Nu är det officiellt: CBR 1000 RR.

Om jag köper en ny hoj för ca 130 000kr så vill jag ju inte bli ifrånkörd av polarens nya hoj för samma peng,eller ännu värre polarens 3år gamla gixxer 1000 som är helt orginal,nej effekt/vikt är viktigt iallafall för mig som köpare,skulle jag handla 04:a skulle det nog bli en r:1a då den lär hänga av konkurrenterna speciellt honda,som knappast lär krypa förbi 160hk i motorn men man vet ju alldrig.
 
Steglös inställning av komp och retur??? Hur vet man då var man är? Det kommer nog att se lite puggit ut med en massa färgmarkeringar vid reglagen...
 
Re: Re: Honda roX

Ravetrancer skrev:
och exakt vad har det att göra med gathojen????
det e väl fan inte en RCV211 man köper i butiken, utan det e ännu en sunkig halvdan tourer..... =)

Och du tror inte att framgångarna på bana har något att göra med vad det blir för smaskens i butikerna?!
:fakta :fakta :fakta
"The remarkable, new 1,000cc Fireblade Honda’s been fully charged with the racing DNA of Honda’s unbeatable RC211V to deliver the sharpest sport riding performance and handling ever experienced in its class."
:fakta :fakta :fakta

:kär Honda :kär
 
Re: Re: Re: Honda roX

twiZt skrev:
Och du tror inte att framgångarna på bana har något att göra med vad det blir för smaskens i butikerna?!
:fakta :fakta :fakta
"The remarkable, new 1,000cc Fireblade Honda’s been fully charged with the racing DNA of Honda’s unbeatable RC211V to deliver the sharpest sport riding performance and handling ever experienced in its class."
:fakta :fakta :fakta

:kär Honda :kär

Tja, man kan ju inte direkt påstå att t.ex. Suzuki och Yamaha varit framgångsrika på bana (i MotoGP) de senaste två åren, men ändå lyckas de hyfsat med gathojarna :fakta

Hondas exempellösa framgång i samma klass får vi väl hoppas kan sätta spår bland konsumentprodukter, även om de numera inte är direkt kända för radikala modeller. Men visst, en del nya innovationer såsom styrdämparen kan vara ett intressant tillskott i sporthojsutvecklingen. Man anar dock som sagt en viss reklamjargong i det andra uttanlandet/utfästelsen.

/F.
 
Holger skrev:
Om jag köper en ny hoj för ca 130 000kr så vill jag ju inte bli ifrånkörd av polarens nya hoj för samma peng,eller ännu värre polarens 3år gamla gixxer 1000 som är helt orginal,nej effekt/vikt är viktigt iallafall för mig som köpare,skulle jag handla 04:a skulle det nog bli en r:1a då den lär hänga av konkurrenterna speciellt honda,som knappast lär krypa förbi 160hk i motorn men man vet ju alldrig.

Öhh kanske borde köpa en 3år gammal GSXR1000 först eller en -04 innan man börjar snack skit om världens största märke???
Jag tror inte nya CBR har några problem att spöa din båge?

en fråga jag ställer mig ofta här är om jag hamnat på www.jagharR1ochtrorjagärsnabbastivärlden.com

Ööö hur många här inne kan hantera en CBR600F -92 till fullo? 1%? Mycket skitsnack utan att ha någon koll anser jag...
 
Mr. Dante skrev:
Öhh kanske borde köpa en 3år gammal GSXR1000 först eller en -04 innan man börjar snack skit om världens största märke???
Jag tror inte nya CBR har några problem att spöa din båge?

en fråga jag ställer mig ofta här är om jag hamnat på www.jagharR1ochtrorjagärsnabbastivärlden.com

Ööö hur många här inne kan hantera en CBR600F -92 till fullo? 1%? Mycket skitsnack utan att ha någon koll anser jag...

Men så är det ju jämt! Kommer Honda med 1HK mindre så blir den nedklankad som effektsvag och tråkig?
 
Jag kommer absolut att byta in min till en 04:a nästa år.
 
Re: Re: Re: Re: Honda roX

Strider skrev:
Inser du inte att det är inget annat än marketing bullshit.

Du tycks ju vara ett bevis på att devisen " Race on sunday, sell on monday" funkar.

Och vad grundar du det påståendet på? Att jag tycker(en ren objektiv åsikt) att Honda inte alls har några som helst problem att konkurera med andra märken, att jag tycker den nya är snygg osv?

Märkligt hur folk kan smutskatsa andra märken, peka på andra märkens ev. brister eller utseende.

Roa er med :fakta istället.

Roar man sig med djupdykning bland de senaste årens tester så kommer man nog ganska snabbt upptäcka kommentarer såsom "...Honda gör lättsvängda, lätthanterliga, roliga och tekniskt intressanta hojar...". Oftast vinnare(inte alltid). Dessa åsikter måste ju komma från någonstans?

Kan ju finnas intressantare aspekter än effekt oxå! Ska man bara ägna sej åt "365 dagar på strippen" så är det ju en sak, men för merparten av hojåkarna så år det ju lite skojsigare om det svänger...

Och som några andra smart gjort inlägg på:
Om det är mer än 0.1% på det här forumet som kan hantera dom senaste hojarna till 100% så ska jag vara förvånad.

