Nu är det höst...

GasRasare

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2010
Hoj
GSXR 1100 -86
Lövhelveten! Jag bromsade inte ens ju!:huvet:huvet:huvet
Lite surt avslut på en annars fin höstrunda. Man kanske skulle ställa av nu...:död

20111006044.jpg

20111006045.jpg

20111006046.jpg

Kunde väl varit värre antar jag. Geggan jag landade i var mjuk, så inget böjt eller sprucket förutom blinkersen men den skulle ändå bytas. Sen gjorde jag en jäkligt cool rullning över styret när hojen högg i marken.:tummenupp Nu sitter jag och reflekterar med en kall lapin.

Skål!:öl

Last edited:
Bra att du klarade dig oskadd. Men surt som satan att behöva betala för ny plast...

Köp kraschpuckar så kanske det går ännu bättre nästa gång.

Angående plast så är det inte så jätteviktigt för mig. Men skulle skiten ramla av mer får man väl inverstera i ett set kinakåpor. Kraschpuckar står på inköpslistan.

Min hoj är ju rätt så lätt, men det blir ändå jobbigt när skiten glider i leran. Tur man inte har en gammal 1100.:näsblod

sandpapper mannen! det där var inga killer repor som syns så värst efter lite slippning,lagning och omlackering

Detta skriver jag inte för att vara taskig eller dryg.

Men hur resonerade du när du tog upp mobilen/kameran för att ta ett par bilder istället för att resa hojen upp och inspektera skadorna?

Men hur resonerade du när du tog upp mobilen/kameran för att ta ett par bilder istället för att resa hojen upp och inspektera skadorna?

Ganska vettigt skulle jag säga.
Det är väl sällan en hoj får mer skador av att ligga en stund till?
Dock inte helt ovanligt att man stressar upp sig sliter upp hojen och skadar sig själv eller tappar hojen igen när man har för bråttom.

En annan skulle nog inte ha lugnet till att fota dock :D

Aj aj, inte roligt, jag gjorde samma sak fast får väll skylla lite på rullgrus i stället, för ca 6 veckor sedan, tycker du var smart som tog det lugnt efter vurpan, det gjorde jag med enda tills jag vaknade till igen och slet av mig hjälmen och svarade i mobilen som ringde..........
Straffet blev planka och stödkrage i fem timmar innan dom släpte loss mig på akuten, inte mer skadad än innan, skönt du klarade dig bra:tummenupp

På hösten är det bra om man hamnar på Löwenströmska sjukhuset.

Hojar som ligger ner ser så ledsna och sorgliga ut... Får mig att vilja klappa lite på dem, såja såja allt kommer att bli bra :såjaponken :pannkyss

Funderar på om jag ska sluta köra hoj till och från jobbet snart, vill inte att detta ska hända mig också. För att inte tala om hur dimmigt det var när jag körde hem nu ikväll!

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park