NSR vs CBR?

Vilken är snyggast?


  • Antal röstningar
    0
granath_ skrev:
jag tycker om att försvara dom försvarslösa

cbr är smal (fruktansvärt smal :3freak ) men så liten är den väl inte i övrigt ?

jag vet att jag har grövre däck på min "millis" & att en del andra grejer är minimala på den. men nu pratar vi storlek på hela hojen.
Jag pratar str på hela hojen...alltså den är liten....elr så är min otroligt STOR...inte vet jag...hehe
 
CBR är byggd för att vara praktisk i de avseenden att den är pålitlig, bensinsnål, inte för stor för småväxta (läs pygmeer), för den ÄR liten!

typ...

NSR: Skoj, tvåtakt, effekt, pålitlig för att vara tvåtakt, inte liten samt allmänt bättre =)

Jag skulle aldrig tveka i mitt val mellan dem..
 
Att jämföra dom där är som att jämföra en lifan moppe (import kina sak) mot en derbi tillex. de är stor skillnad, kan kommer att märka först när man köpt och kört ett tag, lagom till man inte kan ångra sej..
 
granath_ skrev:
MEN FAN VA ALLA KLAGAR PÅ CBR ! :4skrika

är det nån som ägt en ?
är det nån som har skruvat med en ?
är det nån som kört en ?
är det nån som överhuvudtaget har sett en, förutom på bild ?

visst den är billig & därför är den inget effekt-monster. men killen kanske är smartare än så, hojen kanske är fruktansvärt snabb styrd? man slipper dom där jävla 2-taks avgaserna. bra lyse? går billigt !? (med tanke på studiebidrag & dagens soppa priser).

alla klagar även jag själv så fort nån (ofta moppefuckon :näsblod ) slänger ur sej något. :gnissla

tyst max, dom försöker få in killen på rätt spår. 4-takt är skit till lägre cc,
förutom min fiddy då :hihi
 
granath_ skrev:
MEN FAN VA ALLA KLAGAR PÅ CBR ! :4skrika

är det nån som ägt en ?
är det nån som har skruvat med en ?
är det nån som kört en ?
är det nån som överhuvudtaget har sett en, förutom på bild ?

visst den är billig & därför är den inget effekt-monster. men killen kanske är smartare än så, hojen kanske är fruktansvärt snabb styrd? man slipper dom där jävla 2-taks avgaserna. bra lyse? går billigt !? (med tanke på studiebidrag & dagens soppa priser).

alla klagar även jag själv så fort nån (ofta moppefuckon :näsblod ) slänger ur sej något. :gnissla

jag har skruvat en del och kört :banana

förstår inte vad som är så illa med dom :confused: den är ju billigare och effektklenare men annrs en hållbar cykel till gämförelse mot rs, nsr , tzr aa alla 2 -taktare:) inget effekt monster, ser ganska cool ut framifrån. Alla andra vinklar ser den väldigt klen ut :hihi
 
Last edited:
Jag har själv ägt en NSR125-89a köpte den när NSR kom ut på marknaden 1989.
På den tiden var det nått av det vassaste man kunde äga i 125 klassen, tyckte att den då hade ett bra chassie (gick och skrapa fotpinnar med utan problem med rätt däck) samt att den toppade ärliga 160km.
Tror dock idag att om jag var 16år så hade dett blivit en Aprilia det är den 125a som är mest racer i grunden. :tummenupp
 
Superbike Roger skrev:
Jag har själv ägt en NSR125-89a köpte den när NSR kom ut på marknaden 1989.
På den tiden var det nått av det vassaste man kunde äga i 125 klassen, tyckte att den då hade ett bra chassie (gick och skrapa fotpinnar med utan problem med rätt däck) samt att den toppade ärliga 160km.
Tror dock idag att om jag var 16år så hade dett blivit en Aprilia det är den 125a som är mest racer i grunden. :tummenupp

Älskar dig för dina ord :tummenupp
 
NSR vs CBR?
svår fråga o svara på lixom :rolleyes:

självklart NSR, vem fan vill ha en 4-takts 125a :kocko

Jag har själv provsuttit CBRen och den är verkligen väldigt liten. Kollar du på bilderna ser du hur jag ser ut på en puttifjutt CBR och en RS.

