Nu är hojsäsongen 2008 igång!

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
Idag tog jag min första tur på hojen, å vad härligt det var! Det blev några mil och visst känner man sig lite ringrostig och det finns fortfarande en hel del grus på vägarna att se upp för.

Bifogat

• IMG_2130_redigerad-1.jpg
    IMG_2130_redigerad-1.jpg
    135.6 KB · Visningar: 71
Hojlös så här i början..

Hej, skönt med en runda..
Tog en för ett tag sedan, visst är det som du säger.

Sålde dock VTR´n idag, letar SP2 eller RSV mille R -ca 04 och nyare..:)

Vi ses på Rörken samt gator och banor..

Blev en sväng för mig idag oxå även om den blev kort, runt kvarteret bara
Nu känns det som att säsongen börjat j****gt skönt

.. och jag gasade ur gammalt sot ur ryssdjäveln så det stank Teboil ända till Minsk :tummenupp Går fett som en flottyrmunk, men det ska åtgärdas idag med klenare dimension på munstycken. Blir lite av pendlingshoj nu medans den andra knarren är på operationsbordet.

Rackarns flottörventil som hänger sig på höger fugge - blir till att ta isär och putsa. Motorgången haltar lite lätt när det inte kommer fram soppa som det ska :rolleyes:

Last edited:
Hej, skönt med en runda..
Tog en för ett tag sedan, visst är det som du säger.

Sålde dock VTR´n idag, letar SP2 eller RSV mille R -ca 04 och nyare..:)

Vi ses på Rörken samt gator och banor..

Du har siktet inställt på ett par fina hojmodeller, vad du än väljer tror jag att du blir nöjd, jag valde själv mellan en dessa två!

Härligt att se. Nu kommer sommaren :tummenupp

vad nu? hojen är såld, hur skall du åtgärda denna brist på motoriserad 2-hjuling? Z1000 blev inte långvarig i ditt "stall".

Last edited:
Ja. Det har blivit riktigt härligt nu. För min egen del så togs dock premiärturen för över en månad sedan. I mitten av februari. Men då fick man vara påklädd ordentligt. Nu får man nog nästan köra utan fodret i stället. Blir lite varmt annars.

Så länge man håller sig mitt i körbanorna och undviker mittsträngar och kanter så är det ingen större fara för fästet men man får ju hålla igen lite i alla fall.

Jävligt fint, kom in i föreläsningssalen idag och det första jag hör är hur en kurskompis berättar hur en hojjävel drog om honom som ett as på väg till skolan. Känns skönt att höra att ni börjat rasta hojarna ordentligt :tummenupp

Nyss hemkommen från knappa två timmars körning, fy fan så skoj! :yoparty
Varmt och skönt och lagom med grus att sladda i! :tummenupp

Blir j-ligt sugen nu, speciellt som vädret var toppen idag. Blir dock så att man får rikta in sig på nästa säsong :-( (speciellt med tanke skicket på tvåhjulingarna), i år blir det nog tillräckligt att motorisera resten av familjen......

//B

Snart så får jag också ut o vädra av mig vinterns mörker...har äntligen fått mitt luftfilter. Hoppas vädret håller i sig.

Hurra....

Var ute och rullade den ny in köpta besten igår..
Alltid lika skumt att sätta sig på en ny maskin..
Kräver träning, men skamligt trevligt.:tummenupp

Första riktiga åkadagen för mig!

Ahh!

Äntligen!

Idag fick jag köra en vända! Antingen har jag jobbat eller så har jag inte kommit in i garaget dessa dagar med solsken! Idag fick det regna om det ville! Torkade upp ganska bra på eftermiddagen och det var helhärligt, dock något kallt! Körde sv:n men även en liten tur på motard! Någotfärre hojar ute och åkte idag!:rolleyes:

Men ja! Nu är säsongen igång:tummenupp

Har inhandlat hoj för säsongen så nu får solen och värmen komma, ställer nog på framåt slutet av månaden.

Hojen vart en GSX-R 600-02 vit/blå :)

Hämta den igår kväll i hofors,var typ snöoväder hela kvällen så färden gick i 70-80km/h i 16 mil, kändes rätt segt och sommarn kändes LÅNGT bort:mad:

Kom hem kl 02 inatt så hojen står i hallen sålänge och väntar på tvätt :)

fler som vart ute på premiärtur?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...