Nu är STCC's kalender 2006 klar:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
14 maj: Ring Knutstorp
28 maj: Karlskoga
18 juni: Mantorp Park
16 juli: Falkenberg
30 juli: Gotland*
13 aug: Anderstorp
27 aug: Karlskoga
10 sep: Ring Knutstorp
1 okt: Mantorp

*Ej ännu FIA-godkänd

GSXR1100R skrev:
14 maj: Ring Knutstorp
28 maj: Karlskoga
18 juni: Mantorp Park
16 juli: Falkenberg
30 juli: Gotland*
13 aug: Anderstorp
27 aug: Karlskoga
10 sep: Ring Knutstorp
1 okt: Mantorp

*Ej ännu FIA-godkänd

Sitter o funderar lite här över årets STCC. Förra året var det en väldig anstormning av nya förare då reglementet tillät mer budgetanpassad hoj. Hur blir det i år? -Vilka på Forumet skall köra? Som jag förstår så kommer ett par blixtsnabba från skånelligan. Men det måset väl vara fler som kommer köra iom att SM skrotar 600...

Eller kanske hålls alla planer i all tysthet... :confused: :) :)

/Erik

jorpes skrev:
Sitter o funderar lite här över årets STCC. Förra året var det en väldig anstormning av nya förare då reglementet tillät mer budgetanpassad hoj. Hur blir det i år? -Vilka på Forumet skall köra? Som jag förstår så kommer ett par blixtsnabba från skånelligan. Men det måset väl vara fler som kommer köra iom att SM skrotar 600...

Eller kanske hålls alla planer i all tysthet... :confused: :) :)

/Erik

Mycket hysch hysch blir det.
Å medans du funderar kring det kan du följa med mig och träna upp tempot lite, "för jag e ruskigt snabb i regn" :yoparty
Jag ska ta me lite folk på en Finlands resa igen. Å du vet hur det brukar gå :tungan

Iom att jag är så jävla slö så har jag lagt ut info osv på www.banåkning.nu

Puss / Mr.Jim

Mr.Jim skrev:
Mycket hysch hysch blir det.
Å medans du funderar kring det kan du följa med mig och träna upp tempot lite, "för jag e ruskigt snabb i regn" :yoparty
Jag ska ta me lite folk på en Finlands resa igen. Å du vet hur det brukar gå :tungan

Iom att jag är så jävla slö så har jag lagt ut info osv på www.banåkning.nu

Puss / Mr.Jim

Jo Big J, sant det du säger...

Kanske skulle ta o följa med för lite regnträning... får se...

Neutral skrev:
Börjar det inte bli sent för Gotland att bli godkända nu? Någon som vet något?
Det är det väl ingen som vet ännu, dessutom är det olika säkerhetskrav för bil respektive mc. OM banan blir godkänd i tid så är det andra problemet att få dit publik förutom dom som redan är på plats.

Juli på gotland? Svårt o få dit folk? Då om någon gång borde man kunna ragga publik till förbannelse på gotland..
Svårare i oktober eller september.

Det faktum att det inte finns el/vatten för teamen eller några faciliteter (annat än bajamaja då) för publik skulle man kunna anta kommer göra det till ett tråkigt alternativ, OM de ens blir godkända.

Freppa skrev:
Det faktum att det inte finns el/vatten för teamen eller några faciliteter (annat än bajamaja då) för publik skulle man kunna anta kommer göra det till ett tråkigt alternativ, OM de ens blir godkända.
EL, vatten och toaletter är väl säkert sådant som de tänker fixa om de tar dit STCC, tror inte STCC kör där om det inte finns el eller vatten.

Freppa skrev:

Gotlandstävlingen har väl inte ens varit med i diskutionen för mcklassen.
Faciliteterna är om möjligt sämre än vad som det sägs ha varit inför Mittsverigebanans premiär race, SM-finalen 1998.

oFFkeFF skrev:
Juli på gotland? Svårt o få dit folk? Då om någon gång borde man kunna ragga publik till förbannelse på gotland..
Svårare i oktober eller september.
Transportsvårigheter... ska dom simma dit eller, färjorna är överfulla av vanliga turister juh.

GSXR1100R skrev:
Transportsvårigheter... ska dom simma dit eller, färjorna är överfulla av vanliga turister juh.

Eftersom ön är just full av turister, som är lediga hela dagarna, borde det finnas just en stor möjlig publik, som redan är på plats på ön..

oFFkeFF skrev:
Eftersom ön är just full av turister, som är lediga hela dagarna, borde det finnas just en stor möjlig publik, som redan är på plats på ön..
Fråga är hur stor del av dessa vanliga turister som väljer att släpa ut familjen till ett kalkbrott för att se på detta, men med en massiv reklamkampanj så kanske det kan gå, hursomhelst är banan inte godkänd ännu och det är det största problemet.

GSXR1100R skrev:
Fråga är hur stor del av dessa vanliga turister som väljer att släpa ut familjen till ett kalkbrott för att se på detta, men med en massiv reklamkampanj så kanske det kan gå, hursomhelst är banan inte godkänd ännu och det är det största problemet.

Folk på semester är öppna för det mesta faktiskt, särskilt när de är på en solig ö.
Jag hoppas verkligen att GR lyckas få ihop allt, för även om det ligger på en ö, så är ön riktigt full med folk på somrarna.

oFFkeFF skrev:
Folk på semester är öppna för det mesta faktiskt, särskilt när de är på en solig ö.
Jag hoppas verkligen att GR lyckas få ihop allt, för även om det ligger på en ö, så är ön riktigt full med folk på somrarna.
Jag hoppas också att det blir av för då kanske de kan få fram el tills vi ska dit :)

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back