Nu är moppe tiden Över!

Jag hade köpt en 125a som funkar som transportmedel, efter 2 år kan du köpa en fet mellanhoj för pengarna som blev över + injobbade pengar + pengar du fick när du sålde anabolamoppen.
 
Gondala skrev:
2343996 ktm är väl det sämsta valet av 125cc om man ska köra på väg? :)
gasgas är exakt samma sak.. mer effekt = mer krav på att kunna tänka och serva sakerna.

Solid snake skrev:
2344322 Jag hade köpt en 125a som funkar som transportmedel, efter 2 år kan du köpa en fet mellanhoj för pengarna som blev över + injobbade pengar + pengar du fick när du sålde anabolamoppen.
Håller helt med.
 
Last edited:
Solid snake skrev:
2344322 Jag hade köpt en 125a som funkar som transportmedel, efter 2 år kan du köpa en fet mellanhoj för pengarna som blev över + injobbade pengar + pengar du fick när du sålde anabolamoppen.

Det låter fint det!

Vilken tycker du/Ni man ska köpa då?
 
Solid snake skrev:
2344322 Jag hade köpt en 125a som funkar som transportmedel, efter 2 år kan du köpa en fet mellanhoj för pengarna som blev över + injobbade pengar + pengar du fick när du sålde anabolamoppen.
Ja eller det alternativet som jag glömde skriva :huvet
 
MålarN^ skrev:
2344370 Det låter fint det!

Vilken tycker du/Ni man ska köpa då?
Offroad: gammal DT, slitvarg som kräver väldigt lite omsorg, billiga delar och lätt att få tag i dem.

CRM funkar väl men är dyrare i inköp, ungefär samma med delarna kan jag tänka mig.

Landsvägare: TZR, slitvarg utav helvete, tåler storstryk sålänge den får olja, lätt med delar och lättskruvat.

NSR, dyrare i inköp, lite småproblem här och där men annars en ganska pålitlig hoj, lätt med delar och inte jättesvår att skruva med.

prulle skrev:
2344407 En gammal rutten ful 4 taktare. (rd gt cb)
RD och GT är 2 takt.
 
Last edited:
snäll köp inte en lifan.. för dig dina föräldrar och för min skull.. för då kommer min polare bli glad.. :D
+ att den ser förjävlig ut
 
körde/kör Rd 125 och tycker den funkar fint gjorde precis som solid säger väntade med att slänga ut en massa pengar på 125:a som man ändå ska ha i 2 säsonger!! helt värdelöst att lägga ut en massa pengar på sin "ögonsten" och "pimpa" den. att du ska få tillbaka pengarna som du lagt ut på hojen är knappast något att räkna med.

Men grabben lifan? körde lifan på körskolan gick sönder stup i kvarten om inte oftare
 
Gondala skrev:
2344130 för att köra på väg och som nybörjar hoj är väl ändå inte ktm 125 lämpligt? är bättre om man väljer en snällare hoj.
ktm125 exc är bra för sitt ändamål, enduro...
säkert jätte rolig att köra, men sakerna slits snabbt. Gäller även att man är kunnig om hojar. För man kan inte precis lämna in till verkstan var 50onde timme för att byta kolv.
jo den är jättelämplig om du vet vad du gör, den är väl för fan fortfarande inte den SÄMSTA 125an som går att köra på väg, allt handlar ju om vad man har för kriterier
 
Jag tar inte A1 endast för att få köra lättmc utan för att om jag nu tar lätt mc, sedan kör upp för mellan och till sisst övergår till tung så hinner alla åldrar för mig kirras innan 2010 eller vad det är när nya lagen träder in så om jag skulle skippa A1 och gå på mellan hade det blivit 3 års väntan extra på tung..surt :P

Men ta någon lektion på en seriös skola, se vad dom säger och sedan typ räknar hur mkt som går åt till kortet sen ska ju skyddsutrustingen plussas på och sen till sisst bågen...

Jag ligger nu så här (kunde ju givetvis köpt mkt billigare båge):
mc27500, skydd 6400 (nytt skinnställ, ryggskydd, stövlar, handskar), körkort än så länge 2980 men ska ta en lektion till sen uppkörning 23aug (:)) = 3990kr

men körkortet är verkligen från person till person så ta en lektion :)
 
Man skall dock inte överskatta kunskapen hos årskull -90 och framåt! :mattias
 
Jag hade gjort som jag gör!
Tjöp en skruttig hoj för 5-7k, fixa till småfelen som är och kör tills det är dags för mellanhoj.

Tycker inte det är värt att lägga ner jobb på något man har ett par år:fattartil
 
Nyheter
Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

Back
Top