Nu är den min!!! :)

CorbenDallas skrev:
Motstyrning är enda sättet att styra en hoj, oavsett dess vikt... :tungan

Fast nåt som känns riktigt lurigt är att styra en trampcykel med motstyrning när man tänker på det... pröva lägg lite motstyrningsvikt på ena styret... damtrallan viker sig som en sax, och brant jäkla gaffelvinkel har dom också!
(I vanliga fall använder man också motstyrning på alla saker med styre, men man tänker inte på det, jaja... jag vet...)

CorbenDallas skrev:
Motstyrning är enda sättet att styra en hoj, oavsett dess vikt... :tungan

Nu ska jag inte starta en debatt om motstyrningens vara eller icke vara (jag vet hur det funkar etc etc) men faktum är att på min motard så kan man styra ganska bra utan att hållla i styret, genom att luta kroppen. Givetvis inte ens i närheten av hur man styr med styret/motstyrning men som sagt bättre än vad vissa vill göra gällande. En trampcykel går ju t.ex. väldigt lätt att styra utan att hålla i styret så jag kan tänka mig att en 125:a har liknande styregenskaper :hihi

bebbe skrev:
. Blev själv lite rädd över hur "svårt" det var att svänga i höga farter första gången jag körde tung hoj. Men när man började andvända sig av motstyrning så funkade det bättre.

jag märkte det.... fast jag har bara testat i låga farter att vända osv... men det går fint än så länge.,..

Coola Ola skrev:
Nu ska jag inte starta en debatt om motstyrningens vara eller icke vara (jag vet hur det funkar etc etc) men faktum är att på min motard så kan man styra ganska bra utan att hållla i styret, genom att luta kroppen. Givetvis inte ens i närheten av hur man styr med styret/motstyrning men som sagt bättre än vad vissa vill göra gällande. En trampcykel går ju t.ex. väldigt lätt att styra utan att hålla i styret så jag kan tänka mig att en 125:a har liknande styregenskaper :hihi
Fundera på vad styret gör när du flyttar kroppen :) Fördelen med att dra i styret jämfört med att försöka få hojen att luta på annat sätt är att det går förbannat fort... Fast det visste du ju redan. :tummenupp

Coola Ola skrev:

Men å andra sidan, om du provar att svetsa fast kronan i styrhuvudet på motarden och sticker ut och provar igen.... :)

bebbe skrev:
Jäkligt fin!! Sicken puts :skrämd Men vems är Duccen i bakgrunden!! :kär

Äsch den gamla fula ducken kan jag skänka till dig...hehe, ne den är inte våran, sånna rikemans fasoner har vi inte råd med vettu! nån som mamma känner hade lånat den, så han kom för att visa den

Miss_Orchidee skrev:
Äsch den gamla fula ducken kan jag skänka till dig...hehe, ne den är inte våran, sånna rikemans fasoner har vi inte råd med vettu! nån som mamma känner hade lånat den, så han kom för att visa den

Ähhh, vad synd. Hade kunnat göra en hel del för en tur på ett sådant åk ;) :tungan

Miss_Orchidee skrev:
Igår äntligen var jag och pojkvännen iväg och tittade på hojen!!! råkade bli några slantar fattigare men det var det värt!!

<------------- Den nya skönheten!!

dessvärre får jag inte köra den förrens ja fått kortet

Riktigt snygg denna dära ;).
Hör av dig ifall du ska byta kåpglaset till den europeiska varianten, så köper jag det som sitter på nu. USA glaset är snyggare ju :banana

valentinic skrev:
Riktigt snygg denna dära ;).
Hör av dig ifall du ska byta kåpglaset till den europeiska varianten, så köper jag det som sitter på nu. USA glaset är snyggare ju :banana

USA glaset är inte orginal... det är beställt från någonstans :) ...jag har det vanliga också, men vemfan vill ha det på när den är 1000 ggr snyggare med det här.... :confused:

Hur många hamburgare måste man steka för att köpa en sådan där måntro? :rolleyes:

goodspeed skrev:
Hur många hamburgare måste man steka för att köpa en sådan där måntro? :rolleyes:

enkelt räknat... en bricka BigMac tar 3 min på varje bricka får det plats 4 st...

så 60/3 =20
20x4 = 80

det är alltså 20 brickor per timme...... (herregud det måste vara mer... :3freak ) det är 80 Big mac per timme...
en arbetsdag är 9 tim.
80x9 = 720
29 500/ 720 = 40,97

det är alltså kort sagt 29500 Big Mac som jag måste göra för att få ihop till hojen...

annars kan man ju säga så här

65 kr tim
29 500/65 = 453 timmar

458/9 ~ 50, 5

det är alltså 50 dagar på 9 tim jag måste jobba för den hojen......... uch nu vet jag vad som väntar......

Back