NSR vs CBR?

Vilken är snyggast?

• Antal röstningar
    0
Förmodligen körs Aprilian aningen hårdare än Hondan.

philsson skrev:
CBR: driftsäker, bränslesnål, hållbar. Honda!. du får dessutom 5 års märkesförsäkring.
Jag antar att det är den bästa hojen om du ska köra lagligt dvs. Men om den så vidare snygg är upp till var och en. Personligen tycker jag den är mycket mycket liten. och JA! jag har provsatt!.

RS ser mycket större ut på bild en i verkligheten kan jag säga dig också. Blev förvånad vad liten den var i verkligheten när jag såg en. Kan tillägga att jag aldrig provkört. En sak man tycker illa om dem är att man hört så mycket som pajat och strulat på dem här på forumet. Men de kanske är också för att de är många som äger dem.

Superbike Roger skrev:
Förmodligen körs Aprilian aningen hårdare än Hondan.

Stämmer bra, Hondan är en tvåtakt på mycket effekt (som också körs hårt) dock måste Aprilian varvas mer för att den har sämre drag på de lägre varven än en NSR.

Men när man väl varvar den så gör den goare än NSR:en. Men en NSR är inte heller slö, speciellt om man jämför den mot en CBR.

Så visst körs Apriliorna hårdare i trafiken, och många gasglada köper det "värsta" som finns.

PS: RS:en är större än NSR:en.

Last edited:
jag menande CBR då den inte inriktar sig till samma kategori förare som Aprilia RS.

H4 skrev:
Stämmer bra, Hondan är en tvåtakt på mycket effekt (som också körs hårt) dock måste Aprilian varvas mer för att den har sämre drag på de lägre varven än en NSR.

Men när man väl varvar den så gör den goare än NSR:en. Men en NSR är inte heller slö, speciellt om man jämför den mot en CBR.

Så visst körs Apriliorna hårdare i trafiken, och många gasglada köper det "värsta" som finns.

H4 skrev:

När svoktors (RS -00?) stog jämte min och NSR_martins hojar i garaget tyckte faktiskt jag att NSR:en kändes större på nåt vis.
Tror faktiskt inte det är någon märkbar skillnad på storlek på dessa hojar.
Dock vet jag att CBR är MYCKET mindre.

OBS! Vem faan har designat skjutssadeln till RS:en? :dummer

SolitudE skrev:
När svoktors (RS -00?) stog jämte min och NSR_martins hojar i garaget tyckte faktiskt jag att NSR:en kändes större på nåt vis.
Tror faktiskt inte det är någon märkbar skillnad på storlek på dessa hojar.
Dock vet jag att CBR är MYCKET mindre.

OBS! Vem faan har designat skjutssadeln till RS:en? :dummer

NSR är bredare, RS är högre.

Jag har ägt båda, Valet är NSR. :)

Padde skrev:
NSR är bredare, RS är högre.

Jag har ägt båda, Valet är NSR. :)

Nja, framkåpan är ju riktigt bred på aprilian, kanske bakdelen som är smalare tittat från sidan.

H4 skrev:
Nja, framkåpan är ju riktigt bred på aprilian, kanske bakdelen som är smalare tittat från sidan.

NSR är bredare överlag, tank, kåpor osv. RS är dock ganska mycket högre.

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden