Nu är jag ledsen

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Min tjej kom just hem från julfesten med sitt jobb och talade om för mig att hon vill att vi ska göra slut eftersom hon tycker att vi inte kommer någonvart med vårat förhållande och hon vill göra något av sitt liv, detta eftersom vi halkat in i nån vardagsslentrian typ jobba-äta-sova. Det gör inte saken bättre att vi har försökt få barn men det vill sig inte riktigt. Måste bara få skriva eftersom jag vet inte hur jag ska bära mig åt, det känns som om jag är en halv person just nu, kan inte stå ut med tanken att inte vakna i samma säng som henne i framtiden. Just på 5 minuter gick livet från helt okej till bara skit. :huvet

An3Azz skrev:
Min tjej kom just hem från julfesten med sitt jobb och talade om för mig att hon vill att vi ska göra slut...:huvet

Jag utgår ifrån att hon var vid sina sinnens fulla bruk när hon sa detta? Lät annars lite misstänkt med tanke på att hon just kom hem från en julfest. Som vanligt så gäller det att överväga hur mycket man vill kämpa för förhållandet. Det verkar ju dock onekligen som att du inte vill att det ska ta slut, så då tycker jag du ska be henne att ge dig en lite mer utförlig förklaring. Det är ju inte direkt ovanligt att man hamnar i ett mönster när man har varit ihop ett tag. Vad är det som säger henne att det skulle bli så mycket annorlunda med någon annan? Det är ju aldrig den enes fel när två träter. Med lite tur och sunt förnuft kanske det är någon liten detalj ni kan förändra som gör att förhållandet får nytt liv. Hoppas det löser sig!

Jag säger som jag alltid sagt , gräset är inte grönare på andra sidan det ser bara bättre ut på långt håll :gnissla

Halva jordens befolkning är kvinnor :)

Har själv haft lite problems på senare tid... men man överlever..

Det är väl någon halvchef som viskat sockersött i hennes öron.
Ta ett snack med henne på måndag kväll när hon kommer
hem från jobbet!

Cyberdog skrev:
Jag säger som jag alltid sagt , gräset är inte grönare på andra sidan det ser bara bättre ut på långt håll :gnissla

Om gräset är grönare på andra sidan så kan inte han med det grönare gräset tycka att din gräsmatta är grönare.

Ville bara skriva av mig lite och kan meddela att vi pratat igenom allt oredntilgt och det har löst sig nu.

An3Azz skrev:
Ville bara skriva av mig lite och kan meddela att vi pratat igenom allt oredntilgt och det har löst sig nu.
Skönt att det verkar ha löst sig . Det "jobbiga" med ett förhållande är ju att man aldrig kan luta sig tillbaka och vara nöjd utan att man måste vara medveten och jobba på det hela tiden :gnissla .

Men se till att vårda varandra så att liknande diskusioner inte behöver tas upp igen.
Skönt för dig grabben :tummenupp

Jag har varit tillsammans med min tjej i 3 år och jag är helnöjd. Visst kan man ibland tycka att det blir lite slentrianmässigt och att det skulle vara en spännande att lära känna någon ny.

Men jag tror inte det håller riktigt, jag älskar min tjej och skulle inte vilja vara utan henne, även om det ibland blir lite slentrianmässigt. Man har ju liksom ett liv tillsammans. Det perfekta förhållandet med 30-40-50 år med sprutande kärlek finns inte.
Och det är de som är felet men våran relation, många, speciellt tjejer förväntar sig att de ska bli toklyckliga och att allt ska vara perfekt. När de inte får de så går de vidare.

Så tror jag inte det var för får morföräldrar, hade de ett problem så löste man det. Idag är det mycket enklare att bara göra slut och gå på krogen. Men jag tror ändå inte man kommer få sitt perfekta förhållande..

Firmajulfest med lite sprit brukar ju kunna framkalla lite okristna värderingar annars.

Tur att det löste sig då.

Nu vill jag inte måla fan på väggen eller så, men en tripp till kliniken för klamydiakontroll skadar nog inte. Kommer hon hem vid sextiden på morgonen och vill göra slut är allt INTE okej, tro mig.

Mattias skrev:
Nu vill jag inte måla fan på väggen eller så, men en tripp till kliniken för klamydiakontroll skadar nog inte. Kommer hon hem vid sextiden på morgonen och vill göra slut är allt INTE okej, tro mig.

Nej hon kom inte hem klockan 6, men jag skrev här då.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back