STOR SKILLNAD :tungan

BTW när jag körde upp så var där en kille med en CBR.
Den brummade så fint när han skulle göra sitt bromsprov. :lol

möööööööö...klonk...möööööööööööö...klonk...möööööö :rofl



Ajja hoppas du fått svar på dina frågor :rolleyes:
 

Bifogat

  • blabla0040.jpg
    blabla0040.jpg
    123.4 KB · Visningar: 85
  • blabla0041.jpg
    blabla0041.jpg
    110.1 KB · Visningar: 90
stoooffe skrev:
NSR vs CBR?
svår fråga o svara på lixom :rolleyes:

självklart NSR, vem fan vill ha en 4-takts 125a :kocko

Jag har själv provsuttit CBRen och den är verkligen väldigt liten. Kollar du på bilderna ser du hur jag ser ut på en puttifjutt CBR och en RS.

STOR SKILLNAD :tungan

BTW när jag körde upp så var där en kille med en CBR.
Den brummade så fint när han skulle göra sitt bromsprov. :lol

möööööööö...klonk...möööööööööööö...klonk...möööööö :rofl



Ajja hoppas du fått svar på dina frågor :rolleyes:

Hahahhaa din jälla jätte på CBR bilden!

:rofl :rofl
 
Jag har nog ändrat mitt val till köp av 125:a :P
Jag tror faktiskt att det blir en RS:a ist ;D
men stoofe, är det orginaldekaler du har på din RS:a?
Eller vet du var men kan köpa sådanna?
Tycker att de är riktigt fina ;D
 
Rent utseendemässigt, dem snyggaste 125orna (sporthojarna)
1. Aprilia rs 125 , dem äldre modellerna, men då ska det vara den rätta färgkombinationen och inte den med röd sadel...
Dessa är dem som ser mest ut som en stor sporthoj, moderna i stilen dock kunde bakpartiet varit lite vassare..
2. Aprilia rs 125, 00+ .. Andre plats, för dem blev mindre och mycket rundare former vilket jag tycker ser allmänt klenare ut, okej, bättre aerodynamik men vafan det ska ju se bra ut också.. För mycket moppekänsla
3.Nsr, nyare modellerna.. Även om det är 03:or så ser dem gamla ut, grymt fult bakparti! Sepciellt me skjuts-sadeln som hänger ihop med den vanliga, usch :S
4. CBR då.. vet inte om den ska klassas som touring eller sporthoj, hehe ;D
Alldeles för liten och klen.. Bakhjulet på en CBR är lika tjockt som mitt framdäck till RSen :pannkyss
 
CBR: driftsäker, bränslesnål, hållbar. Honda!. du får dessutom 5 års märkesförsäkring.
Jag antar att det är den bästa hojen om du ska köra lagligt dvs. Men om den så vidare snygg är upp till var och en. Personligen tycker jag den är mycket mycket liten. och JA! jag har provsatt!.

RS ser mycket större ut på bild en i verkligheten kan jag säga dig också. Blev förvånad vad liten den var i verkligheten när jag såg en. Kan tillägga att jag aldrig provkört. En sak man tycker illa om dem är att man hört så mycket som pajat och strulat på dem här på forumet. Men de kanske är också för att de är många som äger dem.
 
philsson skrev:
CBR: driftsäker, bränslesnål, hållbar. Honda!. du får dessutom 5 års märkesförsäkring.
Jag antar att det är den bästa hojen om du ska köra lagligt dvs. Men om den så vidare snygg är upp till var och en. Personligen tycker jag den är mycket mycket liten. och JA! jag har provsatt!.

RS ser mycket större ut på bild en i verkligheten kan jag säga dig också. Blev förvånad vad liten den var i verkligheten när jag såg en. Kan tillägga att jag aldrig provkört. En sak man tycker illa om dem är att man hört så mycket som pajat och strulat på dem här på forumet. Men de kanske är också för att de är många som äger dem.

Själv tycker jag inte RS:en ser speciellt liten ut i verkligheten.
Såg en igår.
Och den är ju betydligt större än en CBR i alla fall.
 
Tompaa_ skrev:
Själv tycker jag inte RS:en ser speciellt liten ut i verkligheten.
Såg en igår.
Och den är ju betydligt större än en CBR i alla fall.
egen uppfattning. Vem vet kanske var en RS 50 jag såg.. :rolleyes: Inga dekaler åtminstonde.. Hatar alla dessa moderna mopeder!. :mad: men jag tog för givet att de var en 125a :tungan
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top