:cool:
 
Felix skrev:
Ni har missat den givna... Aprilia Mille R -04:an...

MJOmenvisst! Även om "De fyra stora" säkert kommer sälja mest så är det kul med alternativ, inte minst för oss "twinnofiler" :D

RSV-R__Factory_LHSF_600p.jpg
 
Nyteknik skrev:
Vilket spännande försäljningsargument: "Vår hoj är långsammare än de andra alternativen, hoppas att ni har överseende. Vi gör ju trots allt bara anspråk på att vara världens ledande MC-tillverkare."

Det är mycket möjligt att CBR1000RR är långsammare än R1 och GSXR-1000, om man sätter den i händerna på exempelvis Bikes testförare Jerker Axelsson. Vi vanliga dödliga (99,9%, du vet) gynnas av ett snällare chassi och motor. Jag bryr mig inte det minsta om jag-har-R1-och-platt-bakdäck-killen kan åka 0-200 km/h ett par tiondelar snabbare (om jag ägde en CBR1000RR, vilket jag inte gör). Honda bygger oerhört konkurrenskraftiga gathojar, med en kvalitetsstandard som är svårslagen.
 
valmers skrev:
Det är mycket möjligt att CBR1000RR är långsammare än R1 och GSXR-1000, om man sätter den i händerna på exempelvis Bikes testförare Jerker Axelsson. Vi vanliga dödliga (99,9%, du vet) gynnas av ett snällare chassi och motor. Jag bryr mig inte det minsta om jag-har-R1-och-platt-bakdäck-killen kan åka 0-200 km/h ett par tiondelar snabbare (om jag ägde en CBR1000RR, vilket jag inte gör). Honda bygger oerhört konkurrenskraftiga gathojar, med en kvalitetsstandard som är svårslagen.

Word!! :fakta
 
valmers skrev:
Det är mycket möjligt att CBR1000RR är långsammare än R1 och GSXR-1000, om man sätter den i händerna på exempelvis Bikes testförare Jerker Axelsson. Vi vanliga dödliga (99,9%, du vet) gynnas av ett snällare chassi och motor. Jag bryr mig inte det minsta om jag-har-R1-och-platt-bakdäck-killen kan åka 0-200 km/h ett par tiondelar snabbare (om jag ägde en CBR1000RR, vilket jag inte gör). Honda bygger oerhört konkurrenskraftiga gathojar, med en kvalitetsstandard som är svårslagen.

Hey killen, lägg ner för fan.

Nya rettan me 170 på slangen drar du ju upp på 5:an.

Sopiga CBRn får man ju jucka upp på 2:an. :fakta

De vågar ju inte ens skriva ut hk å vikt. Ä de fega eller?

:rock ***RETTA RÅKKAR FETAST*** :rock
 
valmers skrev:
Det är mycket möjligt att CBR1000RR är långsammare än R1 och GSXR-1000, om man sätter den i händerna på exempelvis Bikes testförare Jerker Axelsson. Vi vanliga dödliga (99,9%, du vet) gynnas av ett snällare chassi och motor. Jag bryr mig inte det minsta om jag-har-R1-och-platt-bakdäck-killen kan åka 0-200 km/h ett par tiondelar snabbare (om jag ägde en CBR1000RR, vilket jag inte gör). Honda bygger oerhört konkurrenskraftiga gathojar, med en kvalitetsstandard som är svårslagen.

:rock :bow
 
Re: Re: Re: Honda roX

twiZt skrev:
Och du tror inte att framgångarna på bana har något att göra med vad det blir för smaskens i butikerna?!
:fakta :fakta :fakta
"The remarkable, new 1,000cc Fireblade Honda’s been fully charged with the racing DNA of Honda’s unbeatable RC211V to deliver the sharpest sport riding performance and handling ever experienced in its class."
:fakta :fakta :fakta

:kär Honda :kär

Den som vet något alls om Honda vet att deras motorcyklar aldrig är starkast, snabbast eller lättast. De är istället extremt marknadsanpassade för den stora grupp konsumenter som trivs i mittfåran.

De extremt framgångsrika konstruktionerna från tävlingssammanhang överförs inte i serieproduktion utan att först kastreras och stöpta i Hondas ytterst konservativa form.

Andra märken har en annan inställning och tillåter ett betydligt grövre filter mellan utveckling/tävling och produktion. Till exempel VOR, Husaberg, KTM och Ducati. Men även Suzuki, Yamaha och Kawasaki är mindre benägna än Honda att ta udden av sina produkter.

För mig är det en gåta att Hondas sportmodeller är så populära. De är visserligen tillförlitliga och har hög finish. Men om man värderar sådana egenskaper högst finns det betydligt mer bekväma och billigare alternativ än en sporthoj.
 
Dante är du blind eller efter? bara undrar eftersom du fick det till att jag skrivit att min gammel moppe drar ifrån nya cbr.
jag skrev klart o tydligt att om jag köper en ny båge köper jag ju den som går bäst,anledningen är att jag kör på bana,rakt fram + att jag helst inte vill bli ifrån åkt efter vägen.
Sen ställer jag gärna upp mot en orginal cbr från 95 om du vill.
 
Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top