Nu är det bråttom!

TomK skrev:
Men till vilken kostnad då ? Du pratade om att du hade begränsad budget ? Då ska du nog slå stora enstånkor ur hågen om du inte vill ha något riktigt gammalt och sunkigt :) Eller börja köra tvåtakt.

Motard blir lätt väldigt dyrt, när man väl kommit igång och sedan inser att det inte håller att åka omkring på gamla surmoppar - utan behöver mer pulver, bättre bromsar, bättre fjädring osv... och rätt vad det är så har du spräckt 100 papp-vallen :D

Är det prislappen som avgör hur kul man kan ha med hojen! Gissar på att jag skulle få en ganska rolig hoj för bra mycket mindre än 100 papp..om den summan nu är "normal"!? Tror heller inte att man behöver värsta prylarna på direkten....kanske skall anpassa dessa efter pilotens förmåga!
Kanske har jag fel, vem vet?

Nils N skrev:
Är det prislappen som avgör hur kul man kan ha med hojen! Gissar på att jag skulle få en ganska rolig hoj för bra mycket mindre än 100 papp..om den summan nu är "normal"!? Tror heller inte att man behöver värsta prylarna på direkten....kanske skall anpassa dessa efter pilotens förmåga!
Det Tom menar kanske är det att även fall en SX är billig i inköp så kommer det kosta på om du vill använda den till ngt vettigt. Köper du billiga fälgar så plockar det till, ska du ha broms sedan också så är det några tusningar till. Vill du sedan ha fason på fjädringen så e inte det gratis och de som är billiga har ofta gått lite mer och saker och ting kan faktist slitas och gå sönder. Ska du sedan LV regga den också så kostar det en slant.

Nils N skrev:

För seriöst banåka och huligan-ner-på-stan så... Jag ledsnade tokfort på vanliga budget motarden. Men det är kanske inte alla som drabbas av leda lika fort som mig :)

Nils N skrev:
Jo, jag får nog vänta på en EXC ....men, vad säger ni om en yamma wr 426 då? Blir det för lite att åka motard med eller? Annars är ju dessa lite billigare ochkanske lättare att få tag på? Har hittat en men den hade problem med, jag tror det var, 5:an's växel som högg när man körde på den! Har dock ingen aning vad detta berodde på! Nån som kan dra en gissning?

Det finns massor med 426:or på enduromx till vettiga priser.
Köp en 426:a!

TomK skrev:
För seriöst banåka och huligan-ner-på-stan så... Jag ledsnade tokfort på vanliga budget motarden. Men det är kanske inte alla som drabbas av leda lika fort som mig :)

Man måste ju börja någonstans! Eftersom jag kan tänka mig bruka till crosskörning och endurokörning (vinter och sommar) så är det ju ingen kris om man inte har råd med värsta sm-kittet direkt. Tänkte bara att det skulle vara kul att köra lite motard utan att för den skull vara värst i stan.

Nils N skrev:
Man måste ju börja någonstans! Eftersom jag kan tänka mig bruka till crosskörning och endurokörning (vinter och sommar) så är det ju ingen kris om man inte har råd med värsta sm-kittet direkt. Tänkte bara att det skulle vara kul att köra lite motard utan att för den skull vara värst i stan.

Ja för sjutton! skaffa något som du är nöjd med och börja där... vi bara skojar lite med dig när vi brer på med vad man *måste* skaffa ;)

låter helt klart som att du ska ha en enduro tex, WR eller EXC.
bra med lyse o sånt klart från början.
wr 426 är lätt att få samma klipp i som crossen oxå, bara att vrida kamaxeln ett kugg och dit med en öppen ljuddämp.
om du väldigt gärna vill ha en 520sx och köra lite olagligt fast med lyse så du syns (och ser) så har faktiskt sx 110w elsystem, det hade min -01a iallafall.
525sx -03 har inte samma elsystem.

Hur är WR 426 att köra motard med? Är det inte lite att åka på gatan med eller? Den räcker ju alla gånger för mig i skogen och på crossbanan annars. Synd bara att den är ungefär hälften så snygg som en KTM

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden