Nu är hojen såld, "ny" hoj ska inhandlas..

Cbr:en hade jag valt av dom där, precis som du säger är det verkligen en hoj man lär sig tycka är snygg...Det tråkiga är ju att den är helt standard så du kommer ju få lägga lite dineros på slip-on, pc osv. Men iof kanske det är en fördel att dne är helt standard, känns som den gått mindre "bomb-repor" då :D

exakt min första tanke syd att den va helt orginal men å andra sidan är et som du säger, närmre nyskick.
slip on är ett måste, hittade en megaphone den låter nog utav fan, men frågan är om den låter högt men ändå bra? tycker den såg ball ut, lite motogp inspirerad. o priset 2000kr bara.

Bifogat

• mega.jpg
    mega.jpg
    40.3 KB · Visningar: 89
jag köpte en svart 08:a, valde mellan den o en cbr 08,
vart ninjan tyckte hyndan var "tråkig"

jag köpte en svart 08:a, valde mellan den o en cbr 08,
vart ninjan tyckte hyndan var "tråkig"

Nya Hondan är den roligaste och bästa CBR:en någonsin, att kalla den tråkig är fel, men kanske inte lika kul som en ninja?

Jo, det är ju grymt coolt att lista alla hojar man har haft. I synnerhet om man bara haft två. I synnerhet om det är två dussinhojar ;)

ne har inte påstått att det är grymt coolt snarare har jag inte lagt nån speciell tanke vid det alls ;);)
tycker nog att r6/gsxr750 oxå kan räknas in på dussinhojar ;)

haha men om jag "bara" hade haft två desmosedici´s då hade jag vart cool.
Går in o ändrar det nu förlåt forumspolis =p

Last edited:
hondan var det en eller två recalls på, kolla om förra ägaren har fixat de problemen. Sen var det nåt med kopplingen som la av tidigt, nåt klonkande i växellådan (enligt Motorrad långtest). Suzuki KGK har lite dåligt rykte (uselt kundbemötande) så tja .. då hade jag nog tittat efter en ZX10.

hondan var det en eller två recalls på, kolla om förra ägaren har fixat de problemen. Sen var det nåt med kopplingen som la av tidigt, nåt klonkande i växellådan (enligt Motorrad långtest). Suzuki KGK har lite dåligt rykte (uselt kundbemötande) så tja .. då hade jag nog tittat efter en ZX10.

japp ska kolla ramnr imorn o ringa honda. ska kolla med handlarn oxå vad som är gjort o ogjort.
har också hört det ang kopplingen, det där med dåliga kolvringar känner jag igen från min retta 99 den drack olja som bensin, på en dags körning fick man slänga i 1liter biltemaolja för att vara lite ekonomisk.
surt var att denna var uttagen 2009 o därför var försäkringen 270kr dyrare/mån för en annan 08 jag kolla på.

Om nu honda är ett alternativ så har du ju mycket hoj för pengarna här:

http://banhoj.com/productpage/4d8f8c641245c/Honda-CBR-600-RRRAA-ABS-2010-Sporthoj-Sports-bike

Köpte min r6:a härifrån och efter Knudan i fredags kan jag inte säga annat än att jag är helnöjd :)

hade det var en 1000cc så, vill helst inte ha en import heller =/.
garantin värderar jag högt.

Last edited:
japp ska kolla ramnr imorn o ringa honda. ska kolla med handlarn oxå vad som är gjort o ogjort.
har också hört det ang kopplingen, det där med dåliga kolvringar känner jag igen från min retta 99 den drack olja som bensin, på en dags körning fick man slänga i 1liter biltemaolja för att vara lite ekonomisk.
surt var att denna var uttagen 2009 o därför var försäkringen 270kr dyrare/mån för en annan 08 jag kolla på.

jag personligen älskar den nya firebladen. den är så jävla bra att köra så det är sjukt, men då ska man (tycker jag) ha en 2010 med ABS, då alla småproblem förhoppningsvis är fixade på '10-an

hade det var en 1000cc så, vill helst inte ha en import heller =/.
garantin värderar jag högt.

Värderar du garantin så gäller det att ha koll på att hojarna är servade minst 1 gång per år..varje år. Ofta följer ägarna endast milservicarna (100, 600, 1200 etc...eller vad som gäller beroende på märke) o ifall de missar att serva ett år pga att de inte kört tillräckligt inför tex. 1200 mila service är garantin åt helvete. Ifall du inte redan hade koll på det :tummenupp

jag personligen älskar den nya firebladen. den är så jävla bra att köra så det är sjukt, men då ska man (tycker jag) ha en 2010 med ABS, då alla småproblem förhoppningsvis är fixade på '10-an

aa tian med abs hade ju vart grymling.
15%rabatt hos folksam plus att folksam nu i maj inför 10% rabatt på mcpremien om man både har hemförsäkring o hojförsäkring hos dem, så 25% rabatt hade ju inte vart helt fel.

Värderar du garantin så gäller det att ha koll på att hojarna är servade minst 1 gång per år..varje år. Ofta följer ägarna endast milservicarna (100, 600, 1200 etc...eller vad som gäller beroende på märke) o ifall de missar att serva ett år pga att de inte kört tillräckligt inför tex. 1200 mila service är garantin åt helvete. Ifall du inte redan hade koll på det :tummenupp

exakt det vet jag en gång per år och enligt mil. det där tjafsa jag med yamaha om att byta ut min tps fast den inte var servad i tid. Kawa ska tydligen vara mkt lättare att ha o göra med. hörde om en som fick sin ram utbytt på en 04 fast garantin hade gått ut för länge sen.
får hoppas den cbr:en uttagen 09 är servad 100mila 09, och 600mila -10 och jag gör 1200mila i år. hoppas det e så då.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...