Nu är drömmen förstörd!!!

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Hoj
kawasaki 636
Jahopp... nu så har det hänt!
Åkte idag, jätte härligt väder... sen tog man ut den en sista gång på kvällen.
Och då när man har ställt den på stödet så händer det!
Faan skapet RAMMLAR! Krossar framkåpan, iaf kåpglaset och hållningen.
samt att båda vblinkersen går sönder + en MASSA fula repår på vsidan och baken.... :huvet
Så nu är frågan va ska man göra? ska man orka fixa Kawwan 750 -91. eller ska man skrota den? orkan nämligen inte slänga ut mer pengar på den va man redan gjort... eller kan man få ut något på försäkringen? har halvförsäkrat.

Snälla svara! gråter nämligen.

Det finns väl bara ett par alternativ då... Antingen fixa hojen... köp nytt kåpglas och blinkers.. eller sälj hojen... :)

Surt!

Fulfixa oxå.. typ böj tillbaka grejerna för hand. Smacka på lite färgpassade tejp o sätt på ett par grova glasbottnar till glasögon.

Men ta och låt den stå o sen kör hojen när det är riktiga plusgrader ute. Ingen ser småkrafs när du kör ändå. Så tänker jag. Bara en suddig fläck.

Ryck upp dig nu krappen. :)
Värre saker har hänt, låt det mogna lite så ska du se att du kommer fram till vad som är rätt.
Just nu är du bara nere och asless på att det hänt, jag känner igen det där.
Men inte ska du skrota den iaf det är ett som är sälert.
//Tobbe

Swedie skrev:
Surt!

Fulfixa oxå.. typ böj tillbaka grejerna för hand. Smacka på lite färgpassade tejp o sätt på ett par grova glasbottnar till glasögon.

Men ta och låt den stå o sen kör hojen när det är riktiga plusgrader ute. Ingen ser småkrafs när du kör ändå. Så tänker jag. Bara en suddig fläck.

Swedie...du kanske kan få låna den till tjejen nu om han ändå funtar på att skrota den :tungan

Trist som Fan...men som Swedie säger...fixa till den lite och kör :tummenupp

Lider med dig.... snyft. Tråkit på första rundan...Ta lite glasfiberväv och laminera från innsidan och på med orginal blinken så e de bara att reijsa... LYCKA till....

hm, funderar på att böja tillbaka ställningen och köpa nytt kåpglas, sen kanske nya blinkers som sagt. men vilka brukar fixa till ny lackning? på plaskåpor för en billig peng? hatar när sånt här händer... hoppas på att hojen vill starta igen också.. för det ville den inte efter smällen.

Dödarknappen, stödets eller kopplingens kontakt som fått sig en känga vid vältningen?
Man är sällan särskilt rationell när man står och är i upplösningstillstånd över en som man tycker då, toksabbad hoj.
Säkert bara ngt skitfel som gör att den inte vill starta.
//Tobbe

Äsch då.. fixa till den så billigt som möjligt nu, så att du iaf kan åka med den.. lacka och sånt kan man snygga till när man ska sälja den.
Vem vet om du kommer repa nåt mer innan sommarn är slut (den har ju inte ens börjat) ;)

Robban Nr1 skrev:
Jahopp... nu så har det hänt!
Åkte idag, jätte härligt väder... sen tog man ut den en sista gång på kvällen.
Och då när man har ställt den på stödet så händer det!
Faan skapet RAMMLAR! Krossar framkåpan, iaf kåpglaset och hållningen.
samt att båda vblinkersen går sönder + en MASSA fula repår på vsidan och baken.... :huvet
Så nu är frågan va ska man göra? ska man orka fixa Kawwan 750 -91. eller ska man skrota den? orkan nämligen inte slänga ut mer pengar på den va man redan gjort... eller kan man få ut något på försäkringen? har halvförsäkrat.

Snälla svara! gråter nämligen.

sånt skit händer.. surt. jag lider med dig.
du får försöka laga upp det lite... har du färgkoden på lacken så kan en blilackfirma bättre i åt dig för någon tusing kanske.
eller silvertejp.
lycka till//droopfy

Robban Nr1 skrev:
Är det någon som har några delar till Zxr 750 -91???
hör gärna av er.... :tuttar köper allt nu till rätt pris.

Kåpglas finns att köpa nytt från ca 500-1500kr skulle jag tippa..
Blinker där köper du miniblinkers.. kostar på firma va 250 kr för ett par.

Lite stygga märken är ju inte kul.. men det går ju att köra..
Eller så skaffa lite klistermärken i "racestil" och klistra över...

Förstår precis hur du känner dig.
Jag hade haft min gml hoj i två dagar när en snubbe på moped körde ut från trotoaren på bakhjulet... framför mig... Lade i kull istället för att köra över han.. och svinet smet....
Grinade i flera veckor åt det...

Få ut nått på försäkringen kan du ju glömma .... med halvförsäkring.
men va fan har du bara vällt den så kan det ju inte vara så farligt.
Rikta den så gott det går köp nya blinkers och kåpglas och leta upp nån som lackar för ett hyggligt pris... så är den som "ny"... eller iallafall som innan fast med nytt räjsigt glas och mini blinkers...

Hm, jo jag ska väl se va man kan göra... men ett litet problem är att ställningen som håller fram kåpan är ju sne för faan, den ligger ju slimman mot mätarna... kollade upp va kåpglas kostar.... usch ingen trevlig syn... någon som har eller kan få tag på billigt???? hör av er! :3freak :3freak :3freak

Robban Nr1 skrev:
Hm, jo jag ska väl se va man kan göra... men ett litet problem är att ställningen som håller fram kåpan är ju sne för faan, den ligger ju slimman mot mätarna... kollade upp va kåpglas kostar.... usch ingen trevlig syn... någon som har eller kan få tag på billigt???? hör av er! :3freak :3freak :3freak
KK racing har kåpglas, köp ett bubbelglas så känns det mera motiverat att fixa hojen, ett kåpglas kostar bara ett par hundralappar juh :tummenupp

Annars kan du köpa min racekawwa, då ingår nämligen ett extra nytt bubbelglas :D

Bifogat

• normal_263_6323.jpg
    normal_263_6323.jpg
    32.6 KB · Visningar: 70
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen