberg FS650 Motard (såld) Aprilia 650 SuperMotard (såld) - R1, GSXR750, Aprilia RSV m.m. - allt är sålt :(
Vill att alla här ska överleva sommaren 2007.

Min vän gick bort, på lördag för 6 månader sedan, och så mycket sorg, tragedi och olycka det har skapat hos så många människor gör att man blir mörkrädd (mc-olycka, 24 september).

Jag ville bara passa på att ni verkligen, seriöst, på riktigt, tänker efter innan ni svinar på gata. Jag har varit där själv, vet hur man tänker, eller snarare, inte tänker, men snälla, tänk på era tjejer, killar, fruar, föräldrar, barn, vänner, arbetskompisar, släktingar, syskon osv. som drabbas och kan faktiskt gå under för att ni inte finns längre.

Jag har själv valt att sluta köra, inte för att hojar i statistiken kanske är så farliga som folk tror, men jag vet att jag själv har svårt att hålla igen.

Vill egentligen önska er en god mc-sommar, och njut, men tänk efter före.

(Känner mig som en 27-årig 50-åring...)

Ingen på SH ska bli ett kolli eller ett lik i sommar.

(Tips: titta ert barn i ögonen innan ni åker ut...eller frugan)

Lyckönskningar

Tobias

PS. Meningen är INTE att få någon att sluta åka hoj, men en liten tanke på allvaret som det innebär att köra hårt på gata, och att önska er en god mc-sommar! .DS

Last edited:
Hej.

Beklagar det som hände din vän. Respekterar ditt beslut om att sluta köra.

Förra året var jag med om att bevittna två olyckor som resulterade i personskador. En tredje olycka som jag har följt på nätet är Kungens krasch på Falkenberg förra året. Jag har träffat honom personligen eftersom vi har kört tillsammans lite och genast tar man åt sig mer än att bara ha läst / hört om det. Det man känner efteråt är inte så lätt att beskriva. När man är ute och kör och man känner att det börjar bli lite obekvämt med situationen tänker man på det man varit med om. Det fungerar för mig för jag håller igen. Jag tänker inte ge upp hojkörningen men jag har blivit varse om konsekvenserna. Olyckor kan hända med bil också. Allt handlar om föraren som kör fordonet. Tänker man efter före så har man större chanser att klara sig oavsett om det är mc, bil eller annat.

Last edited:
Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back