Nu är det dags

NickeW

Ny medlem
Gick med
21 Aug 2012
Hoj
2002, Suzuki GSX 750
Har till slut bestämt mig för att ta tag i det här med MC-Kort. Var iväg för 2 veckor sedan och köpte mig en Suzuki GSX 750 -02a. Ska passa bra som övningskörningshoj har jag förstått.
Igår gick jag på Riskettan men väntar fortfarande på mitt körkorts tillstånd som borde dyka upp vilken dag som helst. Har tidigare kört en del motocross så får se hur detta kommer gå!

Är 27 år gammal, arbetar som IT-Tekniker och bor i Upplands Väsby norr om Stockholm.

Min plan var att fixa kortet redan nu i höst men känner att jag nog är ute i lite väl sent så får se
om jag får skjuta på det till våren!

Det här verkar vara ett trevligt forum och jag har redan fått en hel del bra tips genom att läsa igenom mängder med intressanta trådar!

Började övningsköra i Mars i fjol och tog kortet samma år (uppkörning augusti). Så skyndar du dig med alla obligatoriska moment kan du säkert köra upp denna säsong (oktober -> november slutar de väl ha tider?)

Klart du hinner, mycket tid kvar innan hösten tar över. Bara ut och öva du har ju hoj.
Lycka till :tummenupp

Välkommen! Inga problem att hinna denna säsong. Tänk vad skönt att hoppa på hojen det första du gör när tjälen gått ur backen till våren! Lycka till :tummenupp

Det bara kämpa på!! PM mig så kan vi åka ut en sväng det blir inte mycket åka nuförtiden men försöker ta en sväng lite då och då.
bor också i Väsby nära Honda center ... lycka till.:tummenupp

Tack alla! Ska försöka få till det! Dock så är mina handledare småbarns pappor som har lite svårt att
få tid till övningskörning! Men det ska nog lösa sig!

Det bara kämpa på!! PM mig så kan vi åka ut en sväng det blir inte mycket åka nuförtiden men försöker ta en sväng lite då och då.
bor också i Väsby nära Honda center ... lycka till.:tummenupp

Absolut! Vore grymt skoj! Blir nog mycket körande när jag fått kortet! Även om den här säsongen kanske blir lite kort :)