Nu är det officiellt vår

Encore

Medlem
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Suzuki B-King och en gammal Kawasaki
Grävde fram garagedörren, tände lyset för första gången sen oktober..och där stod bågarna o bara väntade!!

På med vintervantar o sen var det dags:
B-Kingen startade på första försöket!

Blev en kort tur på ett par km, höll ju på att frysa ihjäl :-)

Hoj nummer två fick stå kvar i garaget, den tar vi nästa vecka!

Nu äre vår!:tummenupp

gött mos! tänkte med köra en runda idag, solen sken å det var torrt på vägen. Kommer fram till garaget så börjar det tok-hagla. kom från ingenstans. Så med gråten i halsen rullade jag in hojen igen och körde hem.:tummenner

gött mos! tänkte med köra en runda idag, solen sken å det var torrt på vägen. Kommer fram till garaget så börjar det tok-hagla. kom från ingenstans. Så med gråten i halsen rullade jag in hojen igen och körde hem.:tummenner

Kändes i hjärtat och började nästan gråta av denna tragiska histora :(

Körde 40Km idag och lyckades tom få lite värme i däcken - fantastiskt! Men lite kallt om fingrarna i ärligehtens namn...

Gööt!

Optimist som man är så tog man ute hojjen en timme idag!

Kylan är aldrig problemet, men vägen var ju blöt på sina ställen och sladd ur kurvorna var ett faktum! Tur att man inte trillade och att man fick putsa av bågen från all smuts, men det var det värt!

Nu åker hjälmen på så fort vägen ser torr ut!

Prognosen för slutet av veckan visar på flera plusgrader här hemma. Nu kanske snön äntligen kan börja smälta ordentligt :)

Lite vår i dalarna med men firebladen vart det inte, nyss krängt på motard hjulen från dubbdäcken, men isfläckarna finns överallt men det var det värt samt att fingrarna höll på att frysa sönder :tummenupp

Bifogat

• DSC01259.jpg
    DSC01259.jpg
    250.7 KB · Visningar: 177
mc körning

då hade vi bättre väder i västervik.
vi startade upp våra motarder och tog en sväng på drygt 3timmar mmmm
helt underbart

-10 imorse, ca -10 nu. Man kunde dock sitta o njuta i solen en stund idag, åka mc? Inte till att tänka på ännu.:brinnerup

Tog en sväng idag.
Gick finfint, lite kallt +3 grader.
Hade lyckats glömt vilket drag det är i hojen så det var en riktigt bra start på säsongen.

Några bakhjulssläpp i omkörningar men inget obehagligt.
Får vänta tills grussträngarna mitt i vägen är bortsopade innan det blir riktigt kul.

Även jag var och klämde lite på hojen idag. Körde ett par hundra meter utan några som helst skydd (smart, jag vet) för att få känslan. Riktigt skönt.

Litet fult klipp på premiärstarten här.

// Afterburner

då hade vi bättre väder i västervik.
vi startade upp våra motarder och tog en sväng på drygt 3timmar mmmm
helt underbart

Hmm. Hörde bekanta ljud i dag. Antar att det var ni. Har just skruvat ihop offroadaren så då kanske jag skulle följa med nästa gång...
Duken får nog vila ett tag till i garaget!

körde en sväng med drzan i lördags, gick kanonbra och det var inte alls så kallt som jag trodde det skulle vara! Dock så skippade jag skinnet och tog fram gore-texstället, tror det värmer lite bättre. Men som sagts tidigare, man ska vara jäkligt vaksam för det är halt som fan på vissa punkter, fick lite lätt framjulssläpp i första kurvan vilket gjorde att jag tog det sjukt lugnt sen :)

Körde in gamla kawan te nordstan o sålde den i lördags!
Sjukt gött, tycker inte de va kallt alls:)

Jag är uppe i Härjedalen just nu, här är det definitivt inte vår. Körde snöskoter så det rök idag. :yoparty

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!