Nu är det min tur att skapa en "ny hoj" tråd.

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Börjar det inte nästan bli tröttsamt med alla trådar om nyköpta hojjar?
Tänkte jag skulle bidra med en sådan tråd iallafall :)

Köpte en sprillans GSX-R 600 K5 här om dagen, ska hämta den nästa vecka då de ska stoppa på annan ljudburk och larm.
Hoppas på några glada mil och att den går/känns bättre än min GPZ500s :)
Har ingen bild med mig smilandes brevid, men här är en på hojjen hos handlaren iallafall, klassiskt blå&vit.

ZZI703-1000.jpg

HönaPower skrev:
2270427 Snygg, vad landar helförsäkringen på ?
Vet inte, det blir halvförsäkrat. Och jag tänker skriva den på mig själv! (är 23 så det blir många kronor)

korvgubbe skrev:
2270431 Ställ frågan direkt till hans mamma istället! :hihi

Hehe, nejdu.. Jag gillar inte folk som skenförsäkrar. Vet inte hur mycket försäkringsbolagen kollar upp heller, men vare sig mor eller far har hoj/utrsutning. Tror inte ens att de skulle klara av att köra särskilt långt :) Så om jag nu ändå skulle få för mig att skenförsäkra kanske det skulle skita sig ändå.. Lika bra att betala för sig, surt att det kostar så jävligt bara.

scud skrev:
Lika bra att betala för sig, surt att det kostar så jävligt bara.

Låter bra! :tummenupp

Finfin hoj!

Skaffa kraschpuckar! Det ska jag göra. Men jag kör bara med trafikförsäkring. Ska installera larm med personsökare om nån vecka och med trippla lås och hojen under sovrumsfönstret får man väl hoppas att den blir kvar.

korvgubbe skrev:
2270444 Låter bra! :tummenupp

Finfin hoj!

Skaffa kraschpuckar! Det ska jag göra. Men jag kör bara med trafikförsäkring. Ska installera larm med personsökare om nån vecka och med trippla lås och hojen under sovrumsfönstret får man väl hoppas att den blir kvar.
Jo, puckar ska man väl kanske sätta dit. Kanske kan göra egna om man hittar rätt material.
Jag köpte till ett spyball-larm, skumt bara att försäkringen inte ändrar, för stöldrisken måste ju sjunka en massa. För övrigt står hojjen i låst och larmat utrymme på natten. Så larmet är främst för parkering dagtid i läskiga Kista.

scud skrev:
2270447
Jag köpte till ett spyball-larm, skumt bara att försäkringen inte ändrar, för stöldrisken måste ju sjunka en massa.

Det är inte alla bolag som bryr sig om larm. Dock är spyball det enda, eller ett av få som bolagen godkänner om det monterats av en auktoriserad verkstad.
Sen skiljer effekten på försäkring mellan bolagen. Vissa ger bara en viss självriskeliminering så månadskosnaden kan bli den samma även om du betalar mindre OM hojen stjäls.

korvgubbe skrev:
2270460 Det är inte alla bolag som bryr sig om larm. Dock är spyball det enda, eller ett av få som bolagen godkänner om det monterats av en auktoriserad verkstad.
Sen skiljer effekten på försäkring mellan bolagen. Vissa ger bara en viss självriskeliminering så månadskosnaden kan bli den samma även om du betalar mindre OM hojen stjäls.
Precis, men en stor del av delkasko-premien beräkas på stöldrisken, som helt klart sjunker med ett larm. Aja, tycker ändå det är bra med larm för det känns tryggare.

korvgubbe skrev:
2270460 Det är inte alla bolag som bryr sig om larm. Dock är spyball det enda, eller ett av få som bolagen godkänner om det monterats av en auktoriserad verkstad.

Fast om du bara har trafik så spelar det inte så stor roll vad bolagen tycker...

stephenj skrev:
2270468 Fast om du bara har trafik så spelar det inte så stor roll vad bolagen tycker...

Nej, jag har inte larm för försäkringens skull utan för att förhoppninsvis slippa få hojen stulen då jag saknar stöldförsäkring.
Det är också en av anledningarna till att jag köpt ett betydligt mer prisvärt larm än spyball och heller inte lär överlåta monteringen till en dyr firma.

scud skrev:
2270466 Precis, men en stor del av delkasko-premien beräkas på stöldrisken, som helt klart sjunker med ett larm...

Jojo, men det förutsätter ju att försäkringsbolaget lyssnar till logisk och rationell argumentation.

Hämtade den i onsdags.. sjukt mycket mer körglädje än med min gamla kawa.. :)
:squid

060706_img1.jpg

scud skrev:
2288461 Hämtade den i onsdags.. sjukt mycket mer körglädje än med min gamla kawa.. :)
:squid

060706_img1.jpg

Du hade ju bara en gpz500,
hade du haft gpz600 hade du inte behövt byta till nå värre, den går som en raket!

:rolleyes:

satan va avundsjuk jag är.
Grattis!

Otroligt fräsch hojj :D :tummenupp (liiiite avundsjuk bara ;P)

scud skrev:
2270414 Börjar det inte nästan bli tröttsamt med alla trådar om nyköpta hojjar?

Köpte en sprillans GSX-R 600 K5 här om dagen, ska hämta den nästa vecka då de ska stoppa på annan ljudburk och larm.
Har ingen bild med mig smilandes brevid, men här är en på hojjen hos handlaren iallafall, klassiskt blå&vit.

ZZI703-1000.jpg

slippy skrev:
2288501 Du hade ju bara en gpz500,
hade du haft gpz600 hade du inte behövt byta till nå värre, den går som en raket!
Hehe, möjligt.. Men chassit är ju några år mordernare.. Går ju inte att jämföra en 15 år äldre hoj, den är ju sliten och omodern..

scud skrev:
2270414 Börjar det inte nästan bli tröttsamt med alla trådar om nyköpta hojjar?

ZZI703-1000.jpg

Fin fin gixxer. Är du nöjd med din Jardine RT-One burk??
Har en sån på min blade. Grymtsköööönt ljud eller vad tycker du?

The blade skrev:
2311665 Fin fin gixxer. Är du nöjd med din Jardine RT-One burk??
Har en sån på min blade. Grymtsköööönt ljud eller vad tycker du?
Jag tycker det låter bra, snyggt är det också. Hoppas det håller också :D

X-up skrev:
2311685 Gratinerar! Kör försiktigt, det är lite mer krut i den än du är van vid! :tummenupp
Tack! :)
Jo det är väl ungefär dubbla effekten, men ÅÅÅÅH vilket chassi, väghållningen är grym i jämförelse med kawan!

scud skrev:
2312070 Jag tycker det låter bra, snyggt är det också. Hoppas det håller också :D

Det håller....det lovar jag dig. Kanske inte är Akkra eller Yoshi men jag har inte hört någe illa om Jardineburkarna. Ljudet är gott i dom i alla fall.... :tummenupp

